Er is weer plaats in de kleine verzameling voor een nieuwe aanwinst. Een blauwe duiker moet het gaan worden, echter de keuze blijft hangen bij 2 modellen;
Nieuwe Omega Seamaster 300 of Planet Ocean 600.
Uiteraard voor een groot deel een kwestie van smaak, toch ben ik benieuwd of er mensen zijn die de 1 of de ander adviseren en waarom, of bij voorkeur ervaring hebben met beide en daar evt. een tip over hebben.
Maatvoering van de 300 zal een pluspunt zijn, dikte van de 600 waarschijnlijk een tegen? De Planet Ocean heeft naar mijn idee een wat meer volwassen uitstraling?
Pols is een kleine 21 cm, dus dat hoeft het struikelblok niet te zijn. De bedoeling is om sowieso komende week even te gaan passen en waarschijnlijk bij een mooi aanbod ook te beslissen:-)
In 2018 kocht ik mijn Seamaster SMPc 300 omdat deze zonder golfjes is. De Planet Ocean vind ik om dezelfde reden mooier dan de “300” omdat deze ook zonder golfjes is. De donkerblauwe wijzerplaat van mijn Seamaster verveelt nooit, soms lijkt het wel diep zwart en ik denk dat de dial van de Planet Ocean net zo fraai is.
De PO zal mooier oud worden. De 300 vind ik nu mooi maar ik weet niet of dat binnen 5 jaar nog zo zal zijn.
De PO is sinds zijn introductie haast onveranderd (qua looks) gebleven.
Ik had z’n voorganger. Heerlijk horloge en heb ik veel meer gedragen dan de PO en 300 die ik eerder had. Ook nog eens meer geschikt om banden mee te wisselen.
Seamaster 300 door de plaatsing van de datum op 6 uur oogt het geheel meer in balans.
En ik vind de band met zowel mat en gepolijst ook wat meer sprekend.