Fantastisch…
Je zou nog een sterrenbeeld kunnen toevoegen met wat voor materiaal dan ook als persoonlijke noot voor de eigenaar.

Fantastisch…
Je zou nog een sterrenbeeld kunnen toevoegen met wat voor materiaal dan ook als persoonlijke noot voor de eigenaar.

Met piepkleine diamantjes. Kwestie van helemaal balls to the wall te gaan. Heel leuk idee eigenlijk, niet te moeilijk te doen, en de ruimte bovenin (op die foto) is er. En het past nog perfect in het thema van aarde en planeten. ![]()
Leuk idee, ben benieuwd hoe dan Sagitarius er uit zou zien.
very expensive maar toch wel geslaagd
Hele kleine diamantjes kosten verrassend weinig hoor. Zeker als ze niet de allerhoogste helderheid hebben die wel nodig is voor high-end juwelen, maar in een wijzerplaat onder een plexi of saffier is dat van geen belang.
Ter referentie, een 1mm lab diamantje kost pakweg 5 euro oid.
Absoluut. Maar het idee dat er bovenop die blauwe plaat een sterrenbeeld kan gezet worden met een handjevol van die mini diamantjes vind ik wel heel leuk ![]()
Geen diamantjes voor mij, het voorbeeld van @stefanketelaars met de lichtblauwe lume is schitterend voldoende
.
@stefanketelaars, wat gaaf om je werk voorbij te zien komen op talking watches! Het is fantastisch om je ontwikkeling zo op t forum te hebben kunnen volgen de afgelopen jaren en je werk dan de erkenning te zien krijgen die het in mijn ogen ook verdiend, van de “horloge gurus” van hodinkee.
Ik hoop dat je ervan kan genieten en ben benieuwd wat voor moois we nog van je gaan zien!
Ik wist niet dat dit het bijgelovige-tantes-TV-krant-forum was.
Desondanks een leuk idee.
Ah, jij bent sterrenbeeld-loos ![]()
Maar inderdaad een leuke toevoeging.
Vandaag de wijzerplaat iets aangepast naar nieuwe ringen rond de wereldbol en maan en nieuwe brequet ring (reverse engraved)
(Ik heb later op de dag de crown aangepast zodat deze nu wel goed aansluit op de kast en het overtollige messing wat zichtbaar is weg gedraaid)
Zo was het eerste:
Wat heeft jullie voorkeur?
Ik ben in elk geval erg enthousiast over deze aanpassing en nu is in mijn ogen de wijzerplaat kant echt compleet en het ziet er nog iets complexer uit.
De bovenste.
Stuk verfijnder.
Voorkeur voor de bovenste
Ziet er tof uit ![]()
Dit is de eerste keer dat ik het wat te druk begin te vinden, er is zoveel te zien dat je niet weet waar je moet kijken. Misschien komt het wel door de vorige modellen die je liet zien wat rustiger waren, we worden verwend ![]()
Buiten dat, wel erg gaaf en afwerking ![]()
Fraai gedaan vind het een hele upgrade
Ben ik raar als ik vind dat de balansband nu ook gesatineerd moet worden…?? ![]()
Het reverse frezen van de cijfers is echt een hele upgrade! De ringen rondom de aarde/maan twijfel ik wat over omdat dit ook een beetje “toolish” oogt, maar misschien dat het in een verder stadium goed past ![]()
Ga zo door, altijd leuk om je updates te volgen!!
Ik wilde precies dit gaan typen ![]()
![]()
Vind het matte stukje tussen de glanzende ringen daar te smal waardoor het wat druk oogt.
Breguet ring vind ik super geslaagd.
Over die ringen rond de wereldbol/maan weet ik het nog niet. Hij oogt wel ‘moderner’, maar ik weet niet of ik het mooier vind. Een smaak dingetje denk ik.
Werkelijk prachtig gemaakt, Stefan! Echt ongelooflijk knap hoe je dit voor elkaar krijgt.
Mijn voorkeur gaat uit naar de bovenste, omdat het meer contrast toevoegt.
De ringen rond de maan en de aarde vind ik persoonlijk iets minder geslaagd. Ze geven mij een beetje een cartoony/Borderlands-achtig gevoel en trekken daardoor de aandacht weg van de aarde en de maan zelf. Misschien zou het mooier zijn om de gepolijste ringen te verwijderen, of ze enkel aan de buitenkant toe te passen (al weet ik niet wat dat doet voor de symmetrie).
De band is overigens zeker mooi — en waarschijnlijk gekozen om het horloge goed tot zijn recht te laten komen op de foto — maar ik vind hem wat druk in combinatie met de al complexe dial. Naar mijn idee zou dit horloge ook erg goed werken op een beige/greyish (dial kleur) rubberen band die mooi aansluit op de kast, wat het geheel net wat sportiever maakt. En anders een suede in die kleur ![]()
Als je toch bezig bent Stefan, pak dan de achterkant van de maan volgens de laatste inzichten ff aan ![]()
Daar zit o.a. een heel bijzondere krater .
Ik vind het horloge opgeruimder staan zo. Zou ik er straks ook zo een kunnen bestellen met Arabische cijfers?