Keuzestress :-) Blauwe Seamaster 300 of Planet Ocean

Er is weer plaats in de kleine verzameling voor een nieuwe aanwinst. Een blauwe duiker moet het gaan worden, echter de keuze blijft hangen bij 2 modellen;
Nieuwe Omega Seamaster 300 of Planet Ocean 600.

Uiteraard voor een groot deel een kwestie van smaak, toch ben ik benieuwd of er mensen zijn die de 1 of de ander adviseren en waarom, of bij voorkeur ervaring hebben met beide en daar evt. een tip over hebben.

Maatvoering van de 300 zal een pluspunt zijn, dikte van de 600 waarschijnlijk een tegen? De Planet Ocean heeft naar mijn idee een wat meer volwassen uitstraling?

Pols is een kleine 21 cm, dus dat hoeft het struikelblok niet te zijn. De bedoeling is om sowieso komende week even te gaan passen en waarschijnlijk bij een mooi aanbod ook te beslissen:-)

Onderstaand 2 plaatjes voor de sfeer.

Dank voor uw input!

George

11 likes

Qua looks vind ik de PO mooier.
Op jouw pols ook een mooie maat.

Dikte is er, maar hoeft niet vervelend te zijn met een goede sluiting met fijnsfstelling (hebben ze beide).

1 like

Misschien vindt je deze ook nog leuk om het nog lastiger te maken:

Normaal ben ik niet zo van het ongevraagd advies, maar zelfde stal, duiker en ook blauw.

20 likes

Van die 2 geloof ik dat ik dat voor de 300 zou gaan…mijn zoon van 13 zei zonder twijfel de 600…

1 like

Heb jij deze zelf in bezit?

Ik vind de Planet Ocean cleaner ogen, mooie klok!

1 like

Seamaster natuurlijk!

1 like

In 2018 kocht ik mijn Seamaster SMPc 300 omdat deze zonder golfjes is. De Planet Ocean vind ik om dezelfde reden mooier dan de “300” omdat deze ook zonder golfjes is. De donkerblauwe wijzerplaat van mijn Seamaster verveelt nooit, soms lijkt het wel diep zwart en ik denk dat de dial van de Planet Ocean net zo fraai is.

5 likes

Po
Waarom?

De wijzers.

1 like

Dat zijn ze allebei

2 likes

O ja dan de 600 maar !

Ik vind de PO mooier

1 like

De seamaster 300, easy. De wijzers van de PO vind ik echt niets

1 like

De PO. Ik vind de band veel mooier.

2 likes

Dat zou voor mij de doorslag zijn.

1 like

De PO zal mooier oud worden. De 300 vind ik nu mooi maar ik weet niet of dat binnen 5 jaar nog zo zal zijn.
De PO is sinds zijn introductie haast onveranderd (qua looks) gebleven.

2 likes

Ik had z’n voorganger. Heerlijk horloge en heb ik veel meer gedragen dan de PO en 300 die ik eerder had. Ook nog eens meer geschikt om banden mee te wisselen.

1 like

Heeft de nieuwe ook 21mm lugs? Voor een bandenswapper vond ik dat wel een nadeel.

1 like

ik heb nu de seamaster maar in het verleden ook de planet gehad…

je kunt eigenlijk niet echt verkeerd kiezen …
ik zou ze alle twee passen en kijken welke het mooiste op je pols ligt.

het 300 model (vintage look ook hier boven aangehaald) lag bij mij minder mooi op de pols dan de 300 prof.

alle twee hebben voors en tegens , mijn grootste tegen is het heliumventiel … maar ook dat went en zie je eigenlijk na een tijdje niet meer.

laatste tip … als je alle twee mooi vind en echt niet weet welke het zou moeten worden , simpel welke kost het minste :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

Seamaster 300 door de plaatsing van de datum op 6 uur oogt het geheel meer in balans.
En ik vind de band met zowel mat en gepolijst ook wat meer sprekend.

Is heel persoonlijk succes met je keuze.

1 like