Inderdaad prachtig model! En Jaap @SuperC heeft eentje te koop staan: https://www.ten2two.nl/product/oris-aquis-clean-ocean-limited/
Zou ik zeker overwegen als de 39mm maat de TS goed af gaat!
Inderdaad prachtig model! En Jaap @SuperC heeft eentje te koop staan: https://www.ten2two.nl/product/oris-aquis-clean-ocean-limited/
Zou ik zeker overwegen als de 39mm maat de TS goed af gaat!
nice! goeie prijs trouwens
Tussen die 2 zonder twijfel de Oris. 39,5mm zou ik zeker ook even passen, zoals hier al eerder gezegd is.
Ik heb de Longines ook gehad. Mooi horloge, maar haalt het echt niet bij de Oris Aquis. Ander prijsniveau uiteraard, maar dat zie en voel je ook. Ik heb de Clean Ocean versie en die heeft een van de mooiste wijzerplaten die ik ooit heb gehad…
Op dit moment heb ik hem al bijna twee weken aan een stuk om op vakantie en doe er alles mee.
Ik zou voor de Oris gaan, met staal en rubber. Succes!
EDIT:
Mevrouw Klokkengek heeft ook haar Aquis mee.
De Oris op rubber dan die sunburst is echt geweldig . Ook zit de rubber band heerlijk soepel en dan ook nog met die snel verstelling een topper .
Enige nadeel is dat die sluiting wel wat dik is .
Ik zou zelf in t achterhoofd houden dat n aluminium bezel makkelijk krast. En krassen op n coating vind ik niet fraai.
Betreft banden wissels, de Oris heeft n aparte bandaanzet, waardoor andere banden er niet makkelijk op past. Ik weet niet of de longines n even of oneven bandbreedte heeft, maar de aanzet is normaal, waardoor veel banden erop kunnen.
Met n klein tooltje en beetje oefenen kun je zelf de banden verwisselen.
Verder afgaan op je gevoel welke je mooier vind.
zeau dan die is gaaf!
Dank je!
Fijn al deze reacties!
Leuk om te lezen waar jullie voor gaan en de redenen waarom.
De meerderheid geeft de voorkeur aan Oris en enkele Longines.
Bij beide lees ik de liefde voor de merken.
Omdat ik de horloges vandaag pas gepast heb moeten ze nog even bezinken. Jullie adviezen helpen er wel mee. Hopelijk heb ik morgen tijd voor nog een variatie. Op veler aanraden lijkt het me goed om de 39,5 mm te gaan passen, en dan ook op rubber. Ik weet eigenlijk niet eens welk maat ik vandaag gepast heb! Ik had van Oris nog een andere model gepast, (small second meen ik) op rubber, achtergrond foto, maar die was echt nóg groter.
De versie van Longines, met ceramische bezel, en rubber band, in grijs, ga ik daarbij zeker ook nog meenemen. Qua cijfers moet ik zeggen dat ik de dikkere cijfers wel mooi vind passen, het geeft het horloge een robuuste uitstraling.
Dan nog de coating op de bezel, als dit snel kan krassen, ik heb er geen ervaring mee, dan moet ik inderdaad voor een ceramische versie gaan, Oris heeft dat al maar dus ook voor Longines.
Krassen zou eeuwig zonde zijn.
To be continued!
Gratis? Met goed onderhandelen bedoel je? Of bij enkele modellen?
Ik zag hier onlangs wel een Meistertaucher te koop in een mooi koffertje en een gereedschap set. Dat sprak me op zich wel aan, al was het rood behoorlijk ‘sportief’.
De jacht gaat inderdaad door! Ik wil niet overhaast kopen maar wil er ook niet heel lang mee gaan lopen, mijn waarden onderzoek kan soms heel lang duren. Maar uiteindelijk, wat ik ook koop, vanaf dan vergelijk ik niet meer. Moet ook nog wat te wensen over houden nadien.
ik kan toch niet op het verkeerde paard wedden
Die ga ik passen! ik ben eigenlijk best gecharmeerd van die grijze uitvoering.
Dat blurren kreeg ik pas weg op mijn mac
Ik waardeer een nieuwe inbreng maar ik ben minder gecharmeerd van de ‘dikke’ strepen van de ‘cijfers’. Heb trouwens wel de 2019 duikers zitten bekijken met de golven in prachtige blauwe kleurschakeringen en haaie vin, dat zijn prachtige kunstwerkjes!
Onderstaande is ook een mooie:
Ik was voorheen niet met duikers bezig. Nu heb ik er onlangs in korte tijd heel veel gezien en het verbaasde mij juist dat ik ze bij elk merk, in elke prijsklasse, tegenkom in vrijwel, globaal gezien, dezelfde uitstraling.
Hopelijk schop ik niet tegen iemands zere been.
Maar het lijkt alsof je als merk mee moet met wat de anderen doen. En natuurlijk zit er een groter verschil in het uurwerk, materiaal gebruik en verfijndheden.
Nice!
Is de wijzerplaat anders als de normale uitvoering?
De onderzijde van dit model, is dat een schilderachtig ‘plastic soup’?
Exact!
Het is ook een Limited Edition. Wereldwijd slechts 2000 van uitgebracht.
Bedoel je dat andere banden standaard maten hebben en de Oris er van afwijkt? Want ik meen dat de Oris juist makkelijk zelf te wisselen is dankzij de ‘schroeven’ aan de zijkanten en de tool die er bij te verkrijgen is.
Anderzijds houdt ik doorgaans van originele accessoires dus zou dan toch een originele band aanschaffen.
Dat krassen neem ik mee!