De Vintage GMT is voor mij ook een blijvertje, heerlijk understated en onder alle omstandigheden zeer goed afleesbaar.
Zowel voor vakantie, zwembad en werk een fijne beater.
OF een Balaur
De Vintage GMT is voor mij ook een blijvertje, heerlijk understated en onder alle omstandigheden zeer goed afleesbaar.
Zowel voor vakantie, zwembad en werk een fijne beater.
OF een Balaur
ā¬450 vraagprijs, nette staat
https://uhrforum.de/certina-ds-action-diver-c013-407-11-051-00-schwarz-ovp-01-2016-a-t283389
Dit is een goeie beater.
Oersterk, 200 meter WR en toch wel iets bijzonders.
http://chistopolcity.com/en/30-100
Heel relaxed op een nato
Draagt erg comfortabel.
Ik draag hem alweer twee weken, loopt +3 sec per dag en ik heb
het chroom van de bezel verwijderd.
Het Hesalite glas is super dik en je kan hem bevriezen of in een
pan met kokend water leggen, hij loopt
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het helemaal niks vinden
maar ik ben erg onder de indruk van de Amphibia.
Zeker gezien de prijs.
Grt.
Ik heb een Ocean One Black Ceramic nieuw gekocht en niet veel later mijn absolute favoriet, de OVM 1.0. Ik ben van beide erg te spreken, maar de OVM is er een die ik zeker niet meer weg doe. Dat horloge vind ik gewoon prachtig. Nu ik die Vintage GMT zie vind ik die ook wel interessant eigenlijkā¦
Steinhart zijn naar mijn mening prima. Mooi afgewerkt, zeer nauwkeurig ( + 1 sec per 24 uur). Gewoon top. Nadeel van mijn Ocean one Vintage is die achterlijke stalen band. Zwaar, niet comfortabel, en een goedkoop ogende sluiting.
Het horloge zelf is echt mooi, en goed.
En ja, ik heb genoeg vergelijkingsmateriaal (gehad) van Rolex, IWC, Panerai, Breitling, Omega, en sinds kort Seiko (Brightz).
Hier de binnenkant; simpel, betrouwbaar, Zwitsers, en nauwkeurig. Heel veel waar voor je geld.
Blijft lastig. Heb nu deze drie en dat is al heel fijn. Uiteindelijk hak ik wel een knoop door wat betreft een beater. En dan heb ik het nog niet gehad over een dresser Staat een mooie Hamilton Intra-Matic op HF. Jammer alleen dat het de witte is en niet de zwarte
Die Tudor vind ik erg mooi. Is wel in mijn straatje qua smaak
Die Tudor is een gek ding. Toen ik hem kocht dacht ik dat ik hem snel zou flipperen. Maar hij is blijven hangen en die gaat er niet meer uit. Geen van de drie trouwens. Ik ben ook bijzonder dol op de Breitling maar die is geen allrounder. De Tag Heuer heb ik heel lang niet zo bijzonder gevonden maar dat is inmiddels mijn grab and go klokje geworden in Suriname als ik vroeg naar kantoor moet en te laat ben opgestaan Daās het voordeel van quartz. Ik zou voor de 4e klok ook geen bezwaar hebben tegen quartz. Het heeft beslist zo zān voordelen.
Ik heb twee quartz klokjes.
Een MWC
Kost geen drol, en doet me een tikkie denken aan de wat oudere Seamaster qua markers.
En ik heb een Krug Baumen, die ik kocht toen ik 23 jaar geleden dacht dat dit een topklok was
Ik heb er een heel mooie lederen band aan geknoopt en binnenkort laat ik er een saffier opknallen.
Uurwerk loopt super accuraat, maar de chrono loopt van kant. Maakt mij niet uit want ik houd het horloge sowieso.
Voor 500 euro zou ik, laat ik het maar gewoon zeggen, iets anders kopen dan een namaak Rolex sub.
Waarom dan niet gewoon de Ocean two(wel origineel design). Of een Aevig Hulda, of een van de vele Seikoās. Doen kwalitatief ook niet onder.
Wat je ook nog kan overwegen(als je bang bent voor krassen), is een wat duurder horloge dat niet kan bekrassen. Een Damasko of Sinn.
Je gaat geen spijt krijgen van een Steinhart.
Just pull the trigger
Ok, in dat geval de middelste(vind de Ocean two sowieso erg geslaagd) of de onderste. De bovenste is gewoon een Rolex explorer II 1655 replica waar ze Steinhart op hebben gezet. Misschien begrijp ik de term hommage verkeerd, maar dat vind ik niet van toepassing als het een exacte replica is. Geef er dan op zān minst je eigen draai aan.
Deels heb je gelijk. Maar niet helemaal. Het is een homage aan een horloge wat allang niet meer te krijgen is. En als je er eentje kan vinden dan is die extreem duur. Het is geen kopie van een courant model. Daarom kan ik er niet zo mee zitten. Ik heb wel problemen met kopietjes van modellen die nog gewoon in de winkel liggen.
Desalniettemin en ondanks ongetwijfeld verschil van inzichten heb ik dus wel voor de Steinhart Ocean Vintage GMT gekozen. Heb hem net besteld. En waarom? Ik ben een sucker voor stalen bezels. Ik vind dat mooi bij Breitling en bij de Explorer II. Ik vind de prijs mooi voor onder de kerstboom. En als ik hem in het binnenland per ongeluk laat opeten door een krokodil dan doet dat niet zoveel pijn. En bevalt ie niet dan gaat ie weer in de doos en kan ik hem flipperen als ik weer in Nederland ben.
Je verhaal dat het betreffende origineel niet meer te krijgen is, daar zit inderdaad wat in.
Mag ik vragen, beschadigd de tag zichtbaar snel omdat deze zwart is? Ik zoek een zwart horloge(kast en band) dat mooi zwart blijft ook bij een kras (deze is denk ik buiten mijn budget maar ben benieuwd).
Steinhart is een goede oefening voor je naar Rolex overstap lol. Ik hou wel van het merk, ondanks veel kritiek. Ook hun vliegers kan ik wel bewonderen. Alleen zoān G-Shock is wel ECHT een beater! Luxe problemen. Succes brada
Hoe zit het met de urenaanduiding? Zit er wel een mooi metaal randje om of is het alleen āopgeplakteā lume zoals t lijkt?