Ketelaars side project

Ziet er al erg mooi uit, goed bezig Stefan :+1:t2:

1 like

Netjes.

Knap dat je hieraan begint.
Of is het ff fijn wat anders doen???

Mooi hoor.

1 like

Prachtig, dat kogelgewricht! Mooi, dat je, ondanks het afraden door @Arie_Kabaalstra, toch weer je eigen weg bent ingeslagen en … geslaagd bent. Fijn, dat je kennelijk weer thuis bent en de draad oppakt.
Edit: zo te zien, kan je het gewricht strakker dan wel soepeler afstellen?

2 likes

@Omanido Ik ben nog wel moe, alleen het niks doen en op de bank zitten heb ik vandaag maar 2 uur vol gehouden :sweat_smile:

4 likes

Ah… ik zie daar bekende profielen… Als je echter de balk Tussen de pootjes had gehangen, had je em nog in hoogte kunnen verstellen…
Tipje mijnerzijds nog: als je de legplank in 2 delen maakt, en tussenin 10-15 Cm ruimte houdt, kun je altijd nog zwanehalzen voor Lucht en Vacuum plaatsen… gewoon gaatje 22 door je blad boren… dan schuif je ze er zo in… Kunstof bus vanaf de onderkant, 2 schroefjes… en van de bovenkant de zwanehalzen erin.

Wist je overigens dat er ook kunststof bakjes zijn die je zo in het profiel kan klikken?.. 'k heb er 2 aan de zijkant van mijn werkbank hangen, en die bevallen me wel… Als je blad een stukje oversteekt, kun je daar altijd een Alu profiel 40x40 onder schroeven, en daar bakjes aan hangen…

Qua keuze voor het hout… Ik kies altijd voor beuken… da’s hard en dicht… 3 lagen Parketlak erop… en je hebt een mooi hard oppervlak.

Mooi kogelgewricht… bankschroefje ben ik minder enthousiast over…'k heb heel wat bankschroefjes in mijn handen gehad, maar bij mijn werkbanken lever ik alleen maar die van Boley… de rest?.. is te duur… of te beroerd om je hond overheen te laten piesen…

die van Boley sluiten zo mooi,dat je amper kan zien waar de bekjes elkaar raken… daar kun je een 0.5 mm draad in klemmen, en er nog rustig 0.2 mm afvijlen…

Klopt, als bankschroef zijn die echt om te janken, Ik heb er 1 in mijn ruimte staan, deze gebruik ik om mijn stofzuiger slang in te klemmen en te richten boven mijn freesmachine om hout weg te zuigen tijdens het frezen. Buiten dat zijn die onbruikbaar. Het kogel gewricht daar in tegen werkt wel perfect.

2 likes

'k heb zelf nog een goedkoper bankschroefje dat ook goed sluit… ooit een gekocht op een modelbouw beurs… onmisbaar ding, met een G-klem eraan… (die zou je eraf kunnen zagen… )

Ding kost maar iets van €42 als ik het me goed herinner… 'k zal eens zien of ik dat linkje nog ergens kan vinden… ‘k heb mijn vader er ook een kado gedaan… en die sprong een gat in de lucht… is ook zo’n "priegelaar’… we delen een hobby… modelspoor, schaal 1:220… dat doet weinig onder voor horlogemaken…

'k heb overigens gelezen dat je een Stamcel donatie gedaan hebt?.. alles goed gegaan?..
Momenteel zit ik in een heel gekke periode, veel drukte, maar zodra dat achter de rug is, ga ik weer Plasma doneren…

Dit is inderdaad lekker voor de afwisseling, een keer wat anders dan dat hele fijne werk.
@hendrik nog bedankt voor de prothese.

Het is allemaal goed gegaan! wel veel bijwerkingen gehad, maar die trekken nu langzaam weg.

1 like

Conrad:

Gevonden… Made in Russia… maar, zoals gezegd… ik heb er 2 in mijn atelier, en mijn vader heeft er ook een… best dingetje…

1 like

Vandaag was het afdeling stofferen.

De armsteunen bevestigd aan het blad, verder traagschuim gelijmd op de armsteunen en bekleed met leer:





35 likes

Mooi tafeltje geworden zo :ok_hand:t3:
Nog wel even een Ketelaars logo erin drukken ergens hè.

3 likes

Brandmerken! 't Is wel hout, hè.

Maar wat een heerlijke kussentjes zijn dat, op die armsteunen. Wat kan die man nou eigenlijk niet?

Vraag aan @stefanketelaars: hoe ga je het blad afwerken? Lakken?

2 likes

Horlogewerkbank 2.0 fantastisch.

2 likes

Net de verlichting uitgeprobeerd, ziet er prima uit!


17 likes

Alles afgebroken en verhuisd naar de werkruimte waar ik deze rustig af ga bouwen:


24 likes

Vandaag tussen het teken door de stekkerdoos gemonteerd en iets gemaakt waar ik de schakelaars in weg kon werken voor verlichting vacuüm en lucht aan en uit te zetten :ok_hand:

Het duurt allemaal langer dan verwacht, alleen ik maak hier niet zo veel tijd voor vrij omdat te veel andere zaken een hogere prio hebben.

16 likes

Vorige week het werkblad in de vernis gezet. Binnenkort maar eens alles opbouwen.

19 likes