Keuze Seiko vs Tissot

Helaas is die groene alleen met crossfhair en daar heb ik echt een hekel aan :see_no_evil:
Maar sportieve horloges vind ik vaak sowieso mooier in het blauw

1 like

Was er al

Naar boven scrollen is te moeilijk?

2 likes

Nee daar heb je gelijk in.
Maar die staat op negeren.
Dank voor je bericht haal de mijne weg.:+1:

Kun jij ook wat verwijderen. Staat anders zo raar🤣

Ah, dat verklaart het

1 like

Ik heb Tissot gestemd, maar je moet wel comfortabel het dubbele willen betalen. Dan de Tissot. Erg knap horloge

Dat mag natuurlijk :slight_smile:

Wat ik nog bedacht, en wat misschien nog wel interessant kan zijn te weten (voor zover niet bekend) is dat de Tissot “best wat overeenkomsten heeft” met :point_down:

1 like

Die Tissot heeft een 80 uurs uurwerk waar je heel wat negatiefs over kunt zeggen:

• lagere fequentie
  • diverse plastic onderdelen

Vermoedelijk komt servicen neer op vervangen van veel onderdelen. Ik ben daar geen fan van.

3 likes

Interessant, die lijken inderdaad wel veel op elkaar maar de tissot heeft gelukkiggeen cyclops. Vroeger vond ik de longines conquest heel mooi maar toen de Tissot gentlemen uit kwam die een beetje dezelfde style had vond ik uiteindelijk toch de Tissot wat mooier (en is natuurlijk ook wat goedkoper)

1 like

Tissot heeft op hun website een mooi overzicht van de service die ze verlenen inclusief prijslijst, dat vind ik wel fijn. Een volledige service plus het vervangen van onderdelen is €120 Dat valt nog best mee

is al genoemd. Maar ik zou 'm dan niet in die kleur nemen. Echter de Sharp Edgeserie is wel supermooi!
Blauw vind ik mooi.

Maar wit, nog iets gaver.

Toch vind ik de rode, die inmiddels de nickname ‘Blood Moon’ heeft, het allergaafst!

Staat bij mij op de wishlist, in ieder geval!

7 likes

Beide genoemde horloges tikken op 21600 wat ik op zich heel aardig vind. Het is geen Rolex…

Heb zelf een Tissot op 21600 en Vostoks op 19800 en ik vind het heel acceptabel en rustgevend lopen als je er naar kijkt.

Ja, maar je bent dus beperkt tot mensen met toegang tot Tissot onderdelen en je uurwerk is dus goeddeels een wegwerpgeval. Weinig de duurzaamheid die ik van Zwitsers wil.

Er bestaan meerdere versies van dat uurwerk, en ik meen ergens gelezen te hebben dat de powermatic silicium variant in de Gentleman weer nauwelijks plastic onderdelen bevat. :thinking:

Tissot is er zelf nogal vaag over; hier wat info over de versies van het uurwerk; de 25 jewel versie heeft blijkbaar geen plastic escapement:

4 likes

Alle twee van je lijstje af, ze staan er al lang op en je twijfelt nog. Gewoon rustig verder kijken.

2 likes

Ja, daar heb je ook wel weer een punt.:thinking: Lekker even verderkijken, inderdaad. Is sowieso leuk. Als in: "het bezit van de zaak…":wink:

De Tissot is sportief en voelt beter aan. De Seiko is dressy met zalig mooie dial.

Voor wat het waard is, hierbij foto’s van mijn quartz Tissot en mijn Seiko Cocktail.

Bij deze foto lijkt de Tissot plots veel kleiner.

Ja is dat zo? Ik heb dat verhaal vaker gehoord. Onderhoud bij Tissot valt qua kosten toch wel mee? Volledig onderhoud kost tussen de 120 en 290 euro. Waarbij ze 290 voor een chronograaf rekenen

Ik heb een blauwe Presage gehad, viel me toch tegen, zou eens bij TAG Heuer kijken. De Tissot is ook een goede keuze.

Ja, maar je bent gebonden aan waar je onderhoud laat doen. Voor een lichtelijk gemodificeerde 2824.

En hoe zijn die kosten over 10 jaar? 20 jaar?