Dit is nou een serieus mooi horloge, weet je wat voor afmeting die heeft?
ā¦na de bewering dat er bij Hamilton geen klassieke look dresswatches te vinden zouden zijn, ben ik afgehaakt.
Ik ben nog wel benieuwd waar de Kameraad mee thuiskomtā¦
Jammer van de datum, verder een net horloge
Ik weet niet wat het is maar voor mij voelt Longines een beetje als hit-and-miss. Hebben veel merken hoor, afwisselend knallers en floppers (persoonlijk natuurlijk) maar Longines komt voor mij niet van dat stigma af
Anyway, even on-topic: deze Heritage Flagship vind ik zeker wat hebben, maar zonder datum zou ik hem inderdaad mooi vinden. En voor een dresser met een budget van ⬠1.500,- zijn er zat alternatieven! Hamilton Intramatic, Nomos is een goeie, Junghans, Baume & Mercier moet ook wel lukken met de kop dr af⦠tis een breed segment!
Mooie prijs ook ! Eens zien hoe de Kameraad over deze Junghans denktā¦
Ondanks dat Tissot een beetje het "instap Zwitsertje " is maken ze volgens mij toch wel mooie horloges
zoals deze T-Complication COSC

of deze Le Locle Automatic COSC

Weet de Kameraad eigenlijk wel dat zwitserse horloges helemaal niet, of niet helemaal, of maar 60%, of 40% niet, zwitsers zijn ?
Voor āechteā āpureā zwitserse heritage moet je idd misschien wat verder terug in de tijd.
Met dit budget, en de wens āechtā zwitsers en simpele elegantie, inclusief niet te groot dan is vintage met een goede service beurt denk ook een optie.
Wat polywatch voor het glaasje en een servicebeurt bij een expert op forum en voila:
Dan nog genoeg geld over voor een luxe diner met de man zān beste horloge buddy @RLC
Persoonlijk geef ik meer om waar of door wie de qc en assemblage gedaan wordt, dan waar de onderdelen uit de machine rollen aangezien er niks zo mobiel is als fysiek kapitaal. Hierdoor heeft Swiss made voor mij nog wel een meerwaarde, al weet ik ook wel dat dit niet alles zegt.
De beste man wil geen vintage hĆØ, niet iedereen is zo gek als wij hier.
Dankjewel!
Deze is 35mm zonder kroon, wat zover ik begrijp redelijk groot is voor een horloge uit 1960
wat niet is kan nog komen heā¦
Conquest heritage is splinternieuw.
https://www.boumanonline.nl/catalogsearch/result/?cat=0&q=conquest+heritage
Het moet een nieuw horloge zijn, geen vintage
Ik zag het al ja. Ook mooi horloge. Heb het doorgestuurd
Prachtig dress horloge in dat geval!
Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal subjectief. Er zijn voldoende horloges die ik fantastisch vind maar die zeker geen populaire modellen zijn. Ik vind de Longines mooi. Maar ook op een of andere manier net niet. Ik denk door de āFlagshipā text. De implementatie van de seconde wijzer en het datum venster dat er niet helemaal thuis lijkt te horen.
In de Longines collectie zou ik dan persoonlijk eerder voor de Heritage 1945 gaan voor een dress watch met een vintage flair. Dit horloge ziet er trouwens in het echt een stuk interessanter uit dan op de promotie fotoās.
Horloges waar ik zelf gecharmeerd van ben in deze prijscategorie

De Hamilton Intra-matic (goed uurwerk en ook nog eens zeer interessant geprijsd)
Om maar een paar opties te geven.
Als hij dressy wil is het een uitstekende keuze.
Maar los van wat @GrimFandango aandraagt:
De Form A. Bijzonder tof IRL, want concaaf.