Erg mooi, en mocht je vriend hem ook mooi vinden is hij bij Fraser Hart in de aanbieding voor €955,- en wat shipping
https://www.fraserhart.co.uk/longines-flagship-heritage-automatic-alligator-strap-men-s-watch.html
Erg mooi, en mocht je vriend hem ook mooi vinden is hij bij Fraser Hart in de aanbieding voor €955,- en wat shipping
https://www.fraserhart.co.uk/longines-flagship-heritage-automatic-alligator-strap-men-s-watch.html
Ik vind het een mooi hempie ook!
Kameraad ! Geen vriend, Kameraad !
Parbleu beste kerel; ik vergiste mij… uiteraard een Kameraad!
I know maar ik haakte in op de foto van Ide , niet op Ide.
Ik heb geen vrienden. Dus dat was zo klaar als een klontje.
Hahaha… gelukkig maar. Ik stap mijn nest maar weer in. Genoeg HF voor één dag!
Dat is ergens de definitie van een dresswatch, dat ie wat saai is. Maar mijn Nomos vind ik op het eerste zicht saai, maar door zijn geringe dikte, verfijnde wijzerplaat en mooi uurwerk (als je de zichtbodem hebt) een prachtig stuk! Zelfs mijn moeder complimenteerde me het het lettertype van de cijfers van mn Tangente, ongezien
Maar alles gaat in smaak, op die Longines heb je inderdaad wel net wat meer details en kleur. Tis maar wat je zoekt hé
Klopt, daarom houd ik ook niet zo van dresswatches.
Heb zelf nog ergens zo’n Rodina Bauhaus liggen. Details zijn fraai, maar om de pols ben ik er na een kwartier op uitgekeken. Draag hem dus ook niet vaak.
Ik wilde net gaan roepen: “eeeewwwww… een sekondenwijzer, hoe vulgair!”
Beterschap, man. Ik hoop niks ernstigs of blijvends.
Waarom verbaast het me niet? Toch is het een sporthorloge.
Echte dresswatch is time only zonder secondewijzer. Ook geen centrale. Idee is dat het de meest eenvoudige, niet in het oog springende wijzerplaat is.
In de huidige tijd natuurlijk met de nodige korrels zout te nemen. Een dresswatch mag tegenwoordig wel een beetje frivoler. Wat mij betreft echter wel ingetogen (niet groter dan 40mm), plat, op leer en time only. Datumpje kan net. Ik heb er een met decentrale seconde en een maanfase…noem het een ‘moderne dresser’.
1992? Een blauw-wit ruitje? Volgens mij toch al sinds 1950 één van de standaard-stofjes die ze altijd wel hebben liggen.
Hij is alleen aan vervanging toe, zo aan de rand te zien.
Met 3m WR zonder lume, nice try
Check Thanks.
Een erg slecht sporthorloge, maar evengoed een sporthorloge.
Die WR bij Junghans, daar stoor ik mij al jaren aan. Hoe moeijlijk kan het zijn om een Max Bill even 100m WR te pimpen? Serieus, lui, waarom?
Waarom zou je met je Max Bill willen zwemmen? Dat ziet er ook niet uit. Net zoals een dikke duiker onder een pak er niet uit ziet.
30 meter waterdicht is al heel prima toch?
Beterschap, man. Ik hoop niks ernstigs of blijvends
Dank je Chris!
30 meter waterdicht is al heel prima toch?
Als je bedenkt hoe blaartrekkend makkelijk het tegenwoordig is om gewoon een horloge te maken wat 50 of 100 m WR is, dan is spatwaterdichtheid de ultieme vorm van luiheid in ontwerp.
Dat is voor mij al moeilijk te vergeven voor een Seiko 5je van 70 tienties, maar het wordt onmogelijk voor meer dan 800 Euro voor bijvoorbeeld een standaard Max Bill.
Ik kook veel, en doe m’n horloges er niet bij af. En het regent vaak. En als ik ooit in een kanaal moet springen om daar iemand uit te trekken wil ik ook niet eerst m’n horloge aan wal gaan leggen… Kortom, water bestaat, en er is makkelijk tegen te beveiligen.
De vraag zou niet moeten zijn waarom wel waterdicht maken, maar eerder waarom niet altijd? Ik zou er vanuit gaan dat je je product zo robuust mogelijk wilt maken, toch?
Neem nu die Airman 36mm versies die Glycine net op de markt heeft gebracht… Die hebben ze 1ATM WR gemaakt. Oftewel, gewoon expres in een vergiet veranderd als “hommage aan de eerste Airman”.
Dan ben je mij als bedrijf gewoon kwijt. Moedwillige sabotage omwille van een modegril.
Excuses voor deze rant. Ik raak over de pies als mensen expres dingen slecht doen.
30 meter is echt in alle gevallen die je noemt voldoende hoor. Zelfs een reddingsactie in het kanaal gaat dat horloge overleven, laat staan koken, regenbui of andere kletsen water.
Dus waarin iets overenigeeren zou je kunnen zeggen.
30 meter is echt in alle gevallen die je noemt voldoende hoor.
Nou, daar zou je gelijk in hebben, als dit soort tabelletjes niet overal de ronde deden:
Water Resistant is a common mark stamped on the back of wrist watches to indicate how well a watch is sealed against the ingress of water. It is usually accompanied by an indication of the static test pressure that a sample of newly manufactured watches were exposed to in a leakage test. The test pressure can be indicated either directly in units of pressure such as bar, atmospheres, or (more commonly) as an equivalent water depth in metres (in the United States sometimes also in feet). An indic...
Overal waar je kijkt wordt geroepen dat 30m niet echt 30m is, en dat je bij 50m nog uit moet kijken met douchen.
Er zou eens een internationale standaard moeten komen met stringente kwaliteitseisen waarbij je met een horloge waar 30m op staat ook daadwerkelijk zou moeten kunnen zwemmen.
Op het moment kan die 30m van alles betekenen. Vaak niet veel goeds.
Helaas.
Dus waarin iets overenigeeren zou je kunnen zeggen.
Omdat het kan.