Ketelaars Watch "new project" deel2

Ongeveer 30 minuten. Ik heb overal tools voor/ uitontwikkelde way of working om in een zo kort mogelijke tijd een zo goed mogelijk resultaat te kunnen behalen :sweat_smile:

8 likes

Nou daar gaat de romantiek van “handcrafted” horloge maken :sweat_smile:. Maar het ziet er mooi uit.

1 like

Het zit hem in de combinatie van het gebruik van machines en handmatig afwerken. Met het volledig handmatig maken zul je nooit in de buurt komen van perfectie.

Een voorbeeld, je kan de spaken van een tandwiel frezen of je kan ze met de hand zagen. Mijn voorkeur zou dan uit gaan naar frezen en met de hand nawerken voor het beste resultaat. Stel je doet dit volledig met de hand zul je dat resultaat nooit behalen (en je bent 5x zo lang bezig)

17 likes

Pure kunst dit.

1 like

Geweldig om te zien en te volgen Stefan! In deze werkplaats zoemt het van de activiteit :wink:

Schitterend! :star_struck:

Eeeh… Ik weet dat dit fucking klein is maar het verschil tussen de dikte van de spaken is best groot? Met name die rechts onder is heel dun ten opzichte van de rest?! Desalnietemin :metal:

9 likes

Ruimte voor verbetering!

12 likes

Gebruik je een hexakaidecagon (16 zondig) voor het gat? Het gat voor de as lijkt niet netjes rond. Misschien is dat beter voor het vastzetten?

Dat is het center wheel van een ETA64xx geloof mij maar dat die rond is :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Het dikte verschil van de spaken stoorde mij ook direct maar verder complimenten voor je werk.

Afgewerkte Gear train bridge


61 likes

Zou het dan je lens of de compressie bij het upload zijn die er zo’n zooitje van maakt? Want nu ziet het er niet heel rond uit. Ik geloof best dat jij er wederom een prachtwerken van gemaakt hebt, want het grootste deel ziet er goed uit.


57 likes

69 likes

Mag ik vragen waarom je kiest voor zo’n naambordjes opzet ipv de bridge te bewerken voor je naamplaatje?

Nu voeg je, lijkt me, dikte toe aan het movement?

1 like

Zo creëer je juist extra diepte in het uurwerk. Buiten dat heb ik .8mm ruimte tussen mijn uurwerk en de cashback crystal, dus kwa totaaldikte maakt dat niks uit.

8 likes

Stefan, heb je niet genoeg dikte in de brug om de originele inscriptie er uit te halen?

1 like

Je zit met de bus waar de click op gemonteerd zit, zodra je te veel hoogte van de brug weg gaat halen wordt de hoogte van de click bus te laag waardoor deze niet meer vrij kan bewegen zodra je de schroef aandraait.

2 likes

Hallo Stefan,echt mooi om te zien;ben onlangs een opleiding begonnen waarin we momenteel een Chinees eta 6497 werkje uit elkaar en weer in elkaar schroeven. Dit ziet er veel gaver uit! Ik vind het naamplaatje wel een mooi detail…

3 likes