Ketelaars Watch "new project" deel2

Precies dat, morgen klaar :crazy_face: :rofl:
Gaat lekker zo Stefan :muscle:

1 like

Dat is een bak onderdelen. Het afwerken zal ook nog een aardige klus worden. Nu zie ik ook hoe je je wijzers freest.
Veel succes met de rest van het traject. Ik hoop dat je toch nog wat vrije tijd overhoudt.

Domme vraag wellicht, maar is het eindresultaat dan een " manifactuur" of een aangepast uurwerk?
:woozy_face:

Weet ik niet, al zou ik het label aangepast uurwerk erg oneerbiedig vinden.

5 likes

Tsja, maar wat is het dan wel in uw optiek? :grimacing:

p.s. Oneerbiedig wil ik natuurlijk niet zijn.

p.s. 2 een oud Chinees spreekwoord stelt:
een gek kan soms meer vragen dan een wijsgeer kan beantwoorden…
:sunglasses:

De Terra Luna.
Het label waar het horloge aan voldoet/onder valt interesseert me niet.
Ik heb maar een doel en dat is een gaaf horloge neer zetten wat in mijn optiek mijn
droomhorloge is.

16 likes

Langzaam maar zeker begint het ergens op te lijken.

54 likes

:thinking:een horloge? :joy: Zonder gekheid: gaat lekker hè!

Ziet er goed uit👍

Aangezien ik toch alle tijd van de wereld heb tot de gphg heb ik besloten om een eigen balans te maken voor dit model. Het zou jammer zijn als ik een ETA balans gebruik aangezien dat niet echt de x factor heeft.

Hier het ontwerp:

Wat denken jullie hier van? Ik heb de balans ontworpen in de stijl van de wijzerplaat.

33 likes

Mooi, maar misschien nog een andere kleur kiezen om beter te laten uitkomen?

1 like

Nee, het moet geen kermis worden. er gebeurt al te veel, het is dan mooier om wat contrast te creeren met verschillende afwerkingstechnieken.

6 likes

Fair point. Een waarom nog steeds volledig rond. Een zandloper die wiegt is misschien nog onderscheidender.

Als hij tikt zie je het verschil natuurlijk niet, maar ik vind het een erg leuk detail! Komt je nu wel op hetzelfde gewicht uit of moet je nu ook een andere spiraal nemen?

1 like

Ik ben benieuwd hoe die boogjes in je balans optisch bewegen. Het kan wat hypnotisch zijn als het beweegt.

Erg mooi Stefan je uurwerk! Het gaat je lukken.

Helemooie afwerking hoor, Chapeau. :saluting_face:

Volgende stap, Incabloc eruit en vervangen door KetelBloc™. :sweat_smile:

Netjes hoor. Hoe ga je de balans afweging/finetuning doen?

1 like

Heel stoer Stefan. Ik ben ook benieuwd hoe je de bewegingsfrequentie gaat tunen.

Ik heb net even met alwetend @Jero1 getelefoneerd en ik heb besloten dat dit wel te doen moet zijn.

2 likes

Net een fractie te zwaar ontwerpen en uit het zicht ruimte reserveren om materiaal weg te nemen voor balanceren en op gewicht maken.

3 likes

Daar is over nagedacht in het ontwerp:

Hier kan ik fors wat materiaal uit het zicht weg halen.

7 likes