Keuzestress, Orient: bambino open heart OF bambino small seconds

Meningen gevraagd, indien je moet kiezen:

https://www.ablogtowatch.com/orient-bambino-open-heart/

https://www.ablogtowatch.com/orient-bambino-small-seconds-ss-watch-review/

Welke verkiezen jullie en waarom?

7 likes

De onderste, veel mooier en meer in balans

3 likes

De small seconds. Stijlvoller en heeft een datumweergave. Open heart is drukker en moeilijker af te lezen.

2 likes

Ik haat zo’n beetje alle open heart horloges behalve die, die een werkelijk interessant element tonen zoals een tourbillon. Kort gezegd zal ik dus nooit een open heart horloge bezitten. Nog korter: de onderste.

4 likes

Een open heart is kitscherig en asymmetrisch (keuze 1), een petite seconde hoort de plaats van de ‘6’ in te nemen en een datumvenster moet omrand zijn (keuze 2).

Dus…verder zoeken :smiley:

6 likes

Eens met vorige spreker.
In ieder geval niet nummer 1.
Nummer twee is veel beter maar zoals @Mafkees al zegt, de kleine seconde moet op de 6 zitten.

groetjes Lenno

2 likes

Tussen deze twee kies ik de small seconds maar dan in de blauwe kleur van de open heart, mag dat?
Maar het liefst de “normale” Bambino. Die is er in meerdere generaties en ik vind elke generatie mooier dan deze twee opgedirkte Bambino’s.

4 likes

dan kies ik voor deze…

3 likes

Geintje, smallseconds natuurlijk! Meer klasse en style vind ik…

De open heart vind ik nu zelf niet te druk, en doordat ze anders eenvoudige markers heeft, valt het nog mee met de kitsch. Ze doet me een beetje aan steampunk denken. Datum bij de tweede ook akkoord, die was er beter niet geweest. Dat de seconde niet op de zes zit, had ik zelfs nog niet opgemerkt.

Nog even vermelden dat ik deze al heb en super content van ben. Ze is zelfs heel nauwkeurig. De open heart is mss dan toch meer evident, gezien ik al een eenvoudige heb.

7 likes

Small seconds!
Zelf ook op zoek naar een small seconds, erg stijlvol. Mooi model
Trouwens!
Succes :slight_smile:

1 like

de small second zit op de verkeerde plek, veel te dicht tegen het midden aan, naar mijn inziens uit balans en erg saai :sleeping:
de open heart daarentegen vind ik verfrissend en netjes afgewerkt, dus die zou het voor mij worden met zeer grote voorsprong.

1 like

Dank je, jij ook!

Small seconds; sjieker er meer klasse!:face_with_monocle:

1 like

Waarom hoort dat / moet dat?
Ik vind beide gewoon niet mooi. Maar als dat het wel zou zijn, heb ik weinig boodschap aan wat wel of niet hoort.

Als je nog geen open heart bezit en je wilt er eentje, zou ik niet voor deze kiezen ivm onevenwichtig beeld, op de plaat, nog los van de kleur.

Ik houd van een centrale secondewijzer, maar ik dit geval is idd de onderste een fijn horloge met een klassieke uitstraling. De indices zijn opgelegd en de 6 is niet aangesneden - en dat is vaak het het geval met een small second. ( ik vermoed daardoor wel een klein uurwerk in deze kast)
De datumaanduiding op deze afstand naast de 3 is wel weer (iets) minder.

Small seconds!

1 like

Welke open heart zou je dan aanraden? Ik zie niet zo wat er onevenwichtig aan is? Als men het balance wheel wil tonen, kan dit toch niet in het midden zitten, of zie ik dat verkeerd?

[quote=“TenebraeNoctis, post:18, topic:151226, full:true”]
Welke open heart zou je dan aanraden? Ik zie niet zo wat er onevenwichtig aan is? Als men het balance wheel wil tonen, kan dit toch niet in het midden zitten, of zie ik dat verkeerd?

Daarin heb je gelijk, maar bijgaande merken hebben beiden veel ’openhartige’ modellen’, die je misschien ook waardeert. Maar het is natuurlijk maar een mening waarnaar je vroeg…

Succes en we horen graag wat je gaat doen…

3 likes

Een petite seconde moet de wijzerplaat complimenteren en niet overheersen. De combinatie met een zes maakt hem te druk en geforceerd geplaatst.

Nog steeds lelijk?

3 likes