Dat gaf de AD aan. 325,-
Ik ga de 39,5 mm oris op rubber passen alsmede de Longines op rubber en ceramisch, die is ook al wat rustiger.
Helaas, dat design spreekt me minder aan. Wel bedankt voor de suggestie.
Voornamelijk het gevoel van de bezel. Die lijkt bijna van plastic op een aquis terwijl de bezel van een hydroconquest beter aanvoelt. Daarnaast vind ik de hc strakker afgewerkt. Ook de band vind ik meer solide aanvoelen bij de hc.
Rubberen band aquis met gesp is geloof ik 190 euro als ik me het goed herinner…
Metalen band is trouwens 255 euro (oude model, weet niet of er prijsverschil tussen zit)
Een mooie koop. Ware het niet dat ik eerst de ceramische wil passen en al een kortingsbon voor de Longines heb, als ik daar voor ga.
Oke. Mijn ervaring is juist precies tegenovergesteld en ik vind de Aquis band één van de betere banden ooit.
Zo heeft ieder zijn voorkeuren
De stalen band bedoel je?
Goed om te weten!
Ja
Die ervaring deel ik met jou. Vind de HC band juist heel blikkerig aanvoelen, voornamelijk de sluiting . Idd ieder zo zijn eigen ervaring dus.
Stalen band heb ik 255 betaald bij de oris boutique, maar zoals gezegd wel voor het 2016 model.
De Longines heeft m.i minder brille, straalt minder dan de Iris.
Ik zou voor de Oris gaan. Deze heeft een mooie sunburst en het model in het algemeen spreekt me meer aan. Ik ben ook erg fan van longines maar vind de cijfers op dit model wat bombastisch.
Wat bedoel je met “brille”? Is dat sunburst?
Brille als stralend…
Wat moeten die Seiko’s er telkens tussen, het zijn net Jehova’s, zo opdringerig…
Nop, ik bedoel dat Oris een wat aparte bandaanzet heeft. Kijk maar naar de Aquis op een rubber bandje. Daarop is duidelijk te zien wat kast (metaal) en band (rubber) is. Het bandje heeft een soort uitstulping wat tussen de 2 lugs (soort van dikke poten van de kast).
Bij bv de Oris Sixty-Five (en de meeste andere horloges) zit een ‘normaal’ bandje. Het horloge heeft soort van 2 pootjes, waartussen een bandje in z’n gehele breedte in past. De meeste andere bandjes (al dan niet origineel) met dezelfde breedte zou er tussen kunnen. Uitzondering is als een ander bandje erg dik is en er niet genoeg ruimte tussen de kast en de spring bar (soort van pinnetje door bandje heen en aan de pootjes vast drukt) aanwezig is.
We mogen helaas geen online plaatjes plaatsen, maar hoop dat m’n omschrijving het verschil duidelijk maakt.
Oris, daar moet je fan van zijn
Longines heeft veel meer heritage.
Dus voor mij de Hydro.
Is die er ook in midsize?