Longines Flagship Heritage, a seriously cool watch!

Ik vind het maar een oubollig ding en zou goed kijken naar de Nomos die @illewoare voorsteld. Ik denk dat de Duitse Nomos zeker niet onder doet voor de Zwitserse Longines …

(Het kan uiteraard zijn dat je “Kameraad” een heer op leeftijd is … dan heb ik niks gezegd! :wink:)

1 like

Tja, smaken verschillen; ik vind de Nomos Orion wel het allersaaiste horloge van dit hele topic. :wink:

1 like

Hoi Ralph,

Ik sluit wat laat aan, maar ik ben dan ook een aantal weken buiten beeld. :slightly_smiling_face:

Zelf heb ik al langere tijd in mijn collectie de eerder genoemde Conquest Heritage, maar dan het grotere model. 40 mm diameter en met saffierglas. Een modernere heruitgave van het model uit 1958.

Dit is een van mijn fijnste horloges, draagt heerlijk bij een pak én ook casual en is gewoon mooi gemaakt. Een aanrader! Listprijs is bij de dealers rond de 1960 Euro, maar op Chrono 24 zou je rond het genoemde budget moeten kunnen slagen.

Succes met de zoektocht! :wink::+1:

7 likes

Een chronograph is geen dresswatch…

als je even terug kijkt naar waar ik op reageerde…

… zie je dat dat dat inderdaad geen chronograaf is :wink:

1 like

Heujjjjjjjj! Leuk om weer een reactie van je te zien Harry, je werd hier gemist.

1 like

Ik vind de Chronoscope toch aardig dressy.

download (1)

Maar elk horloge in dit topic met een datumaanduiding is geen dress watch meer.

Dress watch:

3 likes

Hoi Han! :slightly_smiling_face: Dank je! Dat is fijn om te horen! :+1: Ik ga helaas door ‘zwaar weer’ qua gezondheid, maar ik kom langzaamaan uiteraard wel weer terug. Momenteel lees ik wel regelmatig mee om ‘erbij’ te blijven en het reageren komt vanzelf wel weer. :wink:

Komt de Day Date al in beeld?

6 likes

Ik dacht dat een dress watch volgens de meest strikte regels zelfs geen secondewijzer hoort te hebben. :sunglasses:

2 likes

Dat had ik ook in mijn oorspronkelijke post getypt, maar ik weet niet of small seconds er ook onder vallen.

Ik gebruik een hotline :telephone_receiver: Weet jij het Tom? @tompj

Financieel is die er al. Het geld ligt klaar op de plank (niet letterlijk…voor de inbrekers). Ik wacht op het juiste exemplaar waarvan ik zeg; ‘HOTDAMNNNNNNNNNNN DIT IS HEM!’.

Het is een gevoel waarvan ik weet hoe hij voelt, maar ik heb hem nog niet gevoeld. Je snapt het vast :dancer:t2:

1 like

Euhh, dat weet ik ook niet. :thinking:

2 likes

Ik zie het nu ook.
Mijn oprechte excuses :grinning:

1 like

Kan de beste overkomen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Klopt. Seconden, ook als subdail, is een complicatie.
Kan ècht niet… datum dus ook niet. Groter dan 35, ook niet. Eigenlijk kan er niks.
Zakhorloge dus

1 like

Inderdaad snap ik het Han! Op een gegeven moment komt het gevoel ineens en dan is het tijd om toe te slaan! :wink::+1:

1 like

Gelukkig kunnen zulke regels me aan m’n r33t roesten, en bovendien loop ik zelden in een pak, dus ik maak me niet druk. :sunglasses:

Lekkahhhh, de Sub daily:

40-PM

Exact!

:drooling_face:

Sorry, not sorry voor de off-topic. Het kan erger.

4 likes

Ik heb hem gehad. Prachtig horloge.

Check die belabberde fotokunsten en dat 1992-stijl overhemd :joy:

5 likes

Volgens de meest strikte oorspronkelijke etiquette regels is een dress watch van edelmetaal, aan platte lederen band en ‘time only’. Daar valt niet over te debatteren, omdat die regels nu eenmaal zo zijn. In die zin dus eens met @SybrenAnne maar het hangt er natuurlijk ook vanaf voor wat voor gelegenheid je die dress watch aan wilt doen. Onder een smoking of rokkostuum mag volgens diezelfde regels helemaal geen horloge worden gedragen, onder geen enkele voorwaarde. Oorspronkelijk dus ook geen zakhorloge, omdat dat nog steeds een belediging voor de gastheer betekenen zou wanneer je daarop kijkt.

Echter, mensen dragen tegenwoordig bij een smoking vaak gewoon hun horloge. Dan wordt een bescheiden horloge natuurlijk uiteraard wel beter gewaardeerd- meer chique gevonden- dan een stationsklok.:slightly_smiling_face:

Bij een pak en tijdens officiële gelegenheden waar je b.v. niet in smoking heen hoeft is een dress watch natuurlijk altijd goed. Ingetogen chique, stijlvol en niet poenerig. Dan is een secondewijzer op die dress watch ook geen enkel punt. Het is dan nog steeds een geaccepteerde dress watch, geen toolwatch, dus de Patek die Han @HandDavinci postte voldoet prima dan.

Dit zijn mijn meest gebruikte dress watches, die ik soms ook casual draag, omdat ik gelukkig ook bijna nooit meer in het pak ergens heen hoef. :smiley::wink:

3 likes

Dat is wel een hele mooie Day Date Han, die je daar laat zien.:slightly_smiling_face:

1 like