Nog 2 weekjes en dan ben ik weer langere tijd uitlandig. Ik zou niks doen qua horloges kopen tijdens mijn verblijf in NL maar de kerstboom staat en er moet toch wat onder. Ik ben zeer tevreden met mijn 3 piece collection (Breitling, Tudor en Tag Heuer). Maar ik wil er een beater bij. Zo’n horloge waarbij je je minder druk maakt om krasjes. Ik kom straks weer regelmatig in het binnenland dus ik dacht aan een highend Casio. Mudmaster of weer een MTG. Aan de andere kant is dat ook gelijk weer een bak geld en ik twijfel dus een beetje.
Nu ben ik altijd wat dubbel geweest over hommage horloges maar ik kan me toch voorstellen dat in dit geval een Steinhart een aardige beater is voor een bescheiden budget. Wat zijn over het algemeen de ervaringen bij HF leden die in het hogere segment verzamelen met Steinhart? Ga je na het uitpakken huilen, je vrouw mishandelen en jezelf voor je kop slaan dat je het hebt gekocht? Of valt het best reuze mee en is het een leuk klokje voor erbij en kan je vast wennen aan een Rolex?
Als ik een Steinhart zou bestellen dan zou het denk ik vrijwel zeker de Ocean Vintage GMT zijn of een Ocean One Vintage Red. Beetje in die hoek dus. Ocean Two White of Black maken ook een kans trouwens.
Ocean Vintage GMT die zijn mooi Veel mensen zullen hem ook helemaal niet herkennen als Rolex hommage. En de real deal, Explorer II ref 1655 zijn nog al prijzig
Zelf geen ervaring met Steinharts.
Dat is een ander forum…
Wat drink en rook je?
is dit niet iets voor in het Zonnige Suriname, ben je meteen van keuzestress af, en kun je later altijd nog de niet-hommage kopen van Rolex met de bekende Steinhart wijzers
Ik heb een Steinhart GMT Ocean 1 gehad. Het leek kwalitatief wel prima in elkaar te zitten met volgens mij een ETA uurwerkje erin. Toch heb ik het horloge bijna niet gedragen door de forse lug to lug maat en rechte kast, wel iets om rekening mee te houden.
De enige echte beater is een Seiko monster. Punt Hou je nog wat vakantiegeld in je zak ook!
Ps: niks mis met Steinhart, maar het is het net niet.
Ik ben geen HF-high-end-lid, maar de Vintage GMT is een topper. Heb hem sinds juli 2013 in collectie, en die blijft erin. En dat zegt wel iets bij een ras-flipperaar.
.
Steinhart Ocean vintage GMT is veruit de best gelukte hommage van Steinhart… zeker omdat het origineel al decennia niet meer wordt gemaakt en uiterst zeldzaam is vind ik hem prima kunnen!
Let wel!! Hij hoort op staal, anders krijg je forse gaps tussen kast en band.
Vind het niet gek staan hoor
Heeft wel wat…
Een prima horloge voor het binnenland van Su is een onverwoestbare Vostok Amphibia.
Die gaps vind ik juist wel mooi. Zo zie je maar. De oranje Isofrane (gok ik) misstaat hem zeker niet.
Deze bevalt prima hoor
Wel even moeten zoeken naar dit eerste model, want het huidige model heeft geen zwarte maar een grijzige plaat, die is imo niet/veel minder mooi.

Dit is het belangrijkste argument. Passen is weten.
Verder vind ik het prima kwaliteit. Ik heb de ocean one kermit en ocean one vintage gehad. Maar inderdaad om bovenstaande toch niet veel gedragen.
De nieuwe ocean one vintage chronograph is wel erg gaaf. Maar ook ineens flink aan de prijs.
Smaken verschillen gelukkig! Het is een Obris Morganfrane
Ik heb diverse Steinharts gehad, waaronder de genoemde Ocean One en Ocean Two in Black, als ook de Flieger B Uhr in 47mm.
Allen veel waar voor je geld, al vond ik de Ocean One qua vorm uiteindelijk toch te veel leunen op de bekende Sub. De Ocean Two heeft een lekker eigen smoel en prachtig afgewerkt. Staat te koop op horlogemarkt trouwens
Nooit een Steinhart geprobeerd? Zelfs niet stiekem?
Ik neig ook steeds meer naar deze door dat grote stuk glas met de lichte bezel. En inderdaad een hommage van een horloge wat niet meer gemaakt wordt.
Recentelijk ook tot het Steinhart kamp toegetreden vanwege eenzelfde reden en dat bevalt prima. Via Gnomon watches zo thuis
O ja, dat ding met 15 upjes
Ik heb hem al 1x ge-uppert dus inderdaad: veel leesplezier allemaal de komende 28 dagen