Ketelaars Watch "new project" deel2

Wat een goede beslissing om je eigen balans te maken. Wat een verschil in uitstraling. Waanzinnig fraai!

2 likes

Is het nog gelukt om hem op tijd af te krijgen? Of toch doorgeschoven naar volgend jaar?

1 like

Zal het zo rustig zijn geweest in dit topic omdat @stefanketelaars een erg volle agenda heeft gehad?

Toe Stefan, laat nog eens wat horlogische magie zien.

:hugs:

1 like

Ik zie soms horlogemakers die randjes polijsten met een soort staafjes.
Hoe heten die “staafjes” waar die smalle randjes mee gepolijst worden?

Volgens mij is dat gewoon een bepaald soort hout waar ze polijstmiddel op aanbrengen

1 like

Heren, hou die man nu niet van zijn werk a.u.b.
Genius at work !
:sunglasses:

Polishing rods
Ik gebruikte deze: erg over te spreken

4 likes

Ik heb even radio stilte gehad. Ik kwam al uit een erg drukke periode en ben vanuit daar aan de Terra Luna begonnen en heb vervolgens 4 weken van 6/7 tot 21/22 gewerkt 7 dagen per week. Hiermee heb ik mezelf bijna de vernieling in gewerkt dus ik heb besloten om toch maar een stapje terug te doen. Het was haalbaar, maar niet met de kwaliteit wat in vond dat de onderdelen aan moesten voldoen. Dus we schuiven het weer een jaar op…

Maar op de achtergrond werk ik verder aan de Terra Luna tussen de gewone bestellingen door en als het goed is is het horloge binnen 6 weken af.

Volgende stap is Terra Luna met tourbillon, dus dat lijkt me een leuk horloge om volgend jaar de Gphg mee te winnen :sweat_smile:

34 likes

Dappere maar goede keuze, respect!!

1 like

Lijkt me dan inderdaad een goed besluit. Als je aan zoiets meedoet, dan wel met een stuk waar je 100% achter staat.
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat :smiley:

Afgelopen paar weken radiostilte geweest aangezien ik op vakantie ben geweest. Even lekker er tussenuit en ontstressen van de drukke periode.

Tijdens de vakantie een berg beklommen van bijna 4000m en meer dan 300km gehiked, dus de stres er lekker uit gelopen.

Deze week start ik het werk weer op en dus ook de Terra Luna. De helft van mijn tijd ga ik hieraan spenderen zodat dit horloge op kort termijn af zal zijn. Ik zal het forum up to date houden kwa vorderingen.

67 likes

Lekker man!

1 like

Doe je goed, de boog kan niet altijd gespannen staan :+1: :+1:
En wandelen in de bergen: heerlijk

1 like

Ontspannen hoort er ook bij :smile:

1 like

De beste tijd is die je voor jezelf maakt :green_heart:

2 likes

Vandaag de eerste versie af van een nieuwe uurwerk afwerking optie;

59 likes

Chic. En wellicht niet nieuw, maar… de vorm van die bruggen, en de cutouts? Prachtig. :ok_hand:

1 like

Fraai werk, Stefan!

1 like

Heel erg fraai :ok_hand:
Vergeleken met die prachtige bruggen ziet zo’n standaard ETA platine er ineens rafelig uit :sweat_smile:

1 like

Erg mooi weer Stefan. Dan moet ik nog veel leren.

1 like