Ketelaars Watch "new project" deel2

Heel strak! Goed bezig :heart_eyes:

1 like

Leuk nieuws, dit jaar kom ik in een techniek tijdschrift te staan vanuit fusion 360 (het 3d software pakket wat ik gebruik).

Ze waren per toeval bij mijn werk uit gekomen en waren onder de indruk wat ze zagen. Vandaag werd ik daarom gebeld om mijn verhaal te doen. Aan het einde van het gesprek kreeg ik te horen dat ze binnenkort een keer langs komen voor een interview met wat foto’s :ok_hand:

34 likes

Nou is Autodesk niet bepaald een kleine club, dus het is niet niks dat zij onder de indruk zijn. Dat zegt mijn inziens dus zeker wat over jouw skills. Heel gaaf! :+1: Ik ga dat interview vast vanzelf voorbij zien komen in de reclame mails :smile:

4 likes

Dat vind ik nou meer zeggen, dan zo’n “anoniem” commentaar op een forum. Zie het maar als een pluim op je werk.

Zelf vind ik je werk wel mooi, maar het is niet mijn smaak. Ik heb meer waardering voor de perfectie, die je in je horloges stopt. Er bestaat geen twijfel, dat je iets aan het toeval overlaat. Het ziet er allemaal zo gaaf en uniek uit, dat je daar alleen maar waardering en respect voor kunt hebben.

2 likes

@stefanketelaars: komt dat blad uit alleen in het Nederlandse taalgebied, of gaat het internationaal?
Overigens: juist de combinatie van jouw technisch inzicht en vernuft en het uitvoeren van je maaksels op een zeer, zeer hoog (afwerkings)niveau plus je wijze ondernemerschap maakt je uniek.
p.s. ik wacht met (on)geduld je Terra Luna af. Wie weet?

1 like

Als Stefan op vakantie gaat, zet hij de tijd gewoon even stil.

:upside_down_face:

3 likes

Bedankt voor de reacties! Ik zie dit ook echt als een grote eer! Het is ook echt een geweldig programma om te gebruiken, zelfs ik als leek had het redelijk snel onder de knie. Bij andere software pakketten zoals inventor of solid works kom je vaak niet weg met een paar tutorials. Na een kleine 4000 vlieguren ben ik ook redelijk ervaren geworden met fusion 360.

@Omanido, ik verwacht alleen in Nederland. Maar dat is prima.

2 likes

350 wattenstaafjes verder:

En hier een closup van de jewel pocket:

35 likes

Wat een groot deel van de kostprijs verklaard :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Precies!
Ketelaars watches bezuinigd niet op hulpmiddelen, daarom gegaan voor het beste, dan kom je toch al snel uit op de vertrouwde kwaliteit van de Kruidvat Classic wattenstaafjes!:stuck_out_tongue_winking_eye:

23 likes

Heel mooi!

1 like

En hartstikke duurzaam zonder plastic stokjes :stuck_out_tongue:
Nu de verpakking nog :sweat_smile:
Of hergebruik jij die al voor onderdelenopslag ofzo :innocent:

2 likes

Uit de plastic verpakking frees ik het “glaasje” wat ik gebruik als zicht bodem, aan afval doen we hier niet :stuck_out_tongue_winking_eye: :ok_hand: :ok_hand:

19 likes

:laughing: :laughing: :laughing:

1 like

Zondermeer echt vakwerk!

Laat de haters lekker haten en wees trots op je werk.
Je doet iets met de opbouwende kritiek om er beter van te worden en zo wordt je steeds kundiger en meer ervaren.

Ik vind het geweldig om de voortgang hier te kunnen lezen.

1 like

Knetter! Je ziet de weerspiegeling van de camera er gewoon in! :exploding_head:

5 likes

Onder de microscoop zie je ook de microscoop als weerspiegeling :ok_hand: dit is weer een stuk beter dan de voorgaande productie.

11 likes

Keep up the good work Stefan :innocent:

2 likes

Blijf hier maar terug komen en blijf maar onder de indruk. Ben even tijdje minder actief hier als gevolg van tijd te besteden aan auto maar dit Ketelaars draadje blijft me trekken. Ronduit knap en indrukwekkend.

2 likes

Foto woensdag

Heel het platen zit er op, altijd fijn. In het verleden was dit vaak een stap die fout ging. Dan heb je al die uren in een onderdeel gestopt en bij de laatste stap kan het zijn dat je al je werk voor niks hebt gedaan. Maar ik heb tegenwoorden een 100 stappen plan waardoor het 100% gegarandeerd goed gaat. Het is wel veel werk, maar het resultaat mag er dan wezen.

Het lastige aan de frosted finishing is dat je er echt alles op ziet, buiten dat is het heel lastig schoon te maken. Zodra je de anglage afgerond hebt zit de frosted finishing vol met polijst pasta, dat moet je goed schoonmaken met wasbenzine anders zie je dit terug in de plating, de wasbenzine moet egaal opdrogen op het oppervlakte, anders zie je dat terug in de plating. Als alles geplate is en na een lang zuiver maak process kan er wat plating vloeistof blijven zitten, als dat opdroogt op het oppervlakte heb je bruine vlekken. Als alle vloeistof succesvol verwijderd is en het water droogt niet egaal op krijg je kringen aan het oppervlakte. Na het platen ga je de anglage voor de laatste keer polijsten, hierna moet het oppervlakte weer ontvet worden om de frosted finishing schoon te krijgen, laat je de wasbenzine droog worden op het oppervlakte heb je weer vlekken. Terwijl de wasbenzine nog nat is moet je snel over gaan op een water bad en dat weer een x aantal keer herhalen voordat je het oppervlakte droog kan maken, en zelfs het water moet egaal opdrogen anders zie je dat weer terug in het oppervlakte. Je bent dan per onderdeel een kleine 30 wattenstaafjes en 100 tussenstappen verder.

Maarja, zolang het resultaat maar goed is.

53 likes