Prachtig horloge! Grail level. ![]()
![]()
Geweldig mooi! Ik lees op je website 42mm, mag ik vragen hoe dik het horloge is?
Even een weekje besteed aan het upgraden van de werkplaats.
Afgelopen jaren heb ik langs de freesmachine gewerkt, en omdat deze best wat lawaai maakt draag ik heel de dag oorkappen. Buiten dat stonk mijn ruimte naar freesolie, ook niet het gezondste om in te ademen. Dus tijd voor een hoognodige upgrade.
Voor:
Na een weekje doorwerken
Geluidsniveau is van een opstartende straaljager naar een stofzuiger op de laagste stand gegaan. En doordat ik onderdruk in de “vieze” ruimte creër geen olie lucht meer.
Ik heb de ruimte vol gemonteerd met akoestische panelen, dit scheelt al veel, verder zijn alle dichte wanden geïsoleerd met 5cm pir en hardboard en de dubbel glas wanden bestaan elk uit 10mm glazen panelen, dus in totaal 20mm glas.
Ziet er goed uit en dit zijn mooie quality of life improvements!
Mooie upgrade; dat moet een stuk prettiger werken zo ![]()
Wauw, dat is zeker een upgrade. Netjes hoor
Ben benieuwd hoe je dat hebt gedaan. Kun je dat uitleggen?
Dat is simpel, ik heb daar een afzuiging gemonteerd, dus dan creër je onderdruk waardoor er alleen maar van buitenaf lucht richting die ruimte stroomt.
Helder ![]()
![]()
Doelmatig! Minder slecht voor je gezondheid! Mogelijk zelfs geen nadelig effect meer.
Lang leve onze Stefan!
Fraai! Heerlijk om te zien dat half werk niet in jouw woordenboek voorkomt😎
Mooi man. Strak.
Top gedaan weer en geen half werk.
Je kan altijd nog bouwvakker worden ![]()
Dit is het jaar van de upgrades, laptop vervangen voor een die daadwerkelijk gemaakt is om mee 3D te tekenen (zodat mijn 3d software niet bij elke bewerking hangt), deze week de computer van mijn cnc freesmachine vervangen en alles weer opnieuw ingesteld en getest (omdat deze de laatste tijd regelmatig vast liep). Vaak zijn het dit soort dingen die veel tijd kosten maar je geen tijd voor vrij maakt “omdat je je tijd wel beter kunt besteden” maar achteraf gezien had ik deze upgrades veel eerder door moeten voeren.
Terug naar horloges.
Ik ben nu bezig met de 39mm x 10mm variant van de 3D terra te produceren (de eerste proto)
Wat denken jullie hier van:
Welke wijzerplaat zou voor jullie de voorkeur hebben (ik ben van plan om 3 opties aan te bieden bij dit model)
Wat bedoel je met wijzerplaat?
De afwerking van de achtergrond of de ring met indices?
Welk gangwerk komt erin?
Er komt een Sellita SW215-1 uurwerk in, alleen bij dit uurwerk was er genoeg ruimte om de wereldbol volledig in het uurwerk te verzinken op de 9 uur positie.
Verder kan ik de wijzers, tandwielen in kleur aanpassen en de wijzerplaat kan ik aanpassen naar elke versie die ik ooit gemaakt heb (of mogelijk een nieuwe als jullie een goed idee hebben)
Perfect formaat in ieder geval.
Keirel, met jouw repertoire zou ik zeggen “you’ve got this”…
Deze vond ik machtig mooi, maar hebt ook al andere prachtige platen gemaakt.
Verder vind ik op foto het aventurijnglas van Lange prachtig.
En ook de stormachtige hemel van Rolex, echte aventurijn.
Ressences woestijnplaat vind ik ook knap…
Ergens droom ik van een dieppaarse plaat, maar hey… de kans dat ik ooit klant word is klein en zoals ik zei… je hebt mijn hulp allicht niet nodig.
Mooie maat 39 is een goede diameter en 10 mm is niet al te dik, mooi dat je daar de wereldbol netjes in kunt monteren.
Ik zou voor een rustige plaat gaan, er gebeurt al genoeg in het horloge bijvoorbeeld zilverkleurig of een mooie middernacht blauw (heel donker blauw tegen zwart aan)