Keuze gemaakt!! šŸ˜‹

Longines Hydroconquest Ceramic zou ik voor gaan! Erg mooi horloge! Frederique Constant vind ik een nietszeggend horlogemerk die veel design en concepten van de grote horlogehuizen in budget vorm uitbrengt.

2 likes

Ik ken het merk niet maar ziet er erg goed uit! Bedankt voor de vermelding. :+1: Ik ga er even naar kijken. De Baltic Chrono is ook zoā€™n interessant model. Jammer dat het beide handopwinders zijn.

ik moet het toegeven,
dit was ook mijn opinie :wink:

1 like

Ik zou voor de Hamilton gaan! Voor het merk Frederique Constant voel ik niets, vind de wijzerplaat van dit model ook een beetje ā€˜ā€˜cheapā€™ā€™ ogen. De Longines is dan wel weer een mooi horloge, wel een stuk minder origineel aangezien veel mensen een diver dragen. Hamilton ziet er een stuk beter uit dan de andere twee, en zulke modellen zie je niet heel vaak op straat.

1 like

Ga voor de FC en neem een SKX007 er naast als toolwatch/diver :wink:

1 like

Ik was voor de longines gegaan.
Ook een optie is om eens bij oris te kijkā€™ bijvoorbeeld de oris 65.

1 like

Daar heb ik weer helemaal niks mee. Seiko niet (tenzij een spring drive GS) en duikers eigenlijk ook niet echt.

Ik ben wel wat gesterkt in het idee dat FC misschien een nƩt niet merk is. Het horloge blijf ik wel mooi vinden maar ik koop met mijn hart Ʃn hoofd. Die zijn een beetje in conflict wb FC. Longines vind ik een mooi merk en een goede koop maar misschien niet onderscheidend genoeg. De Hamilton kan ik eigenlijk niks op aanmerken. Ik ga hem binnenkort nog eens passen. Ik zou er alleen niet de listprijs voor betalen. Op Chrono24 zie ik ze 25% goedkoper staan.

1 like

Longines. Staal, duiker, maar die grote cijfers zijn niet mijn smaak.

Hoppa. 10 x mooier dan de rest hierboven. Op leer :
image
of staal :
image

image

2e hands ongeveer rond de 1000.

8 likes

Die is wel mooi ja. Ik denk wel dat ik hem mooier vind met de datum op 6 uur. Wat is het verschil tussen die twee?

Als je niet van de duikers bent dan valt de Longines af :wink:

1 like

42 vs 40 mm , en de lugs zijn wat korter (wat voor sommige onder ons - zoals ik- best wel een dingetje was). De 42 heeft vrij lange lugs, en de datum dus op 3.
@pasd bent U daar?

2 likes

Of je neemt een Oris pointer dateā€¦op leder en staal mogelijk, hier even een voorbeeld van mijzelf :sweat_smile:

Ja ik ben er :upside_down_face:


Boven is de 40 mm met de datum op 6
Onder 42 mm.

4 likes

Ja, deze Oris vind ik wel mooi! De 40mm versie dan hƩ

Ik val ook niet zo op blonde dames maar dat wil ook niet zeggen dat er niet een paar verdomd lekkere rondlopen :wink:

6 likes

Meen je dat nou? Ik ben toevallig net terug van een trip aan de manufactuur in Geneveā€¦ vind het toch wel erg bijzonder merk hoor.

2 likes

Jup every single word of it :wink:
Wil niet zeggen dat ze geen mooie horloges maken, maar het is gewoon niet zoā€™n relevant merk dat qua ontwerpen veel design bij de grote jongens afkijkt ter inspiratie. Historisch gezien geen duit in het zakje gedaan en ik zou het merk vermijden. But that is just my humble opinion :smile:

1 like

Kan ik me niet voorstellenā€¦ je weet de eisen die ervoor nodig zijn om een fabriek in Geneve te openen? Niet te vergeten het Geneve sea te bemachtigen? Alleen het feit dat klein is begonnen en nu 200 man in dienst heeft, zou al een licht respect op moeten brengen ipv een niets zeggens merkšŸ˜…ā€¦

Waar ik wel mee eens ben/in kan vinden is dat ze niet super consistent zijn in hun modellen. Er zijn merken die maken gewoon dit en datā€¦ niets meer niets minder. Bij FC heb je vrij veel keuzeā€¦ enerzijds is dat respectwaardig omdat ze zo inspelen op de markt. Anderzijds vind ik het ook ballen als je gewoon 3/4 modellen doet en thatā€™s it.

Desalniettemin heb ik gezien met welke passie er gewerkt wordt, welke normen ze hanteren en de bedrijfsfilosofie en kan je garanderen dat je dat in het hele pand voeltā€¦ men is echt met ze vak bezig.

Ze draaien toch 150.000 horloges per jaar (quartz bij ingebrepeb) dus doen ze toch iets goedsā˜ŗļø

Het succes van een bedrijf zegt niet allesā€¦ Bij McDonalds maken ze elk jaar teringveel hamburgers, maar daar ga ik ze niet lekkerder van vinden.

Ik denk dat FC voor veel horloge liefhebbers een vreemd merk is. Ze maken mooie ontwerpen, maar deels afgekeken van andere grotere merken.
Die merken bestaan dan vaak al lang, en hebben de hoogtijdagen van het pols horloge meegemaakt.

FC is een merk dat kort bestaat, maakt ā€˜klassiekeā€™ horloges, en dat in een markt die gedreven wordt door nostalgie.

2 likes