Keuzes keuzes. Advies gevraagd!

Dames en heren,

Afgelopen weken in een topic over een Longines Flagship en een daarop volgend eigen topic de vraag gesteld: Wat zou een mooie aanvulling zijn op mijn collectie? Dagelijks draag ik een mooie Speedy Reduced, voor de netjes heb ik een klassieke omega. Maar ik zoek voor dagelijks een mooi horloge waarbij ik ook mijn ring kan dragen. Waarom gaat dat niet bij de Speedy? De speedy is van staal. De ring is van goud. En mijn eigen klassieke Omega? Die vind ik te ‘fragiel’ voor dagelijks naar the office.

De Flagship was één optie. Maar ik ben nog niet om.

De Junghans zijn te modern.

De Hamilton is heel cool, maar te druk bij de ring.

De Rado’s zijn beide heel mooi! Vooral de eerste :heart_eyes: Maar alleen in rosé goud…

En toen werd ik ineens verrast door een Maurice Lacroix!

De Moonphase maakt het heel tof! Vind ik ook erg mooi om los te dragen. Alleeennnn… Is een Quartz.

Kennen jullie betaalbare (ca € 1.500,-) alternatieven? Klassiek uiterlijk? Goud(en details)? Wijzerplaat die wel op valt maar niet opzichtig is? Bij voorkeur automaat? Ik hoor graag jullie meningen!

2 likes

Is dat een dealbreaker voor je als je het horloge echt mooi vind? :thinking: Ik zou hem gewoon kopen als dit is wat je wil. Zou persoonlijk trouwens voor de Rado gaan, als dit het keuzelijstje was.

Ik weet welk horloge jij nodig hebt!

De Conquest Heritage: verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen (formaten).

2 likes

Ik zou voor een vintage omega of jaeger dresser gaan. Prachtige horloges voor een zeer scherpe prijs. Of vintage Zenith, nog betere prijs/kwaliteit verhouding.

Zelf draag ik veel vintage en fragiel voelt het niet. Zelfs de vintage banden (mits goed afgesteld) zijn meestal prima draagbaar. Maar het gaat er natuurlijk om wat jij fijn vindt. En als dat echt alleen modern is, dan kom je met €1500 al snel uit bij de merken die je zelf noemt. Er zijn ook nog wel wat microbrands, maar die hebben veelal een hele lage resale value.

1 like

Heeft Frederique Constant niet een automaat met maanfase? Ik vind alle opties wel wat hebben overigens!

1 like

Denk voor dat geld inderdaad een FC, maar dat zou ik eigenlijk zonde vinden als je ook een prachtige vintage dresser zou kunnen kopen! Misschien een goldcapped Polerouter?

Ik vind de techniek achter een automaat wel heel mooi eigenlijk, daar gaat de voorkeur dus wel naar uit.
De rado is inderdaad ook heel mooi. Alleen jammer dat deze niet in geel goud te kijgen is.

1 like

Heb ik ook naar gekeken. De indices vind ik dan juist net weer iets te lomp :roll_eyes:

Ik ben vrij kieskeurig…

1 like

Je zoekt in geel goud qua goudkleur?
Dan kan je in de vintage veel moois vinden…
Sommige die je liet zien waren plated, das tegenwoordig vaak nog maar 5 of 10 micron dik en dus bij dagelijks gebruik krijg je te maken met slijtage.
Dan zou ik nog eerder persoonlijk voor nep goud in DLC coating gaan… DLC gaat langer mee.
Ik zou lekker vintage gaan voor 1500 heb je dan een echte klatser, zelfs als je een full service meerekent (en dat raad ik aan)

1 like

Dan waag ik nog een poging…

De scherp geprijsde Tissot Le Locle; opnieuw in verschillende uitvoeringen verkrijgbaar.

1 like

Haha dank heren! De Le Locle heb ik ook om gehad. Doet het niet helemaal voor mij.

Een Jaeger vintage zou ik het aller mooiste vinden, maar is dat te doen voor 1500?

De reden dat dat ik er wel geld aan uit wil geven is de aanstaande geboorte van m’n zoon deze zomer. Mooi excuus :yum: maar dan moet het horloge ook lang genoeg mee gaan dat ik m uiteindelijk door kan geven.

1 like

Een 2e hands omega constellation pie pan?

Af en toe in het blauwe gedeelte te zien, hierond een voorbeeld van een verkocht exemplaar:

Of als je nieuw wil. Is de nieuwe Tissot chronometer iets? Kleur goud van bezel match misschien niet?

https://www.ablogtowatch.com/tissot-gentleman-watch/

Een JLC is denk krap…

Zag snel deze…geserviced volgens beschrijving…zou extra.fotos zou bij daglicht vragen

Misschien heeft @vinwat nog een GF of plated die het huis mag verlaten?

Ah ik heb een goede denk: tissot ballade in two tone geel goud

Kijk eens bij Union Glasshutte, het broertje van Lange. Binnen budget heb je een stalen kast maar wel gouden accenten op de plaat.

Groeten
Rutger

2 likes