Keuzes

Ik twijfel… Ben momenteel wat euro’s aan het vergaren.
Welteverstaan ±€1600 euro’s, er komt namelijk een trouwerij en huwelijksreis aan… vrouwen kosten al genoeg :expressionless:
Zelf hou ik van zowel sportief als duiker en enkele vintage horloges.
Wat ik zoal in de picture heb (2e hands):

  • Breitling Colt Skyracer (gaaf maar groot)
  • Tudor Oyster Quartz
  • Tudor Date
  • Tudor BB Heritage
  • Omega Aqua Terra (quartz)
  • Oris Aquis, al vind ik dit te standaard vergeleken met de rest
  • Seamaster 300 met stalen bezel
  • Tag Heuer Caz1018 alhoewel deze lastig te combineren is.

Ik neig nog het meeste naar een BB Heritage aangezien deze bij alles past.
Het budget voor een Explorer is er namelijk bij lange na niet en de Sarb033 voelde ik niet.
Het horloge moet zowel op werk ( zo nu en dan in pak) als casual te dragen zijn.

Wie heeft er nog suggesties om mijn keuze moeilijker te maken?
(Hou niet van dressers, voorkeur een horloge tot ±42 mm)

1 like

Hoe ziet je collectie er nu uit? Van je aangedragen opties zou ik gaan voor de Seamaster 300m, maar:

Dit leest een beetje alsof je eigenlijk een Explorer wil aanschaffen maar daarvoor het geduld niet kunt opbrengen. Toch doorsparen zou ik in dat geval zeggen, zowel de Explorer I als de Explorer II zijn het wachten echt waard :wink:

1 like
  • Omega seamaster 300 automaat pro (James Bond)

2 likes

Zomaar idee… op diverse banden zeer goed te dragen

1 like

Ik heb de flipperitus. Momenteel een Helson 42 Brass, Seiko sne429 en een glycine combat sub en een camel trophy :wink:
Heb vanalles gehad van een sarb033 tot een skx, Vostok, Omega pre bond, tag Heuer 2000, tag Heuer 1000, tag Heuer met een regata (type even kwijt) etc

PS. Een Explorer gaat hem de komende jaren niet worden.
Na het huwelijk komt hopelijk snel stap 2… Dan weetje het wel.
Pampers en nutrilon…

Die oris is niet lelijk maar dan prefereer ik een Tudor BB. Andere horloge is mij net te druk.

Ja deze is en betaalbaar (met geluk nog redelijk wat geld over) en past bij alles.
Dan wel de versie met “stalen” bezel :slight_smile: 2532.80 bijv

Dan zou ik gaan voor een seamaster 300m in goede conditie. Mooi horloge dat je in veel situaties kunt dragen.

P.s. Je zou nog kunnen overwegen om je collectie deels te verkopen zodat je budget hebt voor een SmpC.

2 likes

Thanks het is een horloge dat al lang op m’n wishlist staat.
De collectie gaat eruit en ik wil het minimaal 1 tot 2 jaar doen met deze aanschaf en daarnaast als beater m’n SNE439.
Echter vind ik zo’n black bay wel erg gaaf, juist vanwege de simpele uitstraling.
Deze 2 trekken me ook het meest momenteel…

1 like

Ik stel een Tudor BB voor.

7 likes

Is de koop van het horloge nog gekoppeld aan de trouwerij? … zou ik voor nw gaan denk ik een aquis aanschaffen (uit eigen ervaring erg prettige horloges!)

3 likes

,:joy:

1 like

Nee niet perse aan de trouwrij gekoppeld, heb inderdaad ooit een TT1 gehad en moet zeggen deze was erg robuust en verder niks mis mee.
Nadeel is dat het zo’n 13 in een dozijn uiterlijk heeft.

2 likes

Ahhh … keej, … voor het budget is in ieder geval heel veel moois te krijgen zowel nw als 2e hands. :blush:

1 like

GW5610, daar kan poep, pies, babyvoer en weet ik wat overheen.
Een kinderwagen uitklappen, pats tegen de muur, kan ie allemaal
hebben.
Het perfecte papa-horloge :+1:

3 likes

Heb pas nog een dw5600bb weggedaan. Moet je gelijk geven. Toch is dit niet het horloge waar ik bijna 2 jaar dagelijks mee wil rond banjeren tussen de luiers en een gillende vrouw. :stuck_out_tongue:

1 like

Zit wel een timer op, dus dan kan je ieder halfuur ( bieb bieb bieb )
een status quo inlassen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Absoluut de Seamaster 300 in jouw geval. Zowel sportief als elegant. Het is echt een iconische duiker :sunglasses:

4 likes

Op rubber mooier dan ik had verwacht, zie je niet vaak.
Veelal NATO of staal, de stalen bezel ze je ook niet al te vaak hier.
Iemand enig idee waarom?

1 like

Ik heb zelf nooit over de versie met stalen bezel nagedacht, omdat ik altijd al wist welke ik wilde: de 2531.80 met Chronometer-uurwerk en blauwe aluminium bezel-insert. Dat is denk ik ook de meest bekende en verkochte versie (betreft het 007-horloge uit de tijd van Brosnan).

1 like