Wacht maar tot je mijn update over 2 weken ziet ![]()
![]()
Serieus… Hoeveel uur in de week ben je nou aan het werk …
![]()
Als je zulke dingen creëert krijg je daar ook vast wel een hoop energie van.
Gewoon door gaan met je zelf zo etaleren met schitterende horloges. Pareltjes ![]()
Als het goed is heb ik morgen of maandag de Terra Luna af ![]()
![]()
Wijzerplaat(veel verbeteringen doorgevoerd ten opzichte van de vorige variant) morgen laat ik wel een foto zien als alles gemonteerd is. Ik moet alleen nog een naamplaatje maken en wijzers afwerken.
Hier hoef ik alleen het nummer plaatje nog voor te maken (ik had er al een gemaakt, alleen ik vond het niet de x factor hebben) op de foto missen een paar schroeven, maar die zitten er nu wel in.
Dat is wel een momentje om bij stil te staan Stefan.
Heel benieuwd als deze eens in de case zit met een band erom. Erg nieuwsgierig naar het totaal plaatje straks .
Een werk van jaren met een sprekend resultaat.
Wederom zet ik mijn pet af.
Werkelijk schitterend ![]()
![]()
Heel erg mooi gemaakt
.
Is het nu een jaar of 10 geleden, dat je je eerste horloge maakte? Ik kan me nog herinneren, dat je begon met een eta 6497 en daar een skeleton uurwerk van maakte. Ik heb dat topic niet meer terug kunnen vinden, het lijkt dat die niet meer bestaat.
Ik vind het echt geweldig hoe je je in die 10 jaar hebt ontwikkeld. Ik ben heel benieuwd wat de komende 10 jaar gaat brengen, maar nog meer naar welke stappen jij gaat zetten. Ik hoop dat je je eigenzinnigheid behoudt.
Ik kan niet wachten op de fotos van de Terra Luna.
Laatst vond ik hier een topic uit 2017 (?) van iemand die het horloge toonde dat Stefaan custom voor de TS z’n vrouw gemaakt had.
Dat zag er erg artisanaal en handgemaakt uit (wat absoluut ook charme had). De afgelegde weg sindsdien is fenomenaal.
Edit: even gezocht, niet gevonden…
That was me. Dat was een leuk tussendoortje en oefen project voor Stefan. Nog altijd in bezit overigens
Kleef hier even een foto zou ik zeggen, for good measure…
Als je in de geschiedenis van het forum kijkt, lijkt het bovendien alsof in de beginjaren 50% van de productie voor leden hier was… Wat ook wel fantastisch is.
Dat ga ik zeker doen. Zal hem eens uit de kluis toveren van de week. Leuk om die dan naast de Terra Luna te zien ![]()
Vandaag toch best wel een tegenslag, het opwind mechanisme werkt veel te zwaar, dus het ziet er naar uit dat ik nog een brug opnieuw moet gaan ontwerpen.
Wel jammer aangezien de rest perfect werkt.
Nog even een foto van de voorkant:
Balen man. Heb je al wel het idee dat je weet waar het precies door komt?
Vakmanschap!
Nee helaas niet… Ik heb enkele verbeteringen doorgevoerd ten opzichte van het vorige prototype met de hoop dat het nu verholpen zou zijn, maar jammer genoeg is het nogsteeds slecht.
Morgen het eta uurwerk eens goed onder de microscoop bekijken en hopelijk dat ik een verschil kan vinden ten opzichte van mijn uurwerk.
Succes ![]()
Ik heb het probleem voorgelegd aan een paar andere horlogemakers en een wist mij te zeggen dat het probleem voornamelijk zit in het gebruiken van kleine tussen tandwielen. Ik heb nu meerdere manieren bedacht/te horen gekregen om het beter werkend te krijgen.
Ik ga grotere tussen tandwielen gebruiken zodat hier minder wrijving ontstaat. Ik ga of kogellagers of lager stenen gebruiken bij de tussen tandwielen om de wrijving verder te verminderen. Ik ga het opwind tandwiel op de veerton vergroten zodat er minder kracht nodig is om de veerton op te winden en ik ga de diameter van de crown vergroten zodat je meer kracht kunt zetten.