Keuze dameshorloge

Dude… Deel alsjeblieft meer van je kennis over onze vrouwen! Waar ben je de afgelopen 20 jaar geweest!?

whatever-shrug

2 likes

:rofl: :see_no_evil:

Wil je vrouw niet liever een betere smartwatch? De mijne heeft geüpgraded (kado van mij natuurlijk) naar een Iwatch nieuwste en kleinste model.

Ik moet zeggen schot in de roos. De functies zijn echt fantastisch. En bizar hoe veel beweging stimulans van een horloge uit kan gaan. En je de lust geeft om extra te bewegen, met digitale medailles :rofl:

Niet zo concreet maar @Wristshot_quest deed eerder een poging… Die Ebels beginnen bij 2k, het gewenste budget van €600 in aanmerking nemende een knappe poging :grimacing:

Mijn tip: mocht Tissot je aanspreken, kijk eens bij Jomashop, daar hadden ze althans hele leuke dames Tissots voor leuk geld. Deze ligt voor €400 op de mat.

Maar ongezien kopen is moeilijk. Wel een toffe verrassing, en wie kan dat nou niet waarderen? Anders zoals anderen ook opperen, neem je dame mee op pad en ga voor wat leuks shoppen :ok_hand:

2 likes

hoi David,

Klopt, ik bedoelde de quartz variant. Die heb je al voor een paar honderd euro. Is geen automaat, maar je krijgt wel een heel mooi ontwerp dat super degelijk is gebouwd.

Intussen, op de Ebel website…

Laat maar eens zien dan? En niet met een tweedehandsje aankomen svp. Die zijn niet tof als cadeau :grimacing:

Oja: die van €850 is een tafelklok. Die telt niet.

Edit: ik kreeg zelf eens met mevrouw Gee een Ebel in de handen. Was leuk tot ik begreep een quartz van 4k in handen te hebben. Leuke van Ebel is wel dat ze een hoop kleur in de modellijn hebben. Daarentegen vind ik het wel vrij sportieve modellen, en die stijl vind ik soms wat clashen met de opsmuk als de gouden details, parelmoer platen en diamantjes. Maar wat me vooral stoort is dat ik het logo tegenwoordig bezie als een gestileerde haas… :see_no_evil:

Ik koop altijd tweedehandsjes voor/met mijn vrouw. Kennelijk ben ik een beetje El Cheapo. :joy::joy::joy:

gelukkig al heel lang fijn samen :grinning:

1 like

Als persoonlijke aankoop of als gezamenlijke aankoop vind ik helemaal niets mis met gebruikt. Juist niet, laat die eerste de afschrijving maar pakken, zolang diegene maar zuinig is op z’n spullen :grimacing:
Maar als bijzonder cadeau, zeker voor iemand die niet uitgesproken horloge-minded is, zou ik niet snel aankomen met een horloge met draagsporen. Als aardigheidje “zomaar” of als cadeau voor minder interessante gelegenheid is het weer een ander verhaal.

Zooo, een hoop reacties gemist zie ik… Inmiddels alles doorgelezen en zoals verwacht veel opties. Na werk hoop ik wat tijd te hebben voor wat uitzoekwerk.

1 like

Maar bij Ebel is tweedehands nu juist extra nuttig! :grimacing:

1 like

Super cool ding, maar de prijs is natuurlijk ook een gevolg van de facetten die aan de binnenkant van dat glas geslepen zijn, dat groeit ook niet zo aan bomen. En het is een limited edition.

Dat is op zich niet raar, Omega verkoopt horloges van 8000 ballen waar een acrylglas op zit. Hardlex is beter dan mineraalglas, maar minder dan saffier. Ofschoon hardlex wel minder snel versplintert krast het wel makkelijker dan saffier.

Maar goed, als je een leuk horloge zoekt wat ver binnen je budget valt en een parelmoeren wijzerplaat heeft:

Of in two tone:

100m waterdicht, quartz, 32mm groot, saffier, diverse kleuren.

Zelf vind ik deze leuk:

Interessante lugs, leuke vorm, saffier, 50m waterdicht, etc. En ook in goudkleurige PVD op leer:

image

Daar kun je nog een mooie Molequin band bij scoren binnen je budget. Het zal je verbazen hoe een simpele strap-upgrade een wat goedkoper horloge naar grote hoogte kan tillen.

We hebben nu op Seiko gefocust, maar je kunt net zo goed in de Tissot quartz gaan grasduinen:

Mijn vrouw heeft zowel Solar als gewone quartz, als mechanisch, en zij heeft een voorkeur voor gewone batterij quartz. Want Solar moet je of dragen, of op een plaats leggen waar de capacitor niet leeg loopt, en mechanisch is gehannes, in haar ogen.

Gewone bog-standard quartz met een batterij. Nieuwe er in, en zorgeloos gaan met die banaan.

Ik begrijp de wijsheid van die visie, want bij batterijwissel kun je dan direct even een waterdichtheidstestje laten doen, zodat je periodiek ook nog eens controleert of je pakkingen OK zijn.

Mijn vrouw heeft een sterke voorkeur voor Seiko of Cartier. Ze vindt de Longines die ik bijvoorbeeld kocht erg tof, maar eerlijk is eerlijk, ze had geen idee wat het merk was tot ik haar er opmerkzaam op maakte. Mileage may vary, het verschil tussen een Tissot en Longines is in deze prijsklasse esoterisch.

Inderdaad.

Ja, maar voor 600 Euro heb je matig geslepen stukjes glas die doen alsof het diamantjes zijn. Zelf zou ik de SURP die ik hierboven noem bijvoorbeeld liever zonder die stukjes glas zien.

Niets is zo vokking skeer als “wealth signaling” met fake shizzle, en daar hoort in mijn optiek icing met spiegeltjes en kraaltjes ook bij. Vandaar mijn persoonlijke voorkeur voor de stalen vierkante quartz, met een molequinnetje er bij.

Voor wie nu denkt “hee, is die fate geen”

Nee. Meer een alfalfa man, eigenlijk.

Maar mijn vrouw is het hier mee eens. Ik heb het geturfd, als goede alfalfa-man doe je dat gewoon.

2 likes

Genoeg keuze maar kom de hele tijd op de Tissot PRX 35mm (quartz). Ook voor mezelf altijd een mooi model gevonden. Leuke combi van een hoekige en ronde kast. Saffier glas. Zowel chique als ook wel iets stoer. En tijdloos gezien het ontwerp al uit de jaren '70 komt. 35mm ook een mooi maatje, ze draagt nu een Fitbit Versa 4 van 40mm. Vond 30mm horloges in de showroom wel erg klein. Trend is volgens mij ook wat groter tegenwoordig (?). Prijs is ook goed te doen. Ipv 600,- uit te geven kan ik er nog een parfum ofzo bij doen.

Alleen nog kiezen in welke kleur. Eerste keuze was die met de witte wijzerplaat en gouden accenten (bij Veerman voor 355,- in de sale). Maar die lichtgroene (“Tiffany”) heeft ook wel iets (komt dan op 395,-)…

1 like

1 like

Ik doe af en toe batterij-services voor een handelaar. Valt me op dat ik me meer zorgen maak over hoe schoon (dna-resten :mask:) en technisch top-notch het horloge moet zijn dan hij. Breng je verse tweedehandsje anders eerst maar eens even hier. :wink: :innocent:

1 like

haha, ik geloof je direct! En ik maak graag gebruik van je aanbod als plaatsgenoot :grinning:

Laatst nog een hele oude horlogeband gekocht (uit '49!). Schoongemaakt met een sopje en een oude tandenborstel. Wat daar vanaf kwam!!! :nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face:

1 like

Zo’n oude stalen band in de ultrasoon hier - ik start met een schoon bad; naderhand is het water zwart en niet meer doorzichtig. :mask:

1 like

:rofl: niet eens groentensoep - gewoon zwart

Mijn vrouw en ik zijn dit jaar 20 jaar samen, een goed excuus om weer een horloge te kopen :wink: Ik kwam ook uit op de PRX. Zij geeft niks om horloges, maar is toch blij met de 35mm in het goud. Ben zelf voor de 40mm in mintgroen gegaan. Heerlijke zomer banger! Ben normaal niet van de quartz horloges, maar past wel bij de PRX.

3 likes

Wat voor stijl en voorkeuren heeft je vrouw (buiten de fitbits)? Ik zou ook misschien eens neuzen of je niet iets op de kop kunt tikken (nos ofzo) op Catawiki. Zo heb ik fraaie Frederique Constants en Maurice Lacroix langs zien komen. Niet alles automatisch. Als het budget er zou zijn vind ik de Mühle Teutonia IV lady ook een aanrader. Onder de Micros is Makina ook iets richting de vrouwen gestart. In ieder geval wel origineel zoiets. Een andere tip, als je even kunt wachten, misschien meer richting de stijl van die Seiko, is het komende model van Monbrey, de MB02. Mooie dials, niet te groot, en kwaliteit in spades.