Keuzestress en de twijfel over de nieuwe Daytona

Mijn verzameling heeft zich rustig uitgebouwd van fashion modellen tot mijn eerste Tissot automaat en nu een mooie Rolex DJ.

Volgende doel is een GMT master :sunny:

1 like

Holy moly, wat een nette collectie! :star_struck::star_struck::star_struck:
Lastige keuze, maar een echte first world problems keuze. Succes!

1 like

Indrukwekkende collectie. Op de foto vind ik die daytona helemaal niet klein staan/ogen.

Betreft collectie inkrimpen of veranderen, dat is zo persoonlijk. Ik bedoel ik zou ipv die jlc een reverso prefereren. Maar misschien vind jij dat weer niet mooi.

1 like

Als ik zo naar je collectie kijk en de maten van de horloges past deze denk ook wel

1 like

Bij dit soort dingen is het moeilijk om suggesties te doen al we je wensen niet kennen. Ik zie dat je collectie veel chronografen bevat, maar misschien vind je dat wel super. Dan is de Yachtmaster II misschien wel een mooie toevoeging (zoals hierboven vermeld). Als je wat diversiteit wil, is de nieuwe Rolex GMT volgens mij ook een prachtig alternatief. Persoonlijk heb ik een zwak voor de Tudor Blackbay 58 als je meer richting vintage wil gaan.

Gezien de collectie denk ik dat waardevastheid ook wel een belangrijk argument is om een bepaald horloge wel of niet aan te schaffen. Voorstellen zoals Grand Seikos (of Glashütte Original en anderen) zou ik dan niet overwegen. Dat zijn fantastische horloges, maar blinken niet echt uit in waardevastheid.

En de Daytona zou ik gewoon houden. Prachtig horloge en stijgt alleen maar in waarde.

1 like

wait whut??
niks dr van met je inkrimpen… man man wat een collectie, ik glij hier spontaan uit mn stoel.

En als ik dan iets weg zou doen dan zou het die speedmaster zijn, wordt zo wel erg veel chrono’s.

ps de daytona staat perfect.

3 likes

Ja hoor, zit ik net te denken mijn collectie op de foto te zetten binnenkort en dan zie je dit voorbij komen. Wat een prachtige collectie, niet normaal!

1 like

Heerlijk al die adviezen om de gehele collectie om te ruilen :upside_down_face:
Ik zou de deep sea er uit doen. Lijkt de daytona niet zo klein.
JLC is niet mijn stijl maar wel de enige duiker.
En dan een veel gegeven advies:

2 likes

Erg mooi horloge… maar die heeft mn vrouw al om :wink:

Zonder gekheid. Die is 40mm geloof ik toch?

Dat is waar, de grootste eruit dan lijkt t allemaal minder ernstig.

De speedmaster moonphase is overigens op papier ook 44mm.

2 likes

Dan dus deze:
image
5726A

En de Speedmaster valt wat kleiner dacht ik.

4 likes

Wat een topcollectie!:clap: Daytona houden omdat het de enige lichte wijzerplaat is in je collectie. De lompe Rolex Deepsea eruit en de IWC chrono…tijd voor een VC, PP of ALS?

2 likes

Prachtige collectie, maar ik merk dat ik jou juist de iets kleinere horloges mooier vind staan! Dus de AP, de Speedy, de Skydweller en de Daytona!
Ik zou je dus vanuit mijn smaak adviseren om de grotere modellen weg te doen…

1 like

De Daytona is wellicht de mooiste :heart_eyes:

1 like

Ik denk zomaar dat je me nog in de goede richting duwt ook…!

Was al een tijdje naar een 5711 aan t kijken, maar die zijn niet aan te komen… (althans voor een enigszins fatsoenlijk bedrag dat niet 2 keer listprijs is)

Maar dan met staal of met leer?

of

5 likes

Staal staal staal

3 likes

Prachtig, en als je toch met geld aan het smijten bent, koop zowel de stalen als de leren band, als dat kan. De horloges lijken iets anders bij de lugs.

Pff keer een collectie zeg! Al had ik alleen maar u AP en de daytona en ik zou nooit meer iets anders kopen :joy:

Dank je.
Staal dus. Kon geen plaatje met staal vinden zo snel.
Maar staal. Vind dat een prachtige en unieke band.
Leer kan altijd nog. De PP’s met bijzondere complicaties of de dressers horen op leer. Deze hoort gewoon op staal . (Ik schrijf m even uit) PUNT.

3 likes

Ik denk dat ik het met je eens bent.

1 like

Wauw :heart_eyes:

Wat was de vraag ook alweer? :joy: