Ketelaars Watch "new project" deel2

Alleen de kast nog zelf draaien en het is een manifactuur?
Goed bezig Stefan.

Ik had al zo’n vermoeden :sweat_smile:

1 like

Ik heb niet alle tijd van de wereld, dus ik heb deze balans even tussendoor bedacht en getekend in een kwartiertje. Het zou wel heel gaaf zijn als het ineens goed blijkt te zijn :joy:

4 likes

:crossed_fingers: :crossed_fingers: :crossed_fingers: Dat zou wel gaaf zijn inderdaad.
Maak je hem trouwens ook van Glucydur?

:scream: hoop dat het in één keer lukt. Mooi voor het stukje tekst bij het horloge als je deze aanbiedt bij GPHG.

Poging 1 is mislukt, de balans was te licht en optisch gaf de balans een zenuwachtig beeld doordat de buitenste ring onderbrekingen heeft, wel jammer want het ontwerp was best gaaf. Dus morgen vroeg nieuwe ronde nieuwe kansen.

16 likes

Ontwerp 2:

Met demontabele balansband zodat ik niet telkens heel de balans opnieuw hoef te maken.

32 likes

Cool! Ik ben wel nieuwsgierig hoe goed je hem in balans krijgt en of hij temperatuursgevoelig gaat zijn. Wel echt vet dat je dit doet :+1:

Twee spaken maar?

Ziet er mooi uit. Het in balans krijgen lijkt me tricky. Hoop dat je het werkend kan krijgen! :ok_hand:t3:

Ik zit hier net even over door te mijmeren…

Zou een geheel dichte balans kunnen werken?
Zodat je alleen aan het anker kan zien dat het horloge loopt. Lijkt me iets mystieks kunnen hebben.

1 like

Ik vind 't fascinerend om te volgen. Ik ben al blij dat ik 'n 6497 uit- en weer in elkaar krijg zonder al te veel brokstukken. Heel veel respect voor jouw projecten Stefan :+1:

Hoe poep jij een balansje uit binnen no time en moet een nomos 12 miljoen euro investeren om haar eigen balans te kunnen ontwikkelen :melting_face:

5 likes

Poging 2

Jackpot :rofl::pinched_fingers:t2:

30 likes

We willen wel minstens 3 posities zien hè :stuck_out_tongue_winking_eye:
Chapeau!

3 likes

Alles up zijn tijd!

5 likes

Snap hier geen bal van, maar kan “onze Stefan” nu 12 miljoen vragen voor zijn balans?
wat een held! :innocent:

p.s dan maar naar Monaco, of een van de golfstaten vanwege de belasting? :woozy_face:

1 like

Wel knap dat jou dit weer zo even tussen neus en lippen door lukt :sweat_smile:

1 like

Er was zo’n balans wiel met spiraal vormige armen, dat zou de schok bestendigheid ten goede moeten komen. Ziet er best leuk uit. Ik kan alleen niet meer op het merk komen. (Niet super duur, jaren 60/70)

Hebbes! Elgin dus.

2 likes

58 likes

Gaaf, heeft wat weg van een propeller in beweging.

1 like