Keuze gemaakt!! 😋

Beste,

Ik wil op kort termijn nog een horloge aanschaffen. Ik twijfel tussen:
Frederique Constant Healey (40mm)


Longines Hydroconquest Ceramic (41mm)

Beide horloges zijn zeer verschillend en spreken mij beiden erg aan. Dus help mij even aan wat input in de vorm van voor- en nadelen. Misschien ook handig om te vermelden dat ik persé een zwarte of witte wijzerplaat zoek.

Alvast bedankt.

Groeten,

Andy

6 likes

Vind de FC net wat aparter en mooier dan de Longines, maar de vraag is wil je een duiker / Tudor-lookalike of de FC

2 likes

Omdat ik die mooier vindt.

5 likes

Puur op uiterlijk, de Healy. Hoewel ik bepaald geen fan ben van lichte wijzerplaten vind ik hem mooier en beter in balans. Net iets bijzonderder, aparter ook
 :sunglasses:

2 likes

6 likes

Er zijn weinig horloges die ik lelijker vind dat zo’n hydroconquest dus ik zou voor de FC gaan :sunglasses:

5 likes

Tja, dan is de vraag wat heb je al?

Maar pro is stalen band, timing bezel, de duiker kan een tikkie meer hebben.
En niet te vergeten, Longines heeft heritage, goeie dag zeg.

Con, een horloge vernoemd naar een auto vind ik altijd wat corny.
Tenzij je zo’n auto hebt maar
dan draag je waarschijnlijk ook geen FC.
Nee, die FC is mij te gimmicky, te toyshop.

Dus dat wordt de Hydro.
En dan koop je toch nog een autosleutelhanger van Austin? :grin::+1:

2 likes

Wat denk jij van de oude HydroConquest? De dial daarvan heeft net iets meer schwung.

1 like

Met Tudor-lookalike zie ik vooral de urenwijzer in de Longines. Tudor is totaal niet mijn smaak. Ik associeer het merk nog steeds als het zusje van. Duikers heb ik ook weinig mee. Ik ben meer een dresswatch liefhebber met een beetje sportiviteit. Ik heb wel een lichte voorkeur voor een stalen band.

Dit zijn inderdaad allemaal pluspunten.

Ik kan mij hier wel een beetje in vinden. Ik heb niks met het automerk. Ga puur op het horloge af.

Liever een keramische insert. De band is ook beter. Ik wil alleen een goede solide stalen band.

Ik gooi er nog 1 in de mix: Hamilton Intra-Matic Chrono

Maar zo’n Universal Polerouter in 18k rosĂ© :thinking::yum: Deze heb ik alleen nog nooit irl gezien c.q. gepast.

6 likes

Ik zou kiezen voor de Hamilton of de Longines. De Hamilton vind ik het mooist, maar de Longines is wat meer ingetogen. Heb grappig genoeg beide horloges zelf ook overwogen.

Polerouters zijn prachtig, maar natuurlijk lastig te passen tenzij je met een HFer wilt afspreken. Ze zijn ook klein (34 of 35mm, afhankelijk van de versie.
Rose goud zie je ze weinig
 het gave aan de Polerouter vind ik het contrast tussen de stalen chapter ring en de zwarte of witte plaat. Roze goud is in dezelfde kleur uitgevoerd waardoor het contrast wat weg valt. Ze hebben meestal ook geen “crosshair”.
Er staan wel een paar mooie op chrono24, rond de 2-2.5k. Maar let op voor de Frankensteins en redials


1 like

Huh?

Bedoelde de foto van de Hamilton vlak boven mijn reply.

1 like

Ahhh, haha, ja okay :+1::blush:

Maar is een chrono, ik zou daar zelf niet zo graag voor kiezen.
Nee, is niks voor mij, tenzij ETA quartz nauwkeurig en daar heb
je wat aan.
Als je uberhaubt al iets aan een chronograaf hebt

Ik gebruik het nooit.
Wel de timing bezel, vind ik heel handig en simpel te bedienen.

2 likes

Ja, daarom moet ik hem ook maar eens bekijken. Omega Connies vind ik ook erg mooi en zijn afhankelijk van model iets groter. Maar ik heb geen zin om heel lang naar een topexemplaar te zoeken en daar de hoofdprijs voor te betalen.

Dus dat


1 like

Ik heb al jaren geen chrono gehad. Ik hou van de sportieve uitstraling en ik zou hem waarschijnlijk weinig echt gebruiken. Ik zet een timer op mijn telefoon voor de oven, eitje koken etc. Maar de Hamilton is 40mm en heeft de looks die ik zoek bij mijn collectie. Ik kom ook niet zoveel chrono’s tegen van 40mm van een mooi merk. Zoals je merkt ben ik er nog niet uit. De FC, Hamilton en de Longines ligt iets achter. Maar misschien moet ik nog even verder kijken.

2 likes

Cool! geu for iet! :+1:

1 like

Goed plan. Ben je in de buurt van Amsterdam mag je de mijne in elk geval wel passen. Heb een 34 en een 35(.5) mm exemplaar. Overweeg nu een 3e


Ik vind de Hamilton van de 3 het mooiste denk ik. Heb jij heen moeite met FC als merk? Merk dat ik het tov Longines en Hamilton veruit het minst aansprekende merk vind.

Ik zou voor de Longines gaan wanneer je een ‘all-round’ semi sportievere uitstraling wenst. Kan volgens mij overal bij gedragen worden.

Succes met de keuze!

1 like

Dat is aardig van je, misschien ga ik daar wel op in. :+1:

NL-tintje, mensen met passie (zo komt het over iig) Ik vind niet veel modellen mooi. De Chrono Manufacture vind ik ook wel erg mooi. (Maar die is echt te groot voor mij) Doen als merk misschien wel wat “goedkoop” aan. Straalt niet echt luxe uit. Dus ik snap wel dat je dat vraagt. Beetje gemengde gevoelens


1 like

Wat vind je van de Mercer Lexington? ForASec heeft er nog een paar tegen gereduceerde prijs:

2 likes