Hoi! Inmiddels al weer een tijdje minder actief maar zelf inmiddels 3 mooie horloges in bezit. Nu denk ik er over om mijn vrouw ook een horloge te geven, voor haar 40e verjaardag. Die is ook steeds minder te spreken over haar Fitbit.
Nu kom ik terecht op de Seiko SRE015J1. Limited edition.
Wel flink aan de prijs en op een of andere manier duurder dan hetzelfde model voor mannen (of iig de grotere diameter). Ander punt is dat er voor deze prijs geen saffierglas op zit. Is dat niet raar? Mijn vrouw is wat minder voorzichtig dan ik, dus saffierglas leek me geschikter.
Een horloge is natuurlijk erg smaakgevoelig, maar iemand nog een leuke tip misschien? 660,- is wel aan de hoge kant wat ik wil uitgeven, maar sommige winkels geven 10% voor een eerste aankoop. Dat scheelt weer iets. Maar ik zoek eigenlijk iets met een max van 600,-. Automaat en/of solar heeft wel de voorkeur boven een quartz met batterij.
Als je vrouw minder voorzichtig is, dan zou ik minder snel een automaat adviseren. Dus zoals @Rhys al aangaf een Eco Drive of toch een Quartz. Grab and Go.
Denk dat het verschil zich bij de Seiko’s vooral in het glaasje zit. Daar bij het dames model de randen speciaal bewerkt zijn. Inderdaad jammer dat het geen saffier is, maar verbaast me ook weer niet bij Seiko…
Anders alternatieven eventueel te zoeken bij Citizen zoals hierboven aangehaald? Succes met zoeken!
Citizen heb ik er zelf ook 1 van, toch wel handig die eco-drive ja. Deze ook nog wel mooi, heel anders dan de Seiko die wat luxer oogt. Deze is ietsje groter en ook wat stoerder. Citizen EO2023-00A Eco-Drive.
In dit specifieke geval weet ik niet of deze dame wel of niet in is voor “gedoe”…. Maar misschien moeten de alpha mannen hier eens stoppen met alle dames (die ze ook niet eens kennen) over 1 kam te scheren Alsof het constant opladen van een smartwatch geen gedoe is Dan zou ik liever een automaat hebben als het gaat om 1 dagelijks horloge. Geen batterij wissel, niet aan een draadje om op te laden, gewoon dragen
En on-topic: Misschien een goed idee om de betreffende dame mee te nemen naar de juwelier. Dan kan ze ook zelf kijken wat haar aanspreekt.
Daarnaast is saffier voor een daily zeker een aanrader
Dat gezegd hebbende kan je voor dat budget ook een gewoon een Longines aanschaffen in plaats van een Seiko. Das nog eens bonuspunten scoren bij je wederhelft:
Zou voor dat geld geen automaat ambiëren. Ik krijg voortdurend mensen hier met een cheap-ass Seiko automaat die de dagelijkse afwijking van 14 seconden (of vaak nog veel meer) afgeregeld willen hebben. Ik heb daar op een gegeven moment ook niet zo’n zin meer in. Voor 600 euro koop je veel beter gewoon een kwarts. Eens in de de 2 jaar even 2 tientjes kwijt voor een goede batterijservice, that’s it.
Mijn mening, begin er niet aan. Je kunt natuurlijk een hoop redenen bedenken om het wel te doen:
mooi cadeau waar jou passie ligt
misschien gaat ze jou passie begrijpen
een keer wat anders als een ring/ketting armband
enz enz enz
Sommige dingen moet je gewoon lekker voor jezelf houden. Waarom? Heel simpel, als je partner niet begrijpt wat er zo leuk aan is en waarom je er meerdere “moet” hebben dan gaat je partner het ook nooit begrijpen. In dat geval moet je ook niks uitleggen maar er voor zorgen dat je partner jou passie gewoon respecteerd.
Weet je niet of jou partner het leuk vindt dan kan het na jou aankoop twee kanten opgaan.
Je gaat je dood irriteren aan het feit dat er een horloge van €600 in een kastje blijft liggen. En je raakt het aan de straatstenen haast niet weer kwijt.
Ze vindt horloges toch ook wel erg leuk en elke keer als jij aan wat nieuws/anders zit te denken dan wil zij dat ook wel.
En die tweede lijkt mij helemaal ruk want vrouwen kennende hebben ze altijd wel een argument waarom zij er eerst een moeten hebben en dat begint ermee dat jou collectie veel groter is als die van haar. Daarbij is het algemeen bekend dat de meeste vrouwen nieuw prefereren boven tweedehands. Je bent dus je budget kwijt of je moet het gaan delen en waarschijnlijk ben je ook nog eens duurder uit.