Inclusief liegen en bedriegen dus, zo onbetrouwbaar als de neten, als er nu A besloten wordt als politicus toch gewoon B doen? Zum kotsen! Ik had het idee nog een HFLE aan te schaffen maar ben zojuist afgehaakt. Getver - ik zou terstond mijn geld terugeisen wegens oplichting als ik al betaald had.
Overigens zou ik me als commerciële partij ook absoluut distancieren van dergelijke processen en me ook terugtrekken. Dan maar niet 26 horloges tegen dumpprijs verkopen.
OK, volgens mij begrijp je iets niet helemaal goed. We maken het proces juist zo democratisch en transparant mogelijk. We definiëren een aantal opties die uit de brainstorm thread komen en volgens de producent werkbaar zijn. Je kunt vervolgens stemmen op elke stap, en we gaan mee met de beslissing van de meerderheid. Waar wordt er gelogen en bedrogen volgens jou?
Met het lobbyen doelde ik op deze thread. Stemmers die campagne voeren voor een bepaalde kleur om anderen te overtuigen dat blauw beter is dan grijs of zo. Ik begrijp werkelijk niet wat het probleem daarmee is. Met het verkeerde been uit bed gestapt misschien?
Ik ook! Ben benieuwd naar de officiële resultaten straks. Met mijn ‘exit poll’ opmerking doelde ik op het feit dat deze thread misleidend kan zijn, omdat iedereen hier maar wat kan roepen (je kunt hier grijs roepen als je blauw gestemd hebt, en je kunt hier ook posten als je niet eens een aanbetaling gedaan hebt). Maar ik denk dat dat wel meevalt, en het inderdaad nog wel eens spannend zou kunnen worden!
Het wordt hoe dan ook een prachtig horloge. Het mooie van het stap-voor-stap proces vind ik dat we straks in de volgende rondes keuzes gaan maken wetende wat de kleur van de plaat wordt.
Dat is omdat we daar nog niet helemaal uit zijn. Maar ik zal het even in de groep gooien of we het lijstje van aanpassingen die volgens Chip te doen zijn, kunnen delen (voor een deel is die info trouwens ook al verspreid over de andere thread te vinden, maar ik begrijp dat dat niet handig is).
[quote=“dialstatic, post:43, topic:76538”]
OK, volgens mij begrijp je iets niet helemaal goed. We maken het proces juist zo democratisch en transparant mogelijk. We definiëren een aantal opties die uit de brainstorm thread komen en volgens de producent werkbaar zijn. Je kunt vervolgens stemmen op elke stap, en we gaan mee met de beslissing van de meerderheid. Waar wordt er gelogen en bedrogen volgens jou?[/quote]
Ja zeg, wie begrijpt er wie nu niet? Ik schrijf nergens dat er nu gelogen en bedrogen wordt… maar jij hebt het over “net echte politiek”. Politiek is in Nederland verworden tot achterkamertjes koehandel, gekonkel, messen in ruggen, A beloven maar B doen, met een rubberen marionet aan het roer. Daar wil je toch niet mee geassocieerd worden?
Maar zelfs in de Nederlandse politiek bepalen we vooraf de regels van het spel, weten we vooraf welke knikkers er in de zak zitten. Hier niet. We weten nog niet eens hoe veel knikkerzakken er zijn. En iedere vraag daaromtrent bleef vooralsnog onbeantwoord. Er is geen vooraf dichtgetimmerd plan, het resultaat is ongewis, het proces is ondoorzichtig maar je vraagt wel of deelnemers even direct willen dokken.
Lijkt me een goed plan. Ik koop meestal ook geen auto als ik nog niet weet wat de opties/details zijn. Krijg ik het idee dat ik geld betaal voor “we zien wel…”
Overigens heb ik nog niet betaald… Twijfel door alle onzekerheid gewoon teveel
Ah ok. Met “net als de echte politiek” doelde ik op het publiekelijk campagne voeren voor een bepaalde kleur door iedereen in deze thread, niet op het achterkamertjesgekonkel in Den Haag. Onhandige metafoor van mijn kant misschien, die stamt uit de tijd dat mensen nog vertrouwen hadden in de politiek.
Wat betreft het aantal knikkerzakken: daar weten wij zelf ook nog niet precies. Het ligt ook aan de uitkomst van de stemmingen: op basis van de uitslagen daarvan zullen de ontwerpers zich moeten her-ijken. Niet elke optie heeft evenveel zin bij een gegeven uitslag.
Nogmaals: ik zal vragen of we een lijstje kunnen plaatsen met aanpassingen die overwogen worden. Het zal in elk geval nog gaan om zaken als de wijzerplaat (wel of geen secondenmarkeringen, andere markering bij 12 uur, de te plaatsen tekst), de bezel (bv. op- of aflopende cijfers, de kleur van de bolletjes, maar misschien ook kleur van de bezel, die laatste is nog niet duidelijk). Wijzers weet ik even uit mijn hoofd niet meer of dat haalbaar was (kleur vast wel, ontwerp dacht ik niet). In elk geval niet het overall ontwerp van de kast.
Dit zijn allemaal zaken waar wij “as we speak” mee bezig zijn. De onduidelijkheid die er is, is echt het gevolg van het feit dat wij alles met jullie delen en juist niets onder het hoedje houden. Dat was een bewuste keuze, en daarom is het extra pijnlijk als we dan beschuldigd worden van gerommel.
Ik wil wel een tipje van de sluier oplichten wbt volgende stemrondes in al dan niet chronologishe volgorde.
Wel geen seconde streepjes
Dubbele index
Kleur seconde wijzer
Tekst op wijzerplaat
Gravering op kroon
Tekst op achterdeksel
Kleur lume
Uiteindelijk komen we uit op één gezamelijk gekozen LE die voor HF 2016 staat.
3, 5 of 20 varianten dan is dat niet meer een éénvormig model die staat voor de gezamelijke keuze.
Wil je een persoonlijk samengesteld horloge dan raad ik je aan eens te kijken bij Undone Watch. Zij bieden talloze opties om tot duizenden varianten uit te komen inclusief je eigen print.
Hier gaat het om wat we samen kunnen binnen de mogelijkheden die ik kan bieden.
Is de te vormen HFLE niet je ding? Laat anderen dan wel genieten van het proces. Heb je een briljant voorstel? Is daar genoeg draagvlak voor en is het “kosten” technisch mogelijk dan zullen we dat overwegen en een stemronde ervoor inlassen.
Ik heb voor 50 horloges aanbetaald.
Het lijkt er op dat ik een meerderheidsaandeel heb en de keuzes zelf mag bepalen.
Ik heb de optie zalmroze dial geopperd, en rara, er is een meerderheid die dat mooi vind. wel 50 stemmen voor!
Verder komt mijn naam op de dial, want 50 stemmen voor en ook nog een foto van m’n smoelwerk.gegraveerd op de caseback.
Lang leve het stemrecht!