Keuze stress!! Tijd voor een poll

Ik zag dat de Sixty Five al voorbij is gekomen maar dat is zeker een mooie optie voor een vakantie horloge.

Maar misschien is een Doca Sub 200 Sharkhunter ook nog iets? Merk met zwembad cred en (imho) een mooi ding!

2 likes

Ja, +1 voor deze! :white_check_mark:
Eigenlijk nog steeds een van de leukste GMTs die op dit moment te koop zijn, vind ik. Een keer gepast en hij is echt mooi! Bovendien staat ie goed op zowel staal, als rubber, als leer. Dus idd een

Maar bovenal een heel leuk zelfstandig merk, met een mooie heritage, dat uitstekende horloges bouwt die ook nog eens goed betaalbaar zijn! En (dus) een echt liefhebbers merk! :shark: :+1:

Oh, hij is er trouwens ook in het zwart, als je niet nog een blauw horloge mocht willen.
image

3 likes

Zeker.

Deze is nog beter. En ik denk dat er nog een beetje afkan. :see_no_evil:

1 like

Interessant! Ik snap alleen niet wat je als deskdiver met zo’n bezel moet. Een timer zou toch handiger zijn om de pizza’s te timen.

Een diver zou een mooie toevoeging zijn aan de collectie.

1 like

Nice!
Tevens aardig wat uiterlijke overeenkomsten met de Oris Divers 65! Bijna klonen van elkaar!:face_with_peeking_eye:

Over de Oris gesproken @sebazz
Er zijn twee misschien ook wel 2 interessante varianten, afhankelijk of je interesse ook bij de technische kant van een horloge ligt, van de Oris 65.
Beide met een (beter?) in-house ‘manufacture’ uurwerk. 120(!) uur gangreserve, 10 jaar onderhouds interval en garantie. Da’s best indrukwekkend! Met zwarte dials en andere bezels.

Ze zijn een stuk duurder dan de Sellita uitgeruste modellen, maar met een goede korting denk ik wel binnen de 2.5k te scoren! (Overigens loopt het Sellita uurwerk in mijn gewone 65 +3,5sec /dag bij overnachting op de rug).

En de Yema Superman al gezien?

1 like

Hamilton gebruikt op de modellen die je toonde geen AR coating. Ik werd daar helemaal lijp van. Ze spiegelen als een malle. Dit model van Hamilton wel…

De bronzen is ook heel mooi.

100m waterdicht, safier met AR, 20mm bandaanzet=bandenslet. Deze tikt wel veel boxes aan. 43mm

Als Longines-fan was het uit dit rijtje voor mij een vrij eenvoudige keuze met de LLD. Er staat er toevallig net eentje op Marktplaats:
≥ Longines Legend Diver — Horloges | Heren — Marktplaats

En ook nog eentje in het blauw:
https://www.horlogeforum.nl/t/longines-heritage-legend-diver-date/438589

2 likes