Keuzestress en de twijfel over de nieuwe Daytona

Welke vind je op t eerste gezicht het mooist? Ik hoor van mensen geregeld: “op foto wit, irl zwart”. Is dat bij jou ook zo?

1 like

Dat klopt wel een beetje ja. De witte oogt iets groter door het contrast. Het wit met zwart contrasteert enorm. De zwarte is meer 1 geheel met mooie glimmende indices. Bij de witte valt dat glimmende weer weg. Zooo lastig!

1 like

Gewoon allebei houden. Dan hoef je niet te kiezen. En komt altijd goed natuurlijk.

1 like

Dat is zeker waar. Alleen voel een soort drang om een bepaalde lijn in mijn collectie te krijgen. Niet teveel, maar eerder minder en dan een logische opbouw, maar aangezien die opbouw in mijn hoofd totaal ontbreekt kan ik wellicht beter maar even wachten tot ik die structuur wel zie. Geen idee of die ooit zal komen :joy:

Als ik steeds weer besluit dat er een weg kan dan draag ik hem even en ben ik toch weer super blij dat ik hem heb.

Ach ja… luxe problemen zo op de laatste dag van het jaar…

1 like

Opbouw in collectie maak ik me minder druk om. Als ik t maar heel mooi vind en het horloge naderhand goed te verkopen is

2 likes

Zwarte nieuw in de stickers?
Gewoon bij 'n grijze dealer inruilen op een PP.

Heb je ook’ n verkapte korting. :sunglasses: (ervan uit gaande dat je deze bij de AD hebt kunnen ophalen)

1 like

Dat dus. Maar het premium op een Nautilus gaat nergens over vergeleken met een Daytona

Tja, jij pakt ook 'n premium op die daytona wat nergens over gaat… Die PP houdt z’n waarde toch dus boeiend. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Of ik zoek zelf niet goed. Kan ook nog :joy:

Gaat idd nergens over, zou je gewoon op een lijst laten zetten. Lijkt steeds gekker te worden, moest op die van mij destijds 2mnd wachten.

Het is wel een erg fijn horloge en draag hem toch nog best redelijk vaak. Enkel zou ik er nooit meer dan list voor over hebben. Zo fantastisch is die nu ook weer niet, beetje een mythe.

1 like

2mnd dat is inderdaad zeer te overwegen. Meeste juweliers melden nu dat er geen mogelijkheid meer is. De 5711 meer dan 10 jaar, Dus we nemen niks meer aan. Ik zocht eigenlijk een ander model, maar ook die is totaal kansloos.

Kan het moeilijk geloven, volgens mij meer een standaard antwoord. Nog steeds zie ik bepaalde horloges, helaas, gegund worden. Enfin, niet geschoten is altijd mis.

1 like

Mocht ie ooit weg gaan. Ik ken wel een koper :joy:

Ik heb sowieso wat moeite met een premium op diverse horloges. De beide daytona’s zou ik nooit gekocht hebben voor de premium prijs, maar voor list wilde ik ze zeker wel proberen.

Heb een AP RO 15400st die erg plat draagt en zo is dat ook voor de Nautilus wat ik me herinner van 1 keer passen, dus vandaar dat ik hem toe zou willen voegen. Draagt heerlijk

1 like

Dat geloof ik zeker! Alleen krijg ik dat bij de Patek nog niet voor elkaar

1 like

Deepsea eruit en SD50 erin …
Vette collectie :+1:

1 like

Het is een heel fijn horloge zonder meer. Wellicht komt die toch nog op je pad.
Ik verkoop helaas nagenoeg niks, onlangs wilde ik weer wat verkopen en werden er gelijk een paar in beslag genomen. :wink:

1 like

Uhhh als je zo’n collectie hebt… Ik zou iets weg doen van de rolexen of de Jaeger en dan voor een mooie ulysse nardin of brequet op pad. Mijn holy grail; de ulysse nardin tourbillon royal blue. Kost wel een schaarse 216.595 euro :sweat: alternatief is de UN tourbillon executive…

799-80

2 likes

Valt net een beetje uit mijn smaakrange… :joy:

Als je echt een hekel hebt aan je geld, zijn dat superhorloges om te kopen!!

2 likes

Ik zou enkel de AP houden, de deepsea omruilen voor een ‘gewone’ submariner, en iets leuk met witte plaat kopen. Naast een vloot vintage obviously :relieved:

1 like