Keuzestress, Orient: bambino open heart OF bambino small seconds

komt nog wel wat invoerrechten e.d. bij, dus wel ietsies meer dan 335 euro.

1 like

Small second. Open heart is niet mijn ding. Als je het zelf mooi vind, gewoon doen natuurlijk…

2 likes

Hij heeft iets weg van een Omega Aqua Terra.

Ik heb er meer gezien die alleen in Japan verkocht worden, ze hebben totaal dat kitscherige niet, iets wat ik helaas bij dit merk in Europa wel vaak zie.

Hier nog ƩƩn, beetje een luxe uitvoering Seiko achtig iets:
https://global.rakuten.com/en/store/katsuboya/item/ww00281un/?l-id=rgm_item_en_rvp_widget

Oops, nou deed ik het toch! >.<

:wink:

Ja, dat denk ik ook, het komt dan rechtstreeks vanuit Japan, zoals ik al zei dat ze alleen daar te verkrijgen zijn denk ik, hang me er niet aan op.

Orient is eigendom van Seiko. Dus dat maakte deze en de SARB neven.

Wat zou men bedoelen met de vertaling ā€œI reproduce it only a littleā€. Kun je niets vinden zoals de small seconds, maar zonder datum? :stuck_out_tongue:

1 like

Ik dacht van EPSON :thinking:

Als het goed is staat er ook EPSON op de case back
van de small second Orient.

2 likes

seriouswatches.eu e.a. voert ze in idd niet . Het blauwe broertje en het broertje met carbonfiber dial wordt hier helaas in de EU ook niet verkocht idd… :-(, doen ze toch niet zo goed…

1 like

:slight_smile:

https://global.rakuten.com/en/store/katsuboya/item/lip202800/?l-id=rgm_item_en_rvp_widget

Nu nog een automaat vinden als dat een must have is :wink:

De Dial van de small seconds Orient is veel mooier moet ik zeggen.

Edit:
De ā€œDatumā€, zou ik me niet zo druk om maken, hoort ook wel weer bij een horloge als dit, het echte vintage gevoel en look.

1 like

Automaat moet niet noodzakelijk hoor. :slight_smile:, hoewel kleine meerwaarde (batterijen vervangen is niet leuk.) Dit valt ook in de smaak, eenvoudig mooi. Maar bambino wint, gebold glas en kastvorm, en ook omdat ik dit merk niet kan plaatsen en niet weet wat het waard is.

1 like

Moederbedrijf heet voluit Seiko Epson Corporation.

1 like

Kijk ook eens op UF daar worden veel vintage small seconds aangeboden.
Veelal Oostblok spul en voor leuke prijzen.
Ze zijn vaak wel toe aan een servicebeurt maar dan heb je wat leuks in de echte
vintage formaten va. 32mm.
Want deze Bambino is behoorlijk aan de maat met 40mm, heeft dacht ik ook 19
of 21 mm lugs en dat kan lastig zijn bij een bepaalde bandenkeuze.

1 like

Bambino hands down. Mooi ā€˜ciifertype’ ook, jammer van het niet omlijnde datumvenster,

Helemaal eens, een Orient kopen is geen rommel kopen, dat is ƩƩn ding wat zeker is.

Het merk LIP ā€œHimalayaā€:

Equipped with quartz movement made in Switzerland.
Case diameter 34 mm.

En volgens mij is een ā€œGold plated 5 micron caseā€, een behoorlijk zware plating.
Hier in het goud dus:

p.s.
Ik zou ook voor de Orient gaan, hard to beat voor die prijs :wink:

250 euro.
http://www.creationwatches.com/products/hamilton-jazzmaster-405/hamilton-jazzmaster-thinline-small-second-quartz-h38411783-mens-watch-11900.html

Beetje zoeken in een ander kleurtje :wink:

@ drex
Ook in vroegere jaren hadden ze al velen kleuren en maten :wink:

Tissot Heritage Petite Seconde is 42mm.
Erg mooi moet ik zeggen…

2 likes

Een artikel over dit horloge hieronder, een tribute to a piece from 1943.

1 like

Persoonlijk die open heart, maar dan zonder open heart. De kleine seconde wijzer vind ik wat gedrongen erop zitten van de 2e.

Dus als ik moest kiezen, toch maar de eerste. Maar smaken verschillen…

1 like

Erg fraai maar de afmeting is anders, deze is bijna 4 mm groter dan de sarb. Moet je wel kunnen hebben.

5 micron erg dun. Vintage heeft vaak 20 micron b.v.

1 like

De ā€˜dial met nonsens gat’ aan je kleine neefje geven en de ander zelf houden.

1 like