Ketelaars Watch "new project" deel2

En hierdoor ook nog tijd vrij om ons te verwennen met de ontwikkelingen! Zo komen we hopelijk in deel 3 en 4 en…:wink:

Wat ontzettend tof dat je van 1,5 dag naar 10 minuten werk heb kunnen gaan. Dat maakt het leven inderdaad een stuk beter waardoor je tijd over hebt voor andere dingen en je tijdsverdeling hopelijk in de toekomst meer evenwichtiger kan zijn.
Keep up the good work!

1 like

Is dat voor de aandrijving van het aardbolletje?

Prachtig! Mooi om te zien.

Ja klopt!

Het begint ergens op te lijken!

28 likes

:drooling_face:

2 likes

De donkere kleur van mijn wijzerplaat is verkregen met etsen. Om een afgewerkte donkere wijzerplaat te krijgen moet je 11 stappen doorlopen die allemaal perfect moeten gaan anders lijkt het eindresultaat nergens op.

Ik eindig met een laklaag om de geoxideerde kleur vast te leggen. Een grappige trucje wat ik gebruik om het aflakken stofvrij te houden, ik spuit de wijzerplaat ondersteboven en laat deze ook ondersteboven drogen. Zover ik weet valt stof niet naar boven :stuck_out_tongue_winking_eye: dit werkt elke keer perfect.

51 likes

:fire::fire::fire:

Hoe zit dat met baardharen?

Uit ervaring kan ik delen dat baardharen OVERAL heen springen, en dus zeer vermoedelijk ook omhoog :stuck_out_tongue:

Maar ik neem aan dat Stefan zich niet gaat staan scheren tijdens het spuiten :sweat_smile:

1 like

Een niet nader te noemen andere horlogemaker op het forum…

1 like

Ah, ik vermoedde al dat het wat dubbelzinnig bedoeld was, maar had de link even gemist :blush:

Stof dwarrelt, dus soms kan het ook omhoog gaan in je lak. :thinking:

Erg mooi dit! Hoeveel horloges kan je met de nieuwe tools straks per jaar leveren?

Ik heb deze maand een time only model af!
@nielsrr Als ik mezelf volledig richt op productie echt veel, nummer geef ik niet. Maar ik ga volgend jaar lekker door ontwikkelen, dus de horloges die ik maak is puur om mezelf van loon te kunnen voorzien en de ontwikkeling te kunnen betalen.

4 likes

Hier is de wijzerplaat:

35 likes

Heel erg gave strakke afwerking hoor :+1: mooi contrast zo

1 like

je houdt ons wel weer in spanning!
Ben erg benieuwd naar je nieuwe time only model!
Good busy Stefan :muscle:

1 like

Dit vind ik zelf echt een gave afwerking, ik ben trouwens de enigste in de horloge wereld die deze 2 wijzerplaat afwerkingen aanbied :grin::ok_hand: zit wel 2 jaar process fine-tuning in, maar het resultaat is echt top.

34 likes