Keuze Seiko vs Tissot

Heb al een tijdje onderstaande horloges op mijn lijstje staan maar de keuze js erg moeilijk. Beiden hebben hun voor en nadelen dus was nieuwsgierig wat anderen zouden kiezen en waarom. Ik heb de Tissot al een keer in het echt gezien en die was heel mooi maar de Seiko dials stellen ook nooit teleur

9 likes

Het is wel een flink prijsverschil dus lastig te vergelijking. De Tissot kost het dubbele. Dat merk je ook aan wat je krijgt.

3 likes

Ik denk dat deze Seiko SPB169J1 meer in de buurt komt van de Tissot. Die heb je ook in een blauwe wijzerplaat als je dat mooier vindt.

1 like

Ik zou deze aanraden, slechts iets duurder dan een cocktail maar krijg je veel meer horloge voor

5 likes

Ik vind de Tissot een stuk volwassener dan de Seiko. Daar zou mijn keuze op vallen!

• Tissot
  • Seiko
  • Iets anders, namelijk…

0 stemmers

Maar die wijzerplaat spreekt me minder aan. De behuizing vind ik inderdaad wel erg mooi, maakt het net wat sportiever. De beste combie zou die behuizing zijn met de cocktail time wijzerplaat

Tissot

1 like

Hahaha, grappig. Ik vind deze wijzerplaat juist prachtig. Smaken verschillen. :wink: Ik denk dat als je twijfelt tussen deze twee, je gewoon de goedkoopste moet nemen. Dan hou je ook nog geld over. Aan de andere kant: de Tissot is wel mooier afgewerkt. Je hoort het al, je hebt niks aan mijn mening.

1 like

Ik vind de kasten vrij sterk van elkaar verschillen, de Tissot meer sportief, de(ze) Seiko meer klassiek. Denk dat je daar wat meer op moet kiezen.

Ik vind persoonlijk de Gentleman een prachtig horloge, vooral zo:

Lekker groen, crosshair… :+1: Groen maakt een horloge wat mij betreft wel iets minder draagbaar dan blauw.

Maar -zonder 'm in het echt gezien te hebben- de Tissot lijkt nogal glimmerig met de gepolijste bezel en centerlinks. Dat is wel iets wat je 'in het echie" moet zien en beoordelen.

3 likes

Helaas is die groene alleen met crossfhair en daar heb ik echt een hekel aan :see_no_evil:
Maar sportieve horloges vind ik vaak sowieso mooier in het blauw

1 like

Was er al

Naar boven scrollen is te moeilijk?

2 likes

Nee daar heb je gelijk in.
Maar die staat op negeren.
Dank voor je bericht haal de mijne weg.:+1:

Kun jij ook wat verwijderen. Staat anders zo raar🤣

Ah, dat verklaart het

1 like

Ik heb Tissot gestemd, maar je moet wel comfortabel het dubbele willen betalen. Dan de Tissot. Erg knap horloge

Dat mag natuurlijk :slight_smile:

Wat ik nog bedacht, en wat misschien nog wel interessant kan zijn te weten (voor zover niet bekend) is dat de Tissot “best wat overeenkomsten heeft” met :point_down:

1 like

Die Tissot heeft een 80 uurs uurwerk waar je heel wat negatiefs over kunt zeggen:

• lagere fequentie
  • diverse plastic onderdelen

Vermoedelijk komt servicen neer op vervangen van veel onderdelen. Ik ben daar geen fan van.

3 likes

Interessant, die lijken inderdaad wel veel op elkaar maar de tissot heeft gelukkiggeen cyclops. Vroeger vond ik de longines conquest heel mooi maar toen de Tissot gentlemen uit kwam die een beetje dezelfde style had vond ik uiteindelijk toch de Tissot wat mooier (en is natuurlijk ook wat goedkoper)

1 like

Tissot heeft op hun website een mooi overzicht van de service die ze verlenen inclusief prijslijst, dat vind ik wel fijn. Een volledige service plus het vervangen van onderdelen is €120 Dat valt nog best mee

is al genoemd. Maar ik zou 'm dan niet in die kleur nemen. Echter de Sharp Edgeserie is wel supermooi!
Blauw vind ik mooi.

Maar wit, nog iets gaver.

Toch vind ik de rode, die inmiddels de nickname ‘Blood Moon’ heeft, het allergaafst!

Staat bij mij op de wishlist, in ieder geval!

7 likes