Keuzestress...Chrono maar welke?

Sinds een paar jaar is mijn collectie in een wat hoger segment gaan zitten. Eigenlijk draag ik alleen maar deze drie horloges.

Ik merk dat ik deze toch eerder pak en er meer waardering voor heb omdat dit minder snel om een impuls aankoop gaat. Ik wil graag een Automatische Chrono aan deze drie toevoegen maar ben er nog niet over uit welke. Budget is rond de 2000 euro.
Kandidaten zijn:
Hamilton American classic auto chrono:

Hanhart tachytele chronograph

Weet iemand nog wat leuke chrono’s in deze prijsklasse?
Of alle drie wegdoen en dan een Rollie kopen? Denk er wel eens over na maar denk niet dat ik daar gelukkiger van wordt. Ben erg blij met deze jongens.

6 likes

Wat vind je van de nieuwe Khaki Aviation? Ik vind hem wel wat hebben. Zit in de buurt van het budget en lijkt me wel redelijk je smaak, misschien even een zwarte band erop.

4 likes

De Sinn 356! Nieuw voor €1750 op leer en op staal €1950.

De Sinn 144. Nieuw voor €1980 op leer en €2180 op staal.

De Sinn 103. Nieuw voor €1790 op leer en €1990 op staal.

Snap je wat ik bedoel of zal ik nog meer modellen voor je opnoemen… :stuck_out_tongue_winking_eye:

13 likes

Longines Big Eye!!!

Ik weet er denk ik een die straks te koop komt te staan.

Kuch kuch @Brick

16 likes

Doet me een beetje aan een goedkope Seiko quartz denken. Heb een voorkeur voor bicompax modellen…

Ook mooi, echter las ik net dat ze plexiglas hebben, weet niet of TS dat wil.

Is echt prachtig, ik vond alleen de afwijkende kkeur wit van het datum venster echt enorm storend in real live.
Moet daarbij zeggen dat ik de panda premier van Breitling ernaast had liggen. Waarom ik die niet gekocht heb is mij nog steeds een raadsel trouwens…

Die Hamilton echt even gaan zien, schitterende keuze.

Die Big Eye is wel een hele mooie! De Sinn 356 vind ik ook niet mis eerlijk gezegd, beide mooier dan de opties van @dreski

Ofwel de nieuwe Tuxedo van Longines, heeft ook wel wat? List is ie duurder, maar Longines staat niet bekend om zijn waardevastheid, dus die kan je vast grijs een stuk goedkoper krijgen.

9 likes

Op de een of anfdere manier blijft zo’n Hanhart chrono mij bekoren. het zal door het rode knopje komen ofzo … maar ik vind deze leuk!

De Sinn 144 is hierboven al genoemd, dat zou mijn keuze zijn.

De datum op de Hamilton is ook een minpuntje. Dat verzetten met een tooltje is ook niet handig wanneer je hem niet dagelijks draagt. De Hanhart is dan wat prettiger omdat ie geen datum heeft.

1 like

Misschien eens bij RADO (bv. Centrix serie) kijken ???

Prima horloges, zowel Quarz als Mechanisch/automaat.

Deze trekt ook wel maar 42mm is wel fors. Wel leuk dat 1967 mijn geboortejaar is.

7 likes

Leuk topic! Ga ik volgen

Hanhart is leuk. Staat een mooie Tachytele in het blauwe gedeelte😉

1 like

Hanhart zeker leuk! Heb je al naar de witte dial gekeken?

2 likes

Oh. Er staat ook een mooie Pelagos in het blauwe gedeelte, helaas geen chronograph maar wel een chronometer … :sunglasses:

Zo op de pols lijkt de grootte wel mee te vallen. Vind hem wel mooi!

1 like

Wel mooi zonder drukke bezel eigenlijk! de 103 is echter ook een knaller. Wel wat druk op de plaat maar wel een unieke eye catcher!

2 likes

Hanhart vele malen leuker dan de concurrentie. Maar ik heb er nog drie die ik zeer tof vind.

De Stowa Marine Klassik Chrono.

De Sinn 356 SA Flieger II.

De Seagull 1963. Saffier of acryl, zolang het maar de 38mm versie is.

De laatste kun je er bij kopen voor twee bakjes friet en een goede avond uit.

Zo. Saai. En zo’n onsympathiek merk. Nein! Nee! Njet.

9 likes

Ik vind het een gebalanceerde collectie. Een optie is misschien dit horloge:

Voegt mooi wit toe, en een moonphase complicatie.

1 like

Die seagull komt wel weer een keer terug al 2x gehad. Leuk voor erbij.

1 like