Mooie gravure!
Doe je dat uit de losse pols?
Is ieder putje een hamerslag?
Nee, gelukkig niet ik gebruik hier een andere techniek voor.
Dat noemen ze nou ambachtelijk handwerk om de ziel van de maker in het uurwerk te vereeuwigen Gerobotiseerde perfectie is zielloos en lelijk.
Een soort “dichterlijke vrijheid”
Mooi stukje huisvlijt weer.
Heel fraai!
Bedankt ik heb steeds betere technieken om alles af te werken, dus de tandwiel bruggen beginnen ook strakker te worden.
Gaaf zeg, begrijp ik goed dat die tandwielbrug compleet eigen fabrikaat is?
Jazeker
Prachtig man; wat een afwerking
Zodra mijn machine vandaag klaar is met het programma van 8 uur ga ik beginnen aan een nieuw tool.
Vandaag ook om 5 uur op gestaan om dit tool nog kunnen te maken voor de dag weer om is.
Dit tool heeft maar 1 functie, dat is een onderdeel heel nauwkeurig kunnen positioneren onder de machine om er vervolgens 1 gaatje van 0,95mm in te boren. Het klinkt niet echt spannend, maar dit gat bepaald de positie van het staand rad (wat in de wereldbol zit) ten opzichte van het liggend rad.
Mooi dat oog voor de kleinste details
Zou willen dat mijn tandarts ook zo nauwkeurig te werk gaat
Hi Stefan,
Leuk dat je ons weer mee laat kijken, thnx.
Het vorige draadje met veel belangstelling gevolgd.
Ook hier spatten de vonken weer van af.
Edit : oh nee dat was een ander draadje, sorry
Hier nog een interview wat onlangs geplaats is.
https://about-timepieces.com/ketelaars-3d-terra-in-motion-review-unique-piece/
Het zijn niet werelds beste foto`s maar de tekst maakt het goed.
Het resultaat.
Dit tool werkt echt geweldig. De uitlijning van het liggend en staand rad is in een keer perfect.
Voorheen koste het mij ongeveer 1,5 dag om deze uitlijning perfect te krijgen. Door het verbeteren van mijn onderdelen had ik dat terug kunnen brengen naar een halve dag. Nu echt alles uit ontwikkeld is voor dit model en elk onderdeel kost de uitlijning nog 10 minuten.
Elk onderdeel wat te veel tijd koste om te maken heb ik tools en technieken voor bedacht om dat te kunnen versnellen en verbeteren. De hoofd reden hiervoor is om volgend jaar wat meer vrije tijd te krijgen.
Ik heb 2 jaar lang echt veel van mezelf gevraagd. werkweken van 80 uur, weinig slaap omdat je zelfs snachts bezig bent met het zoeken van oplossingen, geen weekenden. Eigenlijk moest bijna alles wijken voor mijn bedrijf. Volgend jaar is het tijd om gewoon lekker door te werken en weer wat avonden en weekenden vrij te krijgen, nu kan dat ook zonder in te leveren op productie capaciteit.