Ketelaars Watch "new project" deel2

De horloges die ik nu maak zijn 13.7mm. de inhouse uurwerk collectie gaat 9.5mm worden.

Hoe je vakantie beter beginnen dan heel de werkruimte opruimen en schoonmaken, machines schoonmaken, opknappe, afstellen en smeren :sunglasses::ok_hand: voorraad weer in kaart brengen, voorraad correctie, materialen en gereedschappen bestellen die bijna op zijn.

28 likes

Ik kan wel een hele hoop andere suggesties plaatsen :joy:

5 likes

Nieuwe manier bedacht van assen op maat maken. Voorheen koste mij dit een kleine 2 weken werk om voor 40 modellen alle assen te maken met een nauwkeurigheid van ±0.1mm. de nieuwe manier is 1,5 dag werk met een nauwkeurigheid van van ±0.02mm :sunglasses::ok_hand:

En nog enkele foto’s van horloges die klaar zijn…



57 likes

09-01-2020?

6 likes

Ahhh shit…
:rofl:

4 likes

Ja die andere staat wel goed…

Nieuw plaatje maken of loop je te fucken? :rofl:
Gezien het serial nr wordt t een nieuw plaatje🤓

4 likes

Nee dit is echt een fout, bedankt voor het opmerken van deze fout!

11 likes

Gefixt :muscle:

6 likes

Dat zou leuk zijn als die bij de klant aankwam😂 misschien had het nog wel een meerwaarde

1 like

Ik had dit topic wel eens langs zien komen maar nog nooit geopend. Wat heb ik veel gemist :hear_no_evil: Super vet design en wat een top job geleverd! Ik ben heel benieuwd wat 2022 gaat brengen :slight_smile:

Vind dit ook echt heel erg gaaf. Geeft het je veel stress dat er zoveel op de wachtrij staat?

Nee eigenlijk valt dat wel mee. Ik heb alleen stress van klanten die een aanbetaling hebben gedaan.

Buiten dat kan ik niet meer werken dan wat ik nu doe, dus zolang de wachtlijst voor de wachtlijst klanten bereid zijn wat langer te wachten.

Verder ga ik ik mijn order systeem wat omgooien
In plaats van in het begin van het jaar alle bestellingen aannemen. Vervolgens heel het jaar produceren en aan het einde van het jaar leveren ga ik gedurende het jaar leveren.

Ik heb nu wat voorraad, dus in plaats van kijken wat ik dat jaar moet produceren ga ik telkens pas een onderdeel produceren als de voorraad bijna op is. De doorlooptijd van start tot finish gaat dan 2 maanden zijn in plaats van 12 maanden. Buiten dan krijg ik frequenter geld binnen in plaats van 2 momenten per jaar. Doordat ik met minder orders tegelijk bezig ben levert mij dit een stuk minder druk op.

Voordeel nummer 3 is ook dat ik een hogere garantie van afneme heb. In 12 maanden kan er op financieel gebied veel gebeuren bij een klant. Op 2 maanden is dat een stuk minder.

33 likes

Maak me gek Stefan!

Ik heb dat geloof al vanaf het prille begin in je, wat je doet blijft verbeteren. Ik heb bewondering voor elke stap die je gemaakt hebt en het verschil met toen en nu is enorm. En dat wordt alleen maar beter dus de verwachting is dan ook nog altijd groot.

Ik vind het mooi hoe je alles aanpakt, of het nu in je huis is of het ombouwen van een machine. Er is niets wat jij niet kunt, er zijn alleen dingen die je nog niet gedaan hebt.

Blijf vooral Stefan, en dat jij ooit een high end meesterstuk gaat neerzetten wat de horlogewereld versteld doet staan ben ik van overtuigd.

2 likes

Slimme zet, risico spreiden is voor beide partijen goed lijkt me. Zowel klant, als producent maar met name voor die laatste :innocent:

1 like

Diepte in het blauw van die wereldbol is echt waanzinnig mooi. Heel knap werk :clap:
Hier ook erg benieuwd naar meer nieuws in 2022!!

1 like

Het begin is gemaakt aan “the Kraken”

46 likes

Wow, heb je dat na het weekend zo maar even er op gezet? :astonished:

1 like

Soms ben ik te enthousiast over waar ik mee bezig ben dat ik niet echt kan stoppen. Ik ben hier gisteren avond mee begonnen tot een uur of 3 in de nacht. Vandaag eerst het gewone werk gedaan en toen eind van de middag verder gegaan aan deze wijzerplaat.

5 likes

Die tentakels zijn verhoudingsgewijs wel heeeeeeeeeeeeeeellllll lang.

1 like

Fantastisch!

1 like