Waarom in Singapore gekocht?
Ik heb een Steinhart GMT gehad en was er zeker over te spreken (ook ten opzichte van Rolex/Omega/Panerai/TAG Heuer).
Afwerking was prima, vele beter dan elke fashion watch en natuurlijk lager dan high end merken. De kast was goed afgewerkt, de bezel en dial ook netjes. Quality control is prima en service (aftersale) is erg goed. Enige waar ik niet over te spreken was, was de band sluiting. Dat blijft toch altijd een kritisch punt ten opzichte van high end merken. Maar als je hem op NATO wilt dragen dan maakt dat natuurlijk niet uitā¦
Voor een beater in het buitenland is het een prima horloge in mijn ogen. Ik snap je gedachte wel, een Mudmaster is ook erg leuk voor het buitenland. Ik zou met dezelfde gedachte kunnen zitten. Qua comform is een Steinhart wel wat lekkerder draagbaar dan een G-Shock. En je hebt dan toch een automaatje bij jeā¦
Wat is daarmee?
Gewoon niet high-end, dus kans dat het een beetje rammelt of net niet goed sluit, minder dan mm werk maar toch, het irriteert mij.
Zie deze video bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=3y89mf7dusg
Niet doen.ga je spijt van krijgen. Ik snap de honger naar iets nieuws.maar je hebt al 3 supper klokies.better een g shock dan voor als beater.
1 vd weinig steinhart hommages waarbij niet gelijk iedereen denkt dat t wat anders Is.
En ik Had nog wel n paar steinhart meegenomen, zodat je de prijs/kwaliteit kon bekijken
Wat voor mij erg meespeelt Is vnl dat de lugs nogal recht lopen en niet mooi met de pols meebrengt. Daardoor heb ik nogal snel n overhang gevoel bij hun ocean 1 achtige modellen.
Ik kan me alleen de Ocean Two herinneren maar jij hebt volgens mij de eerste versie van de zwarte. De huidige versie is anders.
Betreft een LE die alleen via hun verkrijgbaar is. Net zoals een paar van hun eerdere LEās.
Bijna geen kosten extra gelukkig.
Ze zijn in de gevallen die ik heb bekeken duurder dan bij Steinhart zelf namelijk.
Maar deze is/was niet bij Steinhart verkrijgbaarā¦
Maar hij was wel duurder dan de āinstapmodellenā ja
Steinhart is kwalitatief goed, maar er kleeft altijd wel de hommagediscussie aan het merk.
Als je daar geen probleem mee hebt kun je overal lezen dat de kwaliteit ok is voor het geld.
Beater, dus gebruikt en met een prijscap van 500 zijn er heel veel mogelijkheden natuurlijk.
Naast de usual suspects uit Japan (SKX, Sumo, Turtle) Citizen duikers, kun je kijken naar
Halios
Benarus
Helson
Obris Morgan
Aevig
Of āzelfsā een Certina DS Action Diver moet haalbaar zijn.
Hoe meer je de tijd neemt hoe beter de catch natuurlijk. Kun je een beetje vanuit Suriname
laten komen? Als het binnen 2 weken in NL voor elkaar moet zijn wordt het lastiger.
Of een afleveradres in NL en dan laten doorsturen, maar dat is wel een gedoe.
Of semi vintage een Quartz TH professional 1000 of 2000, je hebt al een TH dus geen antipathie. Lekker lichtgewicht, cool en degelijk. Ik weet niet in welke maten ze er zijn maar deze zou ik nu meteen kopen als ik niet net een hoop uitgaven had:
https://uhrforum.de/tag-heuer-professional-2000-973-006-sportuhr-t264942
Of als het lukt voor het geld een Heuer āmet zonder TAGā (dat zou mijn voorkeur toch hebben)
Die dingen dragen hun krasjes met de kin omhoog.
Ook wel eens met andere merken op de wijzerplaat, zoals deze Zodiac:
http://forums.watchuseek.com/f29/**sold**-zodiac-heuer-200m-professional-diver-used-no-b-p-3689290.html
Seiko komt zeker op enig moment weer in de collectie Maar dat is dan 100% zeker een MM300 en/of weer een Tuna. Staat op de rol voor ergens in Q3 2017. Voorlopig andere prioriteiten.
Ongeveer 9 maanden in bezit, mee in de zee gedoken, in zwembaden, mee gewerkt⦠zeker een goede beater.
Een Tuna zou toch ook een prima beater zijn. En zo veel duurder dan een Steinhart is hij nou ook weer niet. Sla de Steinhart over en schuif de Tuna naar voren zou ik dan zeggen
Ik heb de Tuna gehad. Ingeruild op mijn Breitling. Een Tuna kost 2-3 keer een Steinhart. En in die prijsklasse heb ik ook nog een Tag Heuer die me emotioneel maaktā¦
Ik heb de Steinhart OVM1 en de OVM2.
De OVM2 kocht ik eerst omdat ik niet aan een OVM1 kon komen. Later wel, dus nu heb ik ze beiden. Nog wel want de OVM2 mag in 2017 een nieuw baasje gelukkig gaan maken. Maar dat terzijde.
Ik vind dat Steinhart voor het geld dat je voor betaalt ( ca ⬠400,00 nieuw incl verzendkosten ) enorme kwaliteit levert. Accuraat uurwerk, hele mooi case, erg goede/mooie bracelet en de gesp?? De gesp is niet minder dan een Rolex Sub gesp van 10 of 15 jaar geleden.
De OVM1 zal nooit mijn collectie verlaten en ik sluit niet uit dat ik ooit nog een andere Steinhart ga aanschaffen.
Ik vind dat Steinhart prachtige en hele goede klokjes levert voor het bedrag dat je er voor betaalt.
Waarom dan niet doorsparen? Zonder de steinhart heb je die mischien dan in Q2 of zelfs Q1 2017
Nee dan zit ik weer in Suriname en is gedoe. Ik wil gewoon iets erbij voor onder de boom. Instant satisfaction zeg maar