Keuze gemaakt! Welke klok is vergelijkbaar met een pelagos?

Nope, springdrive is volgens mij toch automatic

Te ingewikkeld om uit te leggen: hier staat het duidelijker. Zeer geavanceerd als je het mij vraagt.

2 likes

De IWC Aquatimer 2000 is rond de 2500 zeker te doen. Duiken regelmatig op voor mooie prijzen, geen erg gewild model.

De 8500 Planet Ocean gaat richting de 3250. Zeker een hele gave klok, zou mijn voorkeur verkeren.

Nee geen kwarts. Heeft een rotor, gangreserve van 72uur.
Moeilijk ingewikkelde techniek. In de jaren 70 al bedacht en pas in 2005 in de Seiko. Een aantal jaar eerder in een Credor volgens mij. Enorm veel patenten.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Hij is al eerder genoemd, maar ik zou zeggen als je dol bent op endlinks die perfect passen en houdt van net zulke diepe kleuren en strakke en heldere details op de wijzerplaat als op de Pelagos:

Voor 1700 euro op (ijsgehard, net als de kast) stalen bracelet. Completeert ook mooi. Flieger/military naast je huidige duiker. Dresser er bij en klaar ben je.

Zelf vind ik hem op leer ook erg mooi

of op cordura

7 likes

2 likes

Als jij hem op staal aan me wilt slijten voor 850 kan ik je beloven dat ik je er binnen een minuut vanaf help :wink:

Ik vermoed dat @SuperC het over een ander klokje heeft. Of hij bedoelt de DA36/DA38 op leer (1100 piek nieuw, na twee a drie maanden inderdaad nog 850/900 piek op de fora) Of hij heeft zijn huiswerk niet op orde. Zeldzaam, maar mogelijk…

Versie op staal doet in nieuwstaat zeker 1200/1300. Helaas… zeg ik er meteen bij :wink:

1 like

Eerste 200 a 300 piek ben je inderdaad zo kwijt als je de winkel uit loopt, zeg 25% afschrijving. Dat is inderdaad fors. Maar daarna blijft hij heel lang op die waarde hangen mede doordat er nauwelijks gebruikssporen op komen door het krasvaste staal. Ik heb versies op stalen bracelet van drie, vier jaar oud rustig voor 1300 ballen langs zien komen en voor de verkoop niet zien zakken. En die op leer - of ze nou drie maanden oud zijn of vier jaar - voor 800 a 900 piek.

Ach, voor de meesten toch een keeper… :wink: dat zorgt ook voor die stabiele ā€˜kop er af waarde’ , ze worden - ik heb er best eventjes naar gezocht - niet vaak aangeboden op de fora.

Ik tip mijn Crepas Cayman 3000 nog maar een keer, echt een dikke bak!

Weliswaar 44,5mm(bezel) maar aanzienlijk goedkoper.

1 like

2 likes

Ja die minder ’ flippercourante’ Damasko modellen (lichte dial, chrono) schrijven behoorlijk af. Dat is bij de meeste merken zo.

Een zwarte wijzerplaat DA 34/36/38 is stukken waardevaster. Gewoon doen @anon55799749EV en natuurlijk even een paar maandjes proberen om er eentje van UF of WUS te vissen :smiley:

1 like

Kom maar door met een DA36 Black voor een zacht prijsje!

2 likes

Sinn en Damasko lijken me logische keuzes idd.

Kijk nog steeds naar damasko, en wel de modellen met bezel. Maar ben ook bij die bang dat ze te klein dragen. Die manufactuur heeft een voor mij fijnere maat maar wel erg aan de prijs.

gr, HJR

1 like

Heeft Damasko een manufactuur? Wauw, is dat wat?

Naar de crepas heb ik gekeken, maar hij is echt te groot denk ik…

Ik ga überhaupt zelf nog even neuzen naar leuke horloges en kijken of iemand een Black bay heeft die ik mag passen. En of iemand een po 8500 42mm heeft en als 't even kan ook iemand die een dikke Damasko heeft, al is 't maar om omgehad te hebben.