Keuzestress, Orient: bambino open heart OF bambino small seconds

Wow, de Frederique Constant is prachtig, dank je om te tonen. Epos ook mooi, maar VI staat ondersteboven … . Ik laat het nog even bezinken, voorlopig 50/50.


True Open Heart op een andere manier :heart:! En te koop?

3 likes

:open_mouth: wellicht buiten budget…

Hahaha. Ja, dat weet ik wel zeker (voor mij ook hoor :wink: ). Het was maar ter leering ende vermaeck, met de boodschap ‘‘een petite seconde kán mooi zijn’’!

1 like

Met small seconds, ziet er heel tof uit!
Ik vind een open heart niet mooi. Het is bij mij of een skeleton, of een dichte wijzerplaat, en niet iets er tussen in.

1 like

De small second.
Open hart is even leuk maar gaat later vervelen denk.
Deze small second, misschien wel de mooiste van Orient.

1 like

Voor mij ook de onderste, een ‘open heart’ vind ik sowieso niet denderend.

De Small Seconds, mooie klassieke uitstraling!

2 likes

Open heart is erg leuk voor jonge mensen, die nog bezig zijn met de liefde en op oudere leeftijd indien de wat heart problemen komen, is het niet zo prettig meer, denk ik dan nu maar natuurlijk hé, want het kan ook anders lopen in de zin van dat je dan juist een hele plezierige band kan krijgen met dat ding :wink:

Ik moet zeggen dat ik een hele tijd geleden, deze van Orient helemaal niet verkeerd vond:

Maargoed, ik zoek toch wel heel iets anders.

2 likes

Ik ga mee met voorgaande sprekers. De Small Second. Niet alleen omdat ik die gewoon mooi vind: Hij is weliswaar goed in balans, mooi van kleur en tof ontworpen, maar het probleem is meer dat ik de open hartjes foeilelijk vind.

Open heart horloges ervaar ik vaak als vulgair en gimmicky, zelfs als het een tourbillon betreft van een AP of Patek. Een mooi gedecoreerd uurwerk door een zichtbodem is prachtig, maar daar houdt het voor mij op. Aan de voorkant wil ik rust en balans.

2 likes

Ik sluit me aan: small second. De open heart heb je meestal na een tijdje wel gezien, dan wordt hij vooral storend.

1 like

Dat is geen moeilijke keuze, de Small Second… :+1:

1 like

Nee, niet lelijk. We zijn het eens.
Een te hoog geplaatste small seconds en een niet omrande datum vind ik beide niet mooi.

Ik bedoelde te zeggen dat ik belangrijker vind dat ik het mooi vind, dan hoe iets hoort. Als iets heel mooi is, maar anders hoort, dan maakt mij dat weinig uit.

1 like

Ah, check! Miscommunicatie mijnerzijds.

Achter ‘horen’ had moeten staan ‘vind ik’ :wink:

Als in: als het niet zo is dan vind ik het lelijk.

2 likes

Small seconds, maar kijk even naar de versie in champagne. Die is in het echt wonderschoon!

1 like

99 van de 100 keer zou ik niet gaan voor een open heart, maar in dit geval vind ik hem eigenlijk wel aardig. Qua kleur en ontwerp toont het zicht op het binnenwerk op de foto best wat gelijkenissen met het orient logo. Hiermee doel ik op het rode onderdeeltje en het rode O-tje in het logo. Als je deze voor een mooie prijs kan krijgen kan je het best een keer proberen. De second hands vind ik best saai.

1 like

small seconds…waarom dan niet voor vintage gaan: gesmeerd uurwerkje, cortebert, originele kroon wel vervangen (maar bijgeleverd)

2 likes

Tis die versie idd waarvoor ik zou gaan

1 like

Mooi opgemerkt, die overeenkomst tussen binnenwerk en logo! :slight_smile:

Small Seconds. Meer in balans. Kleur van de wijzerplaat spreekt me meer aan.