Ketelaars Watch "new project" deel2

Geniaal, ik zou het doen, zeker als je volgend jaar mee doet met dat festival!
:innocent:

opgelost :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Hier een uitleg:

2 likes

Je zou misschien een busje met schroefdraad kunnen maken wat in een gat aan de onderkant van de plaat verzinkt. De schroef gaat dan in het busje en niet in de plaat. Het busje kan roteren, dus daarmee kun je uitlijnen. Het geheel zet je dan vast door er spanning op te zetten. Heb alleen geen idee of dat stabiel genoeg is…

3 likes

Dat zou een idee kunnen zijn! Maar ik heb vrede met niet uitgelijnde schroeven.

5 likes

Zou ik ook hebben hoor. Een eventuele optie met busjes kost ook weer extra ruimte. En dat is iets wat je volgens mij niet hebt in je complexe puzzel.

Je grote tandwielen zijn trouwens fantastisch afgewerkt :+1: Vergeleken met dat zien de tandwielen op mijn 3D Terra er maar eenvoudig uit :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Bedankt :grin::pray:

Ook de veerton heb ik met snailing afgewerkt.
Bij dit horloge heb ik veel experimentele afwerkingen toegepast.

Hier kan je de afwerking beter zien nu de volledige achterkant geassembleerd is.

57 likes

Magnifiek, Stefan! Ziet er ook lekker plat uit. :ok_hand:

Erg vet.

Prachtig hoor!

Echt super. Mocht ik ooit een grote prijs in een loterij winnen of mocht de bitcoin naar een paar ton gaan, dan hoop ik me nog een keer op de wachtlijst te kunnen plaatsen :no_mouth:

1 like

Weet je, het ziet er zo strak en gelikt uit dat je volledig zou vergeten dat alles met de hand is gedaan.

Machinale perfectie. Erg knap ontwikkeld je procedé in zo’n korte tijd.

Denk je nog wel eens aan het begin? Het graveren en skeleteren(!) ? Man wat een verschil met nu.
Handwerk, tov. Handwerk. Geen vergelijk mogelijk meer.

1 like

Dank, ben dus niet de enige mens die zich hier druk om maakt :innocent:

Heel mooi.

Niet nog perlage / strepen erop? Of gaat het dan over de top?

1 like

Ik wist niet of dat te zou worden als ik ook nog onder de tandwielen perlage toe ging passen.

2 likes

Vind het zo mooi rustig, nog perlage toevoegen zou het voor mij denk ik te druk maken.
Er gebeurt al genoeg met de verschillende afwerkingen.

2 likes

Ik zou dan kijken of je er iets heel anders mee kunt doen, bijvoorbeeld zwart maken voor een sterk contrast of juist spiegelend polijsten zodat je als het ware dieper in je uurwerk kunt kijken.

2 likes

Ik kijk eigenlijk nooit achteruit. In mijn hoofd heb ik een plan wanneer ik wat bereikt moet hebben. Dat is eigenlijk het enigste waar ik me op focus. Vandaar dat ik me eerder druk maak over een targets wat ik niet behaald heb, ontwikkelingen die nog gedaan moeten worden of technieken die ik nog niet beheers in plaats van stil te staan bij wat ik tot nu toe bereikt heb.

5 likes

Jammer denk ik. Als je aan een reis begint, moet je je startpunt niet vergeten. Je begint, en maakt een plan. Je droomt van een doel en werkt daar naar toe. Af en toe even stil staan en genieten hoort daar zeker bij. Als je door blijft stomen kom je op een punt waar je je gaat afvragen, ben ik mijn doel voorbij gegaan?

Het is gewoon erg knap van je wat je doet. Je moet er ook ontzettend veel tijd in hebben gestoken om hier te komen.

Maar ik wil het graag nog eens zeggen, De reis naar het doel is naderhand het mooiste geweest als je aan bent aangekomen.

Ik lees je post net nog eens. Je hebt het over targets. Je hebt tijd, gebruik het goed. Als je een doel hebt gehaald, dan is dat een moment om even stil te staan. Er is altijd weer een volgende target die je kan stellen, of moet halen.

4 likes

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat met de voorkant er bij!

1 like