Ketelaars Watch "new project" deel2

Vandaag het halve uurwerk weer uit elkaar gedraaid om bij de wereldbol te kunnen, het was een 8,5 en ik kon er niet mee leven, als ik aan de GPHG mee ga doen met het horloge dan moet elk onderdeel het beste van mijn kunnen zijn, nu is het na een paar uur (uit elkaar halen, wereldbol opnieuw polijsten, dun laagje vernis er overheen om alles weer te sealen, napolijsten en in elkaar draaien) een 10.

40 likes

Vol verbazing en bewondering over je kunnen.

1 like

Dit is echt next level! Prachtig :exploding_head:

Zojuist een bericht gekregen van `the watchfinder´ youtube kanaal (met bijna 1 miljoen subscribers) voor een uitzending met mijn horloge (Terra Luna). Langzaam maar zeker begint het balletje te rollen met de Terra Luna. Nu zorgen dat het op zo veel mogelijk veel bezochte platformen en kanalen tevoorschijn komt zodat dit mij helpt met wat naamsbekendheid voor de GPHG.

58 likes

Gave stappen. Mooi om je naamsbekendheid een boost te geven. Alleen minder gunstig voor de wachtlijst… :thinking:

Zet mij wel ff op de wachtlijst vóór die aflevering live en viraal gaat aub, want dat die Terra Luna een hit gaat worden is een zekerheidje :heart_eyes:

1 like

Jij verdient sowieso een plek op de wachtlijst. Meest vasthoudende alhier!

1 like

Dit jaar gaat echt een krankzinnig jaar worden!! Maar dat mag ook wel na jarenlang 60/70 urige werkweken te hebben gedraaid om dit model te kunnen ontwikkelen, de skills onder de knie te krijgen om dit horloge te kunnen maken en het kapitaal met mijn andere horloges te verdienen om al mijn machines en tools te kunnen bekostigen.

37 likes

Ik val in herhaling… Bizar, wat een vakwerk/doorzettingsvermogen!!!

Petje af, maar dat volstaat bij lange na niet.

Ik heb echt heel veel respect en bewondering voor je kunsten.
Wat een vakman!!

Petje af.

Ik blijf proberen de aanhouder wint :joy:

Uiteindelijk is Dr Strange ook toegelaten in dat klooster toch? Of was dat Jean-Claude Van Damme :thinking:

1 like

Dik verdiend dus!

Wat ongelooflijk tof dat we dit gewoon zo kunnen mee beleven. Respect voor je werk en vakmanschap!

Hard werken en vakmanschap gaan het uiteindelijk uitbetalen.

Het ziet er zo mooi uit

Echt prachtig hoe de twee bollen opgaan over de hele diepte van het uurwerk Stefan :star_struck: . Dit wordt echt een super horloge :+1:

Heel erg mooi Stefan. Als dit een 10 is, zou ik al blij zijn als ik een zesje bereik met mijn hobbywerk.
Gr. Coos

Oke,

Het ontwerp voor mijn eigen anker aangepast omdat ik net wat meer vlees nodig had.

Ontwerp versie 2
image

Vervolgens het onderdeel gefreesd, aangezien het mes (volgens mij is dat de benaming) moeilijk als los onderdeel te maken is heb ik dat als een geheel mee gefreesd (het stukje langwerpig metaal tussen de vork poten)

Vervolgens heb ik het onderdeel afgewerkt, gehard, nogmaals afgewerkt, gedemagnetiseerd en hierna met temperatuur behandeld (omdat het mooi is en functioneel)

Vervolgens en tool gemaakt waar ik de ankerstenen uit kon lijnen en lijmen.

En hier het resultaat:
image

Ik moet toe geven dat ik hier eigenlijk best wel trost op ben. Verder heb ik ook veel geluk dat mijn
freesmachine krankzinnig nauwkeurig is, de steen paste ook perfect in de opening (op een paar honderdste nauwkeurig)

96 likes

Poeh :dizzy_face:

1 like

Lekker bezig :+1:

1 like

Wauw wat een vakwerk weer

1 like