Ketelaars Watch "new project" deel2

Ik heb dit blad gestabiliseerd, dus het zou nu een geheel moeten zijn en niet los brokkelen.

Ik heb aan de klant voorgelegd dat dit een test wijzerplaat is, deze plaat wordt dus door een klant getest in zijn horloge om te zien of de wijzerplaat niet los gaat brokkelen over tijd. Indien dit toch het geval is komt er een andere wijzerplaat in. Het voordeel hiervan is dat de klant een nieuw soort wijzerplaat heeft zonder een extra bedrag, mijn win is dat deze wijzerplaat goed getest wordt voor ik dit als optie aan ga bieden.

17 likes

Ik wil dit ook voor je testen Stefan zelfs gratis… :slight_smile: zelfs 100€ bijgeven eventueel 10 jaar lang

2 likes

Graag had ik jullie mening, ik was nog niet helemaal tevreden over de wijzerplaat (tijd indicatie ringen) van de Terra Luna.

Ik ben benieuwd waar jullie voorkeur naar uit gaat:

optie 1:

optie 2:

optie 3:

Terra Luna wijerplaat keuze
  • Keuze 1 (dubbele ring streepjes)
  • Keuze 2 (enkele ring streepjes)
  • Keuze 3 (enkele ring Breguet)

0 stemmers

4 likes

Ik zou een poll maken :wink:

Allemaal heel persoonlijk, maar hoe meer ik naar die dials heb gekeken, hoe meer ik die Breguet cijfers waardeerde. Die lijken meer bij het karakter van dit type horloge te passen.

Komt het naamplaatje in optie 2 & 3 op dezelfde plaats? Daar heeft het iets meer ruimte.
Sowieso zijn alle 3 opties mooie dials, en zal het van persoonlijke smaak afhangen, vermoed ik.

1 like

Optie 2, heb 1 altijd druk gevonden en cijfers leiden de aandacht beetje af.

2 likes

Aangepast en het stem lokaal is open :grin: :pray:

Bedankt! precies mijn gedachte, het klopte niet.

7 likes

Heel nipt de Breguet vóór optie 2. 1 is inderdaad wat onrustig dus valt af; ik vind cijfers een goed/herkenbaar ankerpunt in een wijzerplaat waar vanalles gebeurt. Leesbaarder.

Optie 2 of 3, waarbij op dit moment mijn keuze net iets meer naar 3 neigt. Absoluut beter in balans dan optie 1.

Stefan is het een idee om de binnenkant van de ring minuten streepjes of stippen te geven? Ik denk dat het dan net even wat nauwkeuriger werkt…

2 likes

Dat kan, maar dat word dan te druk, vandaar dat mijn voorkeur uit gaat naar alleen uren aanduiding.

2 likes

Optie 2 met het logo plaatje van 1 (geschroefd).
Misschien dubbel streepje bij 12 (kan ook op 3,6,9)
Als iemand hem een paar jaar moet testen hoef je maar te roepen :grin:

1 like

Optie 2 maar veel belangrijker wat is jou voorkeur?

Optie 1. Ik vind die dubbele ring een mooie samenhang hebben met het balanswiel dat ‘ten zuiden’ ervan ligt. En in alle eerlijkheid ben ik gewend geraakt aan dat beeld en ben het daarom gaan waarderen. Cijfers zou ik weglaten. Vind dat afleiden van het fraai blootgelegde uurwerk.

Optie 2 begint overigens snel te rijpen. Nu ja, ook al ben ik liefhebber van Breguet, die optie zou ik niet kiezen. Zit daarmee kennelijk in de minderheid. Meer kans om ooit een Ketelaars te bemachtigen? We’ll see… @Tommyvdv, lees je mee? :wink:

1 like

Ik sluit me aan bij @Haaren (en logo van 1)

Maar dan niet de “optie” voor dubbele streepjes op de 12…

1 like

I’m here :see_no_evil:

Keuzestress begint toe te nemen, ik kan me in alle drie wel vinden. :heart_eyes:

1 like

Optie 2 100%, logo zonder schroeven ook veel cleaner en rustiger. Mooi!

3 likes

Iedereen enorm bedankt voor het meedenken en stemmen :pray::pray:

Je kan maar een keer een eerste indruk maken met dit model, dus zodra ik deze officieel ga releasen moet alles kloppen en tot nu toe was ik ontevreden over de wijzerplaat. Dus volgende week ga ik dit ombouwen en dan kan ik het stukje marketing voor dit model gaan uitrollen.

Tot nu toe heb ik alleen al uit mijn kring die mij volgen een kleine 20 bestellingen voor dit horloge. Dus ik ben enorm benieuwd wat de vraag gaat zijn als ik dit model de wereld in slinger.

Volgend jaar gphg, dan heb ik al enkele van deze gemaakt, dus de variant die ik dan verkiesbaar stel is velen malen beter dan de proto. Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen!

34 likes

Dat zit wel snor, als wij maar een eervolle vermelding krijgen van het design, bedoel we hebben hem mede gemaakt zoals hij wordt :yum:

2 likes

Ketelaars watches in collaboration with the Dutch watch forum :sunglasses::love_you_gesture:

10 likes

Heb zelf een hekel aan breguet numerals.
1 en 2 vond ik wel nice.