Ketelaars Watch "new project" deel2

Tandwielen afgewerkt (15 stuks) en de laatste paar worden geassembleerd.

Best een linke handeling om deze perfect op de as te slaan. Het is positioneren, controlleren, herpositioneren, weer controlleren, uiteindelijk voorzichtig het tandwiel onder de slagpen roteren, zachtjes slaan, tafel weer 90 graden verschuiven en de positie van het tandwiel opnieuw controlleren, indien goed tandwiel weer onder slagpen roteren, slaan tot het tandwiel zo goed als volledig op de as zit, controlleren onder de microscoop, opnieuw positioneren en met de laatste paar zachte tikken de perfecte passing afronden.

Als het mis gaat bij deze laatste handeling gooi je ongeveer 3 uur aan werk weg…

37 likes

Elk tandwiel gerst op hoogte en zijwaartse slag en alles is door de test gekomen.

Op naar het volgende onderdeel.

27 likes

Heb je hier nog geen tooltje voor bedacht? Of doe je dat aanstaande vrijdag?

Dit is iets wat jammer genoeg niet met tools sneller of gemakkelijker kan.

1 like

Hier wel een tool voor het precies frezen van een kleine pocket waar een schroefkop in valt. Voor elk tool wat ik meerdere keren gebruik maak ik een fatsoenlijke aluminium basis die weer op mijn hoofdblad te monteren is. Het mooie is dat ik nu alleen mijn machine hoef te nullen vervolgens tool monteren, onderdeel in tool monteren en frezen.



En zo heb ik een kleine 100 tools voor alleen al de 3D Terra in Motion.

24 likes

Voor en na:


Het gaat lekker hier!
Ketelaars watches is on fire!

48 likes

heel gaaf om te zien. Lekker bezig zeg!! Topper

1 like

Leuke haaienvinnen… voor aan een ketting? :wink:

Blijft erg leuk om dit zo te kunnen volgen voor wat betreft het tot stand komen en afwerken van onderdelen! Gaaf hoor! :grinning:

1 like

Al vanaf dag 1 is het duidelijk dat het niet lang zou duren alvorens Ketelaars de top gaat bereiken (als het al niet zo is). Die afwerking🤩. Knap werk!

1 like

Ziet er gaaf uit! Wat ga je ermee doen?

1 like

Kettinkje van maken. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dat komt op de plaats waar de originele balansbrug hoort te zitten. Dit is voor het reverse balance wheel model.

Deze pallet bruggen ook:

En ondertussen is de machine nog wat 2022 productie aan het draaien.

37 likes

Groeten vanuit de fabriek :stuck_out_tongue_winking_eye:

44 likes

Leuk om te zien hoe je alle stappen bijhoudt

Als je dat aantal vermenigvuldigt met de niet geringe verkoopprijs ligt daar voor een aardig kapitaal aan toekomstige verkoopwaarde! Ik neem mijn hoed af!

2 likes

Bedankt! Maar niks voor niks, waar mijn vrienden als koningen geld uitgaven heb ik erg summier geleefd afgelopen jaren om al mijn apparatuur, gereedschap en onderdelen te kunnen bekostigen. Vanaf dit jaar ga ik echt de vruchten plukken van mijn harde werken.

38 likes

Zeker doen! Heel gaaf dit stefan en veel succes :+1::+1::+1:

1 like

image

hierbij een lege fruit kist kan genoeg in… :slight_smile:

4 likes

Het is je van harte gegund, mooi dat al je inzet en effort tot dit succes hebben geleidt wat vermoedelijk nog maar het begin is :muscle: