Ik heb de orient gehad, alhoewel erg mooi ik vond het glas heel vervelend…constant vlekkerig alsof et een coating op zat. Heel vreemd. Dus ja saffier maar geen met goede coating of net teveel.
Seiko geeft gewoon meer gevoel om je pols, moeilijk uit te leggen.
Maar @Wiebe22, jij weet toch zélf ook heel goed, dat je de Orient wil hebben, alleen al om zijn in-house Orient kaliber.
Gewoon om zijn eigenstandigheid, die bewaard is gebleven, nog vóór Seiko hem dit heeft kunnen afnemen, door er láter bv. hun eigen kaliber(s) NH35 en 4R36 etc. in op te dringen.
Ik zou zelf voor de Seiko (ook wel bekend als) Samurai gaan. Een van mijn favoriete Seiko-modellen. Wel een fors horloge, hoor. Tip: even irl bekijken en passen.
Tja ik ga daar in alle eerlijkheid op antwoorden, naar mijn gevoel is een voorkeur nooit gelijk.
Ik denk als je eens goed nadenkt je het antwoord zelf weet, het enige dat ik zeker wil zeggen is koop zeker niet speciaal voor je verstand.
Ik denk dat als je dat doet je achteraf zoizo spujt gaat hebben. Bekijk ze eens in het echt zonder naar de specs te kijken en beslis dan
Dat is ook een manier.
Beide passen en dan kiezen denk ik. Of kijken welke het makkelijkste weer te verkopen is. Jaartje dragen en sparen, verkopen en een andere kopen.
Los van de prijs etc, zou ik ook de lange termijn meenemen in de afweging; welk horloge denk je nog te waarderen over een aantal jaar? Ik zou zelf dan altijd voor de Seiko gaan omdat ik het een mooier horloge vind.
Horlogemaker Seiko en horlogemaker Orient hebben letterlijk niks met elkaar uit te staan; Seiko de horlogefabrikant heeft echt helemaal niets te zeggen over Orient, de modellenreeks en de uurwerken die ze gebruiken. Het is een ingewikkeld verhaal met holdingmaatschappij zus en holdingmaatschappij zo, verder niet heel interessant, maar beide horlogefabrikanten hebben ieder hun “eigenstandigheid” om dit eigenaardige Germanisme maar eens van je te lenen, en het ziet er ook echt niet naar uit dat hier op korte termijn verandering in komt.
Keuze is gevallen op de SEIKO, ook de meeste stemmen. Topic mag ook gesloten worden.
Ik wil iedereen bedanken voor de informatie en het meedenken in de keuze.
een NA + voorstel rondje komt tzt dan ook nog wel een keer.