Wat te denken van de Conquest Heritage?
Junghans meister handaufzug of classic https://www.junghans-shop.com/en/collection/junghans-meister/meister-handaufzug/222/meister-hand-winding?c=144
Dun, klassiek en elegant imho
Vintage. Het moet een splinternieuw horloge zijn
Deze is nieuw hoor, maar lijkt wel vintage.
Leuk horloge maarā¦
Is echt een plaatje. Ik heb zelf weinig met dressy horloges. Deze Longines 60th anniversary zou ik wel eens willen proberen
Is deze niet 2.5K+?
Te simplistisch en te moderne look.
Gebruikt wel te vinden voor ā¬1500 hoor⦠nieuw zal niet lukken idd.
Vind hem wel erg fraai
Een van de eisen is inderdaad splinternieuw
Ai⦠jammer
āMien kameroadā net als āme mattieā
Is dit niet inherent aan een echte dress-watch? Te modern kan ik wel snappen, wat zoān Longines een goede keuze maakt. Volgens mij heeft Hamilton ook een aantal vintage geĆÆnspireerde horloges die nog wel als soort van dress-watch kunnen doorgaan.
He bah.
En als we nu de Swiss laten vallen en een beetje oprekken tot 1600, dan kan je een Nomos Orion kopen. De doorkijkbodem moet hij dan wel laten vallen (+220 euro) en de 38mm is +140 euro, maar ik zou 'm sowieso niet in 38mm willen met die lugs.
Tangente zit er zelfs binnen (1460) of +160 euro voor de 38mm. Moet je dan wel weer voor zijn.
Alsāt echt Swiss moet zijn, dan denk ik inderdaad dat je bij Longines wel goed zit voor de gekledere horloges.
Zonder die datum op de 12 zou dat een geweldig mooi horloge zijn.
Maar in het geval van Longines zou ik ook zonder meer voor vintage gaan (al weet ik dat dit voor de kameraad van RLC geen optie is ).
dit dus, op zeker dat ik zou kiezen voor een Orion!
Eigenlijk mooier dan de flagship heritage (met mogelijke uitzondering van de 60th aniversary uitvoering) maar wel 35mm. Dat maakt mem wel echt ādress onlyā wat mij betreft. De flagship kan ook nog een beetje meer casual.
Junghans nog overwogen?
Ik zal het aan hem voorleggen maar ik denk net als Meistersinger toch een iets te moderne simplistische look en niet Zwitsers