Keuze eerste goede horloge

Beste Horloge fanaten,

Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een mooi horloge, ik draag nu een paar jaar met plezier een Casio A168 maar het is toch echt tijd voor een nieuwe. Ik heb een paar horloges gevonden binnen mijn budget(<€500) met een klassiek en tijdloos design (richting de Rolex Submariner). Graag hoor ik jullie advies of misschien zelfs aanraden over mijn opties.

Bulova 96B258 Lunor Pilot


Dit is eigenlijk mijn eerste keuze gezien de historie van het klokje. Klein beetje aan het twijfelen omdat ik niet de grootste polsen (bovenkant pols ong. 6 cm.

Seiko SKX007 met metalen strap

Als ik deze kan vinden in ieder geval, Ik zou er zelf wel een metalen band om doen. Echter hoor ik hier en daar dat deze niet altijd even goed in elkaar zit.

**De Wildcard: Baltic Aquascape Blue Gilt ** (ik mag maar 2 afbeeldingen plaatsen vandaar geen afbeelding)
Deze is gewoon apart maar klassiek, stiekem mijn favoriet en iets (€200) boven mijn budget.
Echter weet ik niet of het het waard is om dat ervoor neer te leggen.

Ik hoop dat iemand mij een beetje wegwijs kan maken onder deze mogelijkheden.

Hartelijk bedankt!

6 likes

Ik snap dat de Bulova interessant is maar dat is een horloge die je eigenlijk eerst even moet passen. De lug tot lug maat is vrij lang waardoor het enorm groot draagt.

Heb m zelf ook gehad:

De SKX007 is samen met de Citizen NY0040 ideaal voor dagelijks gebruik.

Dit is de NY0040:

6 likes

De Bulova is inderdaad wel groot, mocht deze je passen dan vind ik deze persoonlijk wel heel leuk! Ga voor de Baltic als het verschil in budget te overbruggen is en wanneer je hier verliefd op bent.

Als ik de Bulova al om jou pols ziet, vrees ik het ergste voor die van mij. Ik zou dan inderdaad even een dealer in de buurt moeten vinden die het horloge op voorraad heeft.

De NY0040 ziet er ook erg goed uit! Ik zet deze zeker op het lijstje.

1 like

There you go :

10 likes

Beetje verliefd wordt ik wel op de Baltic, de prijs is te overbruggen maar verder heb ik nog nooit van het merk gehoord. Maar het oog op detail van dit horloge is toch wel iets wat mij trekt.

1 like

Nog nooit eerder van dit merk gehoord. Is de kwaliteit betrouwbaar?

1 like

Jazeker! Squale maakt geweldig mooie en degelijke horloges

4 likes

Goed om te weten! ik zet deze ook even op mijn lijstje!

Persoonlijk zou ik in de prijsklasse “budget duikers” eerder voor Citizen en Casio gaan dan voor Seiko; ik heb het gevoel dat de afwerking bij die eerste twee in dat segment beter voor elkaar is.

Mocht je toch voor de SKX007 (een icoon) gaan, dan hetzij via hier met persoonlijke overdracht, of via een online kanaal waarbij je de garantie hebt dat je hem kunt terugsturen als de uitlijning niet netjes is.

Ik denk gezien je beperkte pols dat die Bullova echt te groot gaat vallen. Hoeveel cm is je polsomtrek :wink: dat geeft wat richting.

Skx007 of de kleinere skx013 zijn goede kandidaten, Eventueel op een aftermarket stalen band. Ze zijn sinds kort wel uit productie, doch nog wel te vinden.

Heb je al gekeken naar de nieuwe Seiko 5 lijn? Rond de 250 euro ook goede kandidaten.

Kijk ook eens bij orient, de Kamasu lijn bijvoorbeeld bied ook veel waar voor z’n geld.

Mooi als eerste mechanische horloge. Die Baltic Aquascape Blue Gilt is ook netjes voor de prijs, maar wel echt een klap duurder… bijna een factor 3. In dat segment is er weer heel andere concurrentie.

2 likes

Ik zou eens naar Orient kijken…Beter alternatief dan Seiko imo.

1 like

Ik zou eens naar Orient kijken…Beter alternatief dan Seiko imo.

Bedankt voor het advies Johan! Ik las inderdaad hetzelfde over de SKX007. Ik denk dan dat ik deze op mijn lijst vervang voor de Citizen NY0040 die Batossai aanraad .

Leuk voor wat achtergrond en opties. Hij is wel eerlijk en onafhankelijk in zijn beoordelingen

1 like

Ik heb net even opgemeten en mijn pols heeft een omtrek van ongeveer 17cm. Ik heb inderdaad gekeken naar de Seiko 5 lijn. Mooie horloges vooral de SRPD51K1 en SRPD55K1. Deze trekken niet zo veel aan me zoals de Baltic maar voor de prijs toch een erg goede om over na te denken. Vooral omdat dit mijn instap in de wereld van horloges is.

En het klopt, de Baltic is echt duurder, dat is mijn twijfel. Ik heb echt een liefde voor vakmanschap en oog voor detail en vind dat vaak het hogere bedrag wel waard (het idee 2 tot 5 jaar plezier tegen 20 tot 30).

Ik zal de video bekijken aan het einde van de dag. bedankt voor het advies!

Hell yeah. ETA uurwerk, safier, alles is top afgewerkt, beter als bij andere bekende Submariner hommages. En de sunburst van de dial is fantastisch. Dit is het eerste mechanische horloge dat ik 2 jaar geleden kocht en 28 horloges later is dit de enige die al die tijd gebleven is. Echt een heerlijke allrounder.

1 like

Zekers zo, vergeleken met de skx is dit exht ZOOOOOOOOveel beter en mooier qua bouw en afwerking . Kast 10x mooier, bracelet van heel goede kwaliteit en en en…de Baltic is ook gruwelijk lekker hoor.


Binnen dit budget is dit voor mij serieus het beste horloge dat ik heb.
2 likes

Mijn portemonnee vind mij niet meer zo aardig maar heb toch het gevoel dat het Squale vs Baltic wordt. Ik moet alleen nog de video van Royal Roy nog kijken.
Nu nog de twijfel tussen zwart of blauw (de basis van mijn kleding kast is zwart).

Dit weekend komt de vriendengroep bijeen en dan zal ik ze maar laten stemmen, tenminste als ik er dan nog niet uit ben.

2 likes

Ik zou voor Squale gaan persoonlijk. Het merk zelf is gewoon net wat bijzonderder dan een op Kickstarter gestart projectje. De Bulova durf ik zelf niet aan met mijn 17.5 cm polsen.

1 like