keuze tussen 2 horloges

Te kort; het is maar een stompje. Waar is de rest?

1 like

Oh zo. Bij mij is het tegenovergestelde van stomp scherp, en dat is precies wat deze wijzer is. Een scherpe punt.

2 likes

Maar wat het technische verschil dan. Mocht mijn voorkeur nog gelijk zijn :wink:

De Seiko. En dan een saffierglas laten plaatsen…:ok_hand:

Ik heb ooit één Seiko (5) gehad en die stond op de meest ongelegen momenten gewoon stil, terwijl er nog genoeg power in de veer zat. Die is dan ook linea recta retour leverancier gegaan.
Daarna (o.a.) vijf Oriënts en die hebben me nooit in de steek gelaten. Ik weet wel welke ik zou kiezen…

1 like

Seiko passen kan haast overal wel, maar om een Oriënt te passen moet je toch naar de stroopwafelmannen in Drachten en dat is niet altijd naast de deur (als ze hem daar al in voorraad hebben tenminste).

1 like

Ik vraag me ook af hoe je die bezel draait bij de Seiko. Zit geen kartelrand aan zoals bij de Oriënt.

Ik zou doorsparen voor een Rolex, uiteindelijk wil je toch een Rolex

Grapje,

Ik zou voor de Seiko gaan

2 likes

Goed punt. Wellicht bestellen en voorzichtig thuis passen dan maar

De Seiko heeft naar mijn mening meer een eigen smoel, mijn keuze dus.

1 like

Haha, Rolex staat zeker op de wishlist, maar is momenteel nog compleet onrealistisch.
Maar wellicht ooit in de toekomst :wink:

De Seiko is simpelweg mooier

3 likes

Kwestie van smaak en daar valt niet over te twisten :wink:

3 likes

Orient oogt rustiger. Alleen dat logo kan ik nog steeds niet tegen. Heeft correcte wijzer lengtes.

Seiko heeft een rare urenwijzer, soort gedrocht. Wijzer lengtes sowieso raar. Wel een BoR band en dat draagt heel comfortabel kan ik je zeggen.

Altijd voor saffier glas gaan.

Nog een heel ander verschil. realiseer ik me nu: de Seiko is een quartz en de Oriënt een automaat.
Beide hebben mineraalglas; Seiko noemt dat hardlex.

Misschien is dit een alternatieve Orient; met saffierglas…

3 likes

Beide keuzes zijn wat ik zo zag automaat met gelijk glas. Maar ik ga je alternatief zeker even bekijken.

Dat is een forumgrap die al jaren rond gaat. Iemand vraagt om keuze A of B en dan is er altijd wel 1 iemand die roept “ik zou doorsparen voor een Rolex”. Die iemand was ik dit keer. Zonder grap, ik heb meer emotionele merkbeleving met Seiko dan met Orient. Daarom Seiko…

1 like

Eigenlijk is dit de taak van @munkel :grin:

2 likes

Nee, klopt, beide zijn automaten. Keek even naar een andere. Maar wel allebei met mineraalglas, géén saffier.

2 likes