Keuzes, keuzes, keuzes [€2000-2500]

Is die plaat nou zwart of heel donkerblauw? Ik heb dat laatste wel eens gelezen, maar ik zie het nooit zo goed op foto’s. Deze, maar dan graag (ook) op staal overweeg ik heel serieus op te nemen in de collectie.

1 like

Moet je toch gelijk gaan geven, wist niet dat de Club Campus 38 een manual wind horloge was, dat is toch wel heel veel verantwoordelijkheid.

1 like

Breitling Superocean

1 like

De kleur van de wijzerplaat is inderdaad zwart. Zelf heb ik zowel de stalen band als de lederen en de Nato :grin:. Nog steeds heel blij mee :+1:

1 like

Heb je al eens in de collectie van Longines gekeken? In de serie van de HydroConquest (als alternatief voor de Oris) of de meer bredere lijn van Conquest?


Ik heb deze :point_up: een tijdje geleden gepast en is toch echt wel een mooi ding.

Daarnaast is Ball Watches misschien een optie…

Omega globemaster?

Heb je het budget wel gelezen? :thinking:

1 like

Ik heb d’r zelfs een paar om gehad.


Ik vond de chronograaf toch iets te druk voor mijn smaak, uren, dagen en minuten zitten allemaal op zo’n korte afstand van elkaar, en dan nog die dials erbij. De pointer date vond ik wel mooi. De horloge met enkel een moonphase vond ik dat mooier. Deze was 42 mm was tegenover de 40 mm van de chronograaf, waar ik de 40 mm beter vond passen. Er is wel een 40 mm versie beschikbaar van enkel de moonphase. Maar dan vind ik de versie met diamanten mooier omdat die niet zo in de 6 snijdt.


Uiteindelijk had ik wel het gevoel dat deze horloges te dressy waren en dat ze gewoon niet mij waren. Er zijn zeker gelegenheden waar ik deze horloges zou dragen, maar niet alledaags. De HydroConquest had veel te grote cijfers en de Conquest sprak mij niet aan. BALL heb ik ook naar gekeken, en het heeft een prachtige geschiedenis, maar weer sprak het mij gewoon niet aan.

Ik denk dat het nu 45%/45% verdeel is tussen de Grand Seiko en NOMOS met nog een kleine kans dat het een ander horloge gaat worden. Een Speedmaster vind ik ook nog steeds erg mooi, maar ik sta open, gelukkig heb ik best nog wel wat tijd voor ik een beslissing moet maken.


5 likes

Nou, ben je in ieder geval goed geïnformeerd en heb je je georiënteerd :wink:

Die eerste longines moonphase is wel heel mooi .

Die Nomos komt bij mij ergens lager dan laag op de lijst, ik heb die simpele dingen nooit begrepen.
De GS is prachtig, maar ik denk dat die gaat vervelen :thinking:
Dus ga lekker voor de Speedmaster: altijd mooi, altijd wat te zien, en altijd wel wat over te babbelen.

Ik zou met jouw budget @RobinH contacteren voor zijn Ahoi!

1 like

Dan moet hij wel reageren, want ik heb iets op het oog…
Plaatje hoor!

1 like

Dank u haha, een beetje onderzoek hoort toch bij het vak :smiley:

1 like

Vind dit toch anders wel erg mooi, het is een dress watch en dat moet je ding zijn dat begrijp ik.

1 like

Couldn’t agree more. Is de 1e foto van jezelf? Zo ja, wel benieuwd waar je zo’n (type) band vandaan hebt.

1 like

Topding, echter als je die vindt voor 2000-2500 dan houden ze hun waarde erg slecht

Ja, met uitzondering van de Sinn zijn alle foto’s van mezelf. Het gaat om de standaard band van de SBGV245.

Photo heavy review:

1 like

Ohja ik dacht 5k was nog niet wakker :sweat_smile:

Duiker… geschiedenis… ?
Doxa sub300 is waar je dan voor moet gaan.
Een echte !!! duik horloge met enorm veel geschiedenis, te zien aan 2 boeken vol historie.