Keuzes keuzes keuzes.... Rolex keuzestress

Beste heren.
Ter gelegenheid van mijn recent geboren dochter heb ik bedacht mijzelf een mooi cadeau te doen. De keuze is gevallen op een Rolex. Echter dan de vraag. Welke dan??
Het budget is niet oneindig, dus dan valt er al een hoop af. (Vind de sky dweller wel heel gaaf…)
Een week geleden ben ik met mijn zwager bij Schaap en Citroen geweest om wat modellen te passen. Voor mijn werk heb ik geen pak aan, maar kan ik overdag ook geen horloge dragen. Ik draag hem dus met name in mijn vrije tijd bij een spijkerbroek. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de DJ II omdat hij wat “dikker” is dan de 41. Echter zijn de geluiden over het algemeen positiever over de DJ 41 omdat die verhoudingen beter zouden zijn. ( beter voor de restwaarde, mocht hij ooit ingeruild worden??)
Eerst maar eens de gemaakte foto’s…

De foto van de airking is niet van mij, deze hadden ze helaas niet liggen.

De DJ41 zou ik als het hem wordt wel op een Oyster nemen.

Afgelopen week mijn Chronoswiss Timemaster gedragen. Deze heeft geen datum, en ik merk dat ik dit toch wel irritant vind.
Dit alles te samen doet mij meer neigen naar een DJ.
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar wel op weg. Wat jullie??

Edit: andere suggesties meer dan welkom!

4 likes

Omdat je graag een datum wil:
De DJ41 in blauw met wit gouden bezel…!

Of een BNLR GMT (Batman)?

1 like

Allemaal mooie klokjes, maar van deze serie zou mijn keuze ook de DJ41 zijn. Mooi in verhouding, tijdloos design.
Ik zou overigens wel voor de jubilee gaan, maar ook omdat er al meerdere oysters in de collectie zitten.
Succes met de keuze en belangrijker: van harte met je dochter!

Dus ook niet meer inruilen

1 like

Lekker cliché.
Maar waarom geen sub als eerste ( en of enige ) Rolex?

Ik vind de explorer erg groot staan. En die is fysiek ook het grootst. Zou ik niet doen.
De Milgaus toont het beste zo op de foto en is ook prima hip/speels bij casual gebruik.

4 likes

Ook heel mooi. Ben alleen bang dat die te veel glimt. Gmt ook gaaf idd

Liever geen sub. Steekt te weinig af bij de Calibre de Cartier.
Wel een top klok natuurlijk

DJII blue dial flutel bezel op oyster. Eindeloos schitterend (heb 'm zelf!)!!!

1 like

Fototje?

Lekker voor je gevoel gaan en de DJ op een oyster.
Gefeliciteerd met je dochter!

1 like

Denk ook niet dag hij nog ingeruild wordt. Zat er zelfs aan te denken om hem te graveren. Maar doe ik toch niet. Want je weet hoe het kan gaan met het horlogevirus.

1 like

Stond ook erg mooi. Misschien wel het beste zelfs. Durf hem alleen niet te kiezen vanwege de datum. Dat is inmiddels wel echt een must.

Snap ik. Voordeel is wel, als je’m veel draagt, dat je op de witgouden bezel minder snel micro-krasjes en vegen gaat zien

6 likes

Ik zou voor een 36mm gaan…

9 likes

Overigens ook nog eens discontinued in het geboortejaar van je dochter!

Hm. Goede tip. Daar had ik nog niet over nagedacht

Ja zo is hij toch ook wel heel erg gaaf!
Maar maakt die bezel hem veel duurder?
Dat hij gestopt is dit jaar is inderdaad een leuk extraatje! Weer een rede extra om voor de DJ2 te gaan ipv de 41

Ieder zijn ding natuurlijk. Maar vind ik echt te klein.

Geloof dat dat iets van 1000 euro scheelt, maar is dan ook van goud :slight_smile: Bijkomend voordeel: komt geen krasje op!

1 like

eens

heb je de polsen van de TS gezien?

3 likes