Longines Flagship Heritage, a seriously cool watch!

Hallo allemaal,

Een vriend van mij is op zoek naar een mechanisch dress horloge voor ongeveer 1500 euro (het moet een nieuw horloge zijn) en heeft mijn advies gevraagd. Na wat te hebben gesurfd op het wereldwijde web kwam ik uiteindelijk op deze Longines Flagship Heritage uit.

image

Mijns inziens de beste keuze voor het genoemde budget en wederom een seriously cool watch. :sunglasses: :+1:
Wat vinden jullie?

MvG Ralph

YouTube review:

10 likes

Had hem gisteren bij ace & spyer gezien
Vond het een pracht.

1 like

Hoe kwam je op de Longines uit? Wat waren z’n andere eisen?

Leuk horloge hoor, maar ik vind hem niet zo bijzonder voor het geld.

2 likes

Zo jammer, die datum.

3 likes

Niks mis mee, heb deze met plezier gedragen, de Croco is erg soepel👌
dee52df5e9084ba36b2f6bccd8d4db7e1ff63716_1_368x500
1500 euro is wel erg aan de prijs

2 likes

Ik vind het een beetje een rommelig geheel eerlijk gezegd.

Zonder datum beter. Zoals dit model…

…maar nog niet helemaal.

Eerder richting vintage wellicht?

14 likes

Ik vind de versie zonder datum echt heel mooi, ook nieuw.

Inderdaad; vintage haal je voor een stuk minder geld, iets veel toffers in huis :sunglasses:

11 likes

Zou een goede keuze zijn. Sterke vormgeving en met de kwaliteit zit het wel goed, maar waarom perse nieuw? Jong gebruikt bespaart snel > 40% en dat is mooi meegenomen vind ik dan.

Door die gepolijste rehaut moet ik denken aan een stalen voerbakje voor huisdieren.

De horloges die @tompj je laat zien, die zijn gaaf. Alleen de onderste is niet voor iedereen gemaakt, wel erg klein met zo’n 18mm bandje erop.

2 likes

Dress watch, klassieke look, Zwitsers merk met een rijke heritage. Longines ticks all the boxes. Het huidige Longines is uiteraard niet het grootse merk dat het in de jaren 40-60 was, maar voor het genoemde budget van 1500 euro mijns inziens de beste keus.

Andere merken met dress watches die bij een budget van 1500 euro aanbod komen (met de eerder genoemde eisen van mijn kameraad in acht genomen) zijn:

  • Oris, prima merk maar weinig echte klassieke look dressers. Veel zijn toch wel wat modern ogend.
  • Meistersinger, niet Zwitsers, jong merk en toch een te wat moderne look.
  • Maurice Lacroix, mijns inziens een nietszeggend merk met weinig iconen en maar weinig betekent in de wereld der horlogerie
  • Hamilton, mooi merk met rijke heritage maar weinig echt klassieke look dressers.
  • Tissot, mooi merk maar mijns inziens wel een beetje het instap Zwitsertje van de Swatch group

Een mooi horloge en een geweldig mooie lijn!
Helaas past het niet bij mijn kleding stijl.

1 like

Ook mooi maar hij wil perse een nieuw horloge.

Longines Flagship, maar dan vintage :blush:

e52fb0ed462081a001af985492fb05ccb1d32351_1_375x500

18 likes

Zeggen jullie daar echt ‘mijn kameraad’? :laughing:

5 likes

Geen fan, vintage Longines is erg cool maar het huidige niet echt :see_no_evil:

1 like

Kijk ook eens naar de Union Glasshűtte Noramis. Verschillende modellen die erg fraai zijn en binnen budget te vinden.

Groeten
Rutger

1 like

Maar voor het genoemde budget van 1500 euro voor een nieuwe mechanische dress watch is Longines mijns inziens wel de beste keus. Wat zou jouw alternatief zijn?

2 likes

Smaken verschillen, dat maakt horloges interessant volgens mij

Noem het maar nietszeggend.

7 likes

Oosten of noorden van het land, gok ik.