Ketelaars Watch "new project" deel2

Iets is wat waard wat iemand er voor wil geven.

Je kan er dus duizenden uren in stoppen, de beste materialen gebruiken. Maar als men je vraagprijs niet wil betalen ben je nergens.

MAAR, wat ik er van begrijp heb jij genoeg klanten die je horloge mooi vinden en je vraagprijs er voor willen betalen.

Al die mensen zijn het dus niet met die Arkman en Archer eens.

Daarnaast werk jij continu aan je kwaliteit, ben je bezig met een eigen uurwerk. Met de jaren word je ook steeds meer een gevestigde naam. Dus volgens mij heb jij hun commentaar al lang gedekt.

En het belangrijkste je legt het commentaar niet zomaar naast je neer. Of dat je er wat mee (moet) doe(n) is wat anders, maar je lacht het niet weg zoals sommige anderen doen. Je beoordeelt het kritisch.

1 like

Langere power reserve is natuurlijk leuk, maar die opmerking dat je beter een 6497-2 zou kunnen gebruiken omdat het balanswiel luxer oogt snap ik niet zo. Om eerlijk te zijn vind ik de vorm van een 6497-2 balanswiel minder mooi. Lijkt mij dus meer een kwestie van smaak :thinking:

1 like

Op zich vind ik de volgende zin in de geciteerde tekst interessanter:

Just thinking from a value perspective, it is like buying a painting from a relatively unkown artist. If the artwork speaks to you at a given price, it is worth it.

Vind ik op zich zeer positief. Is een horloge voor de liefhebbers en niet noodzakelijk een belegging.

4 likes

Bedankt voor jullie reacties!

Ondanks het succes van mijn bedrijf kan ik deze reacties vaak moeilijk van me af zetten. Stel iemand zegt, dat onderdeel heb je verschrikkelijk slecht afgewerkt, daar kan ik wat mee omdat die reactie ergens op gebaseerd is.

Als ik dan een reactie lees van iemand die nagenoeg geen tijd heeft gestoken in onderzoek en dan zijn mening op internet zet kan ik een stuk minder mee. Ik heb jaren lang zo veel opgeofferd om te staan waar ik nu sta, dan doet een neerbuigende reactie zoals hier boven toch iets met je.

10 likes

Ik lees het meer dat hij horloges als investering ziet en dat waardebehoud zekerder is bij een gevestigde naam. Op zich is er niks mis met die redenatie, als afschrijving minimaliseren het voornaamste doel is bij de aanschaf van een horloge. Gelukkig zijn er genoeg mensen die daar iets anders in staan/serieuze verzamelaars die wel een opwaarts potentieel zien in nieuwe merken.

1 like

Ik zit vanaf vorige week in mijn 4e kvk jaar en als ik het begin van mijn bouwproces meetel zit ik al in mijn 6e jaar. Dus het gaat krap worden :joy: :ok_hand:

1 like

Zeker. En ik zou het er niet voor uitgeven. Maar smaken verschillen.

2 likes

Het loont om je erin te oefenen om bepaald commentaar van je af te laten glijden.
Bijvoorbeeld commentaar op iets wat iemand slecht vindt van je: denk dan dat het kritiek is op iets waarvan je ook niet probeert om de beste in te zijn.

Of kritiek zoals hierboven, waar iemand zegt dat de prijs te hoog is want jij bent geen ‘established watch maker with significant track record’: jij weet wat jij toevoegt aan de wereld en wat de waarde daarvan is. Je vertaalt dat naar een voorstel voor de economische waarde, en het volle orderboek – waardoor jij kan doen waar je zin in hebt – is het bewijs van de waarde die jij hebt voor anderen. Als er iemand is die dat niet ziet dan is dat niet jouw probleem.

5 likes

Even een gevonden review van de Librije 
 :joy:

Moraal; er zal altijd een klein percentage wat te miereneuken hebben over je producten maar naarmate je afzetmarkt groter wordt gaat dat in de toekomst natuurlijk in absolute aantallen ook meer worden 

1 like

Beste Stefan,

Commentaar is iets positiefs, er wordt over je gesproken.
De positieve dingen en ideeën er voor jezelf uithalen en kijken of je er wat mee kunt, de rest van je af zetten en lekker doorgaan met je eigen koers te varen.

Ga zo door,

Groeten Jeroen

1 like

Maar weer wat horloge gerelateerde zaken. Ik kon er niet aan ontkomen om een interior angle toe te voegen aan mijn skills. Het viel tegen, maar ik heb nu een goede combinatie gevonden van machine en handwerk om het mooie evenwijdig en scherpe hoek te krijgen:

25 likes

Beste Stefan, ik volg dit reeds een tijd en sta steeds meer versteld van hoe je alles aanpakt.
Stap voor stap en altijd open en eerlijk, wat je doet vind ik echt waanzinnigđŸ€©

Ga zo door en ik volg dit met grote belangstelling :ok_hand:

1 like

4300€?? Een koopje! Ik had echt een veelvoud in gedachten bij jouw kunstwerken!!

Want dat zijn het.

4 likes

Dat volle orderboek geeft wel aan dat als je al iets over de prijs wilt zeggen, het is dat deze waarschijnlijk te laag ligt.

Dat mensen zeggen dat ze het er niet voor over hebben is natuurlijk wel logisch. Je horloges hebben een enorm eigen smoelwerk. Zeker geen allemansvriend. Dus ze zullen altijd ook weerstand krijgen. En hoe populairder je wordt, hoe groter de weerstand is. Maar ik zou dit vooral als compliment zien en bewijs dat je het goede doet. Als je iets maakt voor de grootste gemene deler, wat iedereen leuk vindt, kom je tot iets saais en generieks.

Dat is hoe Netflix sommige van hun films maakt op het moment. Precies volgens de formule dat de meeste mensen het net leuk genoeg vinden om te kijken. Het levert veel streams op, maar zelden echt buitencategorie kwaliteit.

1 like

Dat hoeft niet hoor, dat ligt eraan hoe lang je je orderboek laat uitlopen en of er net zoveel bijkomt als afgaat, of dat er meer mensen op de lijst willen

Als je voor elke 5 die je aflevert, maar 1 er weer bijkrijgt, kan je orderboeken vol zijn, maar moet je misschien toch nadenken of je niet meer erop wilt hebben.

Als je 20 orders hebt, maar uiteindelijk willen maar 3 echt het horloge hebben als hij af is, heb je ook een probleem. Dus order hoeft niet altijd een sale te zijn, zelfs niet als je al wat geld in de pocket hebt en mensen toch annuleren.

Dus zover variabelen, daar kunnen jij en ik niets over zeggen
 :slight_smile:

2 likes

Dat klopt. Maar aangezien Stefan heeft aangegeven dat hij geen nieuwe orders meer aanneemt omdat hij “vol” zit. Dan ga ik er maar even van uit dat hij precies zoveel orders heeft als hij zou willen. Dat betekent dus ook dat hij nee heeft verkocht. Bij een hogere prijs had hij wellicht wat minder vraag gehad, maar nog steeds zijn orderboek kunnen vullen en minder nee hoeven verkopen.

2 likes

Heren, ik ken dhr Ketelaars, hij maakt heel goed gebruik van alle social media, waaronder dit forum, maar trekt perfect zijn eigen conclusies.
In andere woorden, laat em maar schuiven !
:innocent:

5 likes

:rofl:

En het gaat verder,

De anglage op de uurwerkbruggen gezet en alles gepolijst (ongeveer 150 uur werk) nu begonnen met platen en alles voor de laatste keer polijsten.

Hier het eindresultaat van de eerste 10 balans bruggen:

35 likes

Mooi man. Dat frosted effect blijft super. Helemaal in combinatie met de strakke anglage. Erg mooi contrast in textuur.

1 like